Hvis far ikke vil betale børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.436 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2023

Anonym trådstarter

Hvis man har lavet en aftale man selv har skrevet ned på papir og begge har skrevet under, men ingen børnepenge modtager, hvor lang tid går der så før udbetaling Danmark "lægger ud" for dem? Skal jeg regne med et halvt år eller mere? Er vores egen skriftlige aftale nok at sende ind? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2023

Anonym

Skynd dig at få fat i familieretshuset- de skal “godkende” jeres første aftale - derefter skal far have en rum tid til at indbetale det manglende beløb. Er det ikke sket på datoen, kan du søge udbetaling Danmark om det. 
Det kan tage lang tid - og det er træls at stå og vide man har penge til gode. 
Tålmodighed er en dyd i det regi. 

Anmeld Citér

31. juli 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Ja du skal udfylde en blanket inde på Familieretshuset hjemmeside og sende ind, desværre kan Udbetaling Danmark ikke give ud med mindre du har et dokument fra Familieretshuset med en afgørelse.

Jeg er præcis det samme igennem 

Anmeld Citér

1. august 2023

RB90

Du kan saftens bruge et stykke papir i begge har underskrevet, det skal ikke igennem familieretshuset. Er selv igang med en sag og det har ind til videre varet 4 mdr. tror ikke der kommer nogle penge foreløbig

Anmeld Citér

1. august 2023

Timf

Profilbillede for Timf
RB90 skriver:

Du kan saftens bruge et stykke papir i begge har underskrevet, det skal ikke igennem familieretshuset. Er selv igang med en sag og det har ind til videre varet 4 mdr. tror ikke der kommer nogle penge foreløbig

Syntes jeg lyder mystisk for udbetaling Danmark siger nemlig at det skal være et gyldigt papir fra Familieretshuset ��

Anmeld Citér

6. august 2023

RB90

Timf skriver:

Syntes jeg lyder mystisk for udbetaling Danmark siger nemlig at det skal være et gyldigt papir fra Familieretshuset ��

• Dit barns anden forælder ikke betalt bidrag til tiden og
  • Du har et bidragsdokument fra Familieretshuset eller dokumentation på en privat aftale om bidrag.

det er det her der står på udbetaling Danmarks hjemmeside. Og vi har faktisk et dokument der er 7 år gammelt og har bevis for at han tidligere har betalt. Det er skam nok

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.