Kan et barn få psykose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.904 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. august 2023

Kontrast

Jeg har været så uheldig at få skizofreni, jeg har egentlig været syg siden jeg fik min søn for 13 år siden. Og jeg er så frygteligt bange for, at min søn skal udvikle sygdommen også. For ikke så længe siden, fortalte han mig, at han havde set nogle fugle sidde på en gren, en dag han var ude at gå en tur, og at de ligesom fordampede for øjnene af ham. Han sagde, "som om det var et fatamorgana mor". Og jeg har svært ved at slå det ud af hovedet. Min psykiater siger, at når min søn ellers trives, skal jeg ikke være så bekymret. Han har masser energi, er glad og social og fungerer som de fleste andre 13 årige børn. Det er den eneste gang, han har talt om syner. Min eksmand er ikke bekymret. Og han bor med ham til daglig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg har været så uheldig at få skizofreni, jeg har egentlig været syg siden jeg fik min søn for 13 år siden. Og jeg er så frygteligt bange for, at min søn skal udvikle sygdommen også. For ikke så længe siden, fortalte han mig, at han havde set nogle fugle sidde på en gren, en dag han var ude at gå en tur, og at de ligesom fordampede for øjnene af ham. Han sagde, "som om det var et fatamorgana mor". Og jeg har svært ved at slå det ud af hovedet. Min psykiater siger, at når min søn ellers trives, skal jeg ikke være så bekymret. Han har masser energi, er glad og social og fungerer som de fleste andre 13 årige børn. Det er den eneste gang, han har talt om syner. Min eksmand er ikke bekymret. Og han bor med ham til daglig. 

Hej, jeg forstår godt at din historik gør dig bekymret, men jeg ville nu ikke bide specielt mærke i en sådan fortælling fra en 13-årig. Jeg husker selv at jeg tænkte og forestillede mig så meget i den alder, at virkelighed og fantasi næsten kunne blive sammenblandede. Og når han ellers har det godt, kan jeg ikke se grund til bekymring

Anmeld Citér

3. august 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg arbejder i psykiatrien til dagligt. Desuden er min bror paranoid skizofren. Han levede “fint” med uddannelse og job indtil slut tyverne, hvor han fik en psykose og fin sin diagnose. Han fortalte dog bagefter at han havde hørt stemmer siden han var 8 år ca, men at han troede det var helt normalt.

så jeg ville bestemt være opmærksom på det din søn har fortalt. Det er jo ikke normalt at se to fugle som fordamper for øjnene af én.

Anmeld Citér

3. august 2023

Cerenia

Ja, skizofreni kan være arveligt. Altså jeg kan huske da jeg var barn så jeg ind i mellem også ting som ikke helt var der/havde en vild fantasi. Og jeg ser eller hører altså ikke ting i dag ��

Ville nok holde lidt øje med det, men ville ikke være bekymret for en enkelt gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.