Skilsmisse m 2 små børn. Processen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.364 visninger
2 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2023

Anonym trådstarter

hej,

jeg har efter virkelig mange forsøg nu kraftige overvejelser om at få realiseret en skilsmisse. Det, der i lang periode, har holdt mig tilbage, er børnene... Vi har 2 små børn og vil ikke udsætte dem for det. Dog har jeg rigtig svært ved at være i forholdet med min kone, da hun dagligt dræner mig for energi...

Hun føler ikke det samme og kan godt være i det, så hvis jeg også bare kunne acceptere det, så vil vi jo stadig være èn samlet familie. 

Nå, men for at gøre en lang historie kort, så er jeg egentlig mest interesseret i at høre, hvordan processen er omkring det med en skilsmisse. Og hvad med forældremyndigheden (har jeg krav på en 7/7 ordning?), hvad med vores hus? etc...

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg har ikke den store direkte erfaring, da jeg stadig er gift med mit barns far. 

Jeg vil dog indskyde, at forældremyndighed og samvær ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre. I har fælles forældremyndighed, uanset om der er samvær eller ej, indtil den ene eventuelt søger og får den fulde. Og der skal rigtig meget til, så det er næppe aktuelt. 

Du har ikke ret til 7/7 som sådan. Hvis I ikke kan blive enige om en samværsordning, så skal I gennem Familieretshuset, der tager udgangspunkt i børnenes behov. 

Den, der fraflytter adressen (børnenes), mister automatisk bopælen i første omgang. Det har betydning for økonomiske tilskud samt rettigheder. 

At blive skilt er en lang og sej omgang, der kræver bedre samarbejde og gode toner end nogensinde før, hvis jeres børn skal bedst muligt igennem. Det kan være svært med sårede følelser og at det mest dyrebare for jer begge står på spild: tid med jeres børn. Skilsmisse kan sagtens være den rette løsning for jer, men det gør det langt fra til den nemme. Har I forsøgt med parterapi, hvis der stadig er kærlighed tilbage? 

Anmeld Citér

4. august 2023

Anonym

Jeg synes det er svært hvis det kun er ønsket fra den ene part. Min ex og jeg gik fra hinanden for halvandet år siden med to små børn. Men vi var enige om bruddet efter 8 mdr parterapi. Vi brugte faktisk de sidste par gange ved parterapi om at snakke om hvordan vi bedst kunne samarbejde fremadrettet, da børnene er dem som skal have hensyn. 

Jeg kunne frygte for jeres samarbejde hvis hun ender med at være med ked og såret. Men jeg kender jo ikke jer og jeres forhold. 

Vi endte med at sælge huset, da ingen af os kunne bo i det selv. Det er hårdt samtidig med at skilles. Og børnene får 2 helt nye baser, hvor jeg tænker det vil være en fordel hvis en kan blive så det kun er én ny base de skal forholde sig til. 

Samvær og forældremyndighed har vi klaret selv, men nedskrevet, hvis vi skulle blive uenige om noget på et tidspunkt. Vi har begge en kopi af det dokument. 

Jeg håber i finder den bedste løsning for jer alle. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.