Jeg har ikke den store direkte erfaring, da jeg stadig er gift med mit barns far.
Jeg vil dog indskyde, at forældremyndighed og samvær ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre. I har fælles forældremyndighed, uanset om der er samvær eller ej, indtil den ene eventuelt søger og får den fulde. Og der skal rigtig meget til, så det er næppe aktuelt.
Du har ikke ret til 7/7 som sådan. Hvis I ikke kan blive enige om en samværsordning, så skal I gennem Familieretshuset, der tager udgangspunkt i børnenes behov.
Den, der fraflytter adressen (børnenes), mister automatisk bopælen i første omgang. Det har betydning for økonomiske tilskud samt rettigheder.
At blive skilt er en lang og sej omgang, der kræver bedre samarbejde og gode toner end nogensinde før, hvis jeres børn skal bedst muligt igennem. Det kan være svært med sårede følelser og at det mest dyrebare for jer begge står på spild: tid med jeres børn. Skilsmisse kan sagtens være den rette løsning for jer, men det gør det langt fra til den nemme. Har I forsøgt med parterapi, hvis der stadig er kærlighed tilbage?
Anmeld
Citér