Tidlig scanning. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
3 svar
4 synes godt om
3. august 2023

Nymama

Hej med jer,

Jeg var hos egen læge i går, da jeg skulle have en opfølgende scanning – dette er grundet at jeg for en uge siden havde en pletblødning (har ikke blødt siden og ingen smerter)

Ved min første scanning for en uge siden, var der kun en fostersæk at se på ca 8mm.

Ved min scanning i går var der kommet en blommesæk og min fostersæk målte ca 15 mm.

Lægen sagde at der var intet at være bekymret for og at alt så helt fint ud og ved min næste scanning i næste uge, ville der næsten 100% være et foster at se.

Lægen sagde at jeg nok slet ikke var så langt henne som jeg havde troet, jeg synes bare at der burde kunne ses mere end blommesæk når fostersækken måler 15 mm.

Jeg havde en positiv ægløsnings test d. 01/07 og den 3/7 – den 6/7 havde jeg en negativ ægløsningstest og den 13/7 havde jeg en positiv graviditetstest. Jeg er usikker på hvornår jeg sidst havde menstration.

Jeg er virkelig urolig, selvom lægen sagde at alt var fint. Og 1 uge er virkelig lang tid at vente.

Nogen der kan svarer på om der burde ses mere end blommesæk når fostersæk er 15 mm?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du er formentlig omkring uge 6+0-6+3, og det lyder normalt at man ikke kan se mere på dette tidspunkt. Om en uge vil man med sikkerhed kunne se hjerteblink, hvis alt går som det skal. 

Hvis lægen ikke er bekymret, skal du heller ikke være det

Anmeld Citér

4. august 2023

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg bakker op om, at du umiddelbart kan være helt rolig.

Vi tilkøbte selv en tidlig scanning da jeg var 6+6, og der kunne hun intet se på udvendig scanning, og på indvendig scanning kunne hun også kun lige akkurat, når scanneren stod helt rigtigt og stille, finde et mikro foster. Hun sagde at hun nok ikke kunne have fundet det hvis jeg var kommet bare 1 eller 2 dage før.

Men jeg ved hvor svær ventetiden er, så jeg vil sende dig et kram og ønske for dig, at tiden går hurtigt

Anmeld Citér

12. august 2023

Nymama

Tak for jeres svar.

Jeg har været til scanning igen og der var foster og hjerteblink. Jeg var bare ikke så langt henne som jeg troede ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.