Tænder og dårlig mave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.571 visninger
6 svar
1 synes godt om
1. august 2023

AnoMor

Husker noget om at babyer har en tendens til dårlig mave når de dår tænder. 
Gælder det også 8 årige når de får deres kindtænder ?

min søn havde ondt i maven i nat og har super meget diarré idag. Så tænker om det kan have en sammenhæng eller om han egentlig er syg. 

han er ikke dårlig eller noget som helst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Vi fik i hvert fald at vide af tandlægen at det godt kunne give feber og de samme øvrige symptomer som da de var babyer. Det var i forbindelse med at vores datter var til tjek og han fortalte at hun snart fik sine seksårs tænder. Men om det dækker over mavegener ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

1. august 2023

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Ingen af min har haft noget med maven i forbindelse med tænder. 

Anmeld Citér

1. august 2023

HapsHapsHaps

Jeg har fået at vide at enzymerne i spyttet ændrer sig når der kommer tænder, noget med at gummerne skal være blødere og nemmere at trænge igennem for tænderne der kommer. Den ændrede enzymsammensætning kan have indvirkning på mave og fordøjelse, og gøre afføringen mere sur. Også derfor at børne ofte får rød numse ved tandfrembrud. 

Ved ikke om det passer, men jeg synes det lyder ret logisk

Anmeld Citér

1. august 2023

AnoMor

Agma skriver:

Vi fik i hvert fald at vide af tandlægen at det godt kunne give feber og de samme øvrige symptomer som da de var babyer. Det var i forbindelse med at vores datter var til tjek og han fortalte at hun snart fik sine seksårs tænder. Men om det dækker over mavegener ved jeg ikke. 

Han har hverken feber eller utilpas på nogen måde. Bare diarré. Også irritation des kindtanden som er ved at bryde frem. 
var som ment også bare en undren

Anmeld Citér

1. august 2023

mxc

Mine unger har altid haft dårlig mave, når de har fået tænder.

Anmeld Citér

2. august 2023

AnoMor

HapsHapsHaps skriver:

Jeg har fået at vide at enzymerne i spyttet ændrer sig når der kommer tænder, noget med at gummerne skal være blødere og nemmere at trænge igennem for tænderne der kommer. Den ændrede enzymsammensætning kan have indvirkning på mave og fordøjelse, og gøre afføringen mere sur. Også derfor at børne ofte får rød numse ved tandfrembrud. 

Ved ikke om det passer, men jeg synes det lyder ret logisk

Det gør det også  

det forklarer ihverfald så hvorfor min søn har haft dårlig mave igår men uden at være dårlig overhovedet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.