Min datter har skæl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.808 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2023

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter er begyndt at få skæl ligesom hendes farfar og far. Det er åbenbart arveligt. Har I nogle gode fif/produkter til at få det væk? Det er endnu ikke lykkedes os at finde et produkt til at få det væk ved hendes far endnu, så derfor spørger jeg. Hun er 11 år og er gået i puberteten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2023

CamillaS

Profilbillede for CamillaS

Min dreng har været hårdt angrebet af arp, vi bruger Ducray shampoo fra apoteket, den er helt fantastisk  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. juli 2023

Anonym

Hvis I endnu ikke har fundet noget der virker, så er det slet ikke sikkert det er skæl men derimod hovedbunds-psoriasis. Alt efter hvor meget der er og hvor generende det er, så er der forskellige behandlingsmetoder fra cremer til stråling, men det kræver vej af egen læge og hudlæge. 

Anmeld Citér

29. juli 2023

B&J

Har i været ved en hudlæge? Det kan jo være andet ind skæl

Men ud over det så er mig og sønnen begyndt at ruge lidls skæl shampoo det var en vi faktisk fik anbefalet af lægen fordi hendes søn døjede også og vi er posetiv over den vi kløe slet ikke i hovede bunden og ingen flager mere 

Plus sønnen havde svamp i hovede bunden oven i men det tog den skisme også. 

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym

Jeg har været meget plaget af skæl, både fedtede tykke skæl men også tørre skæl. 
Jeg har ikke haft skæl siden jeg læste et råd om at føntørre mit hår hver gang jeg havde været i bad, sådan at hovedbunden blev helt tør hver gang ��

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym

Vichy Dercos PSY shampoo.

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har været meget plaget af skæl, både fedtede tykke skæl men også tørre skæl. 
Jeg har ikke haft skæl siden jeg læste et råd om at føntørre mit hår hver gang jeg havde været i bad, sådan at hovedbunden blev helt tør hver gang ��

Præcis det samme her, jeg vasker kun håret ca. hver 3. dag og så føntørrer hovedbunden… det forsvandt nærmest med det samme

Anmeld Citér

30. juli 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac
B&J skriver:

Har i været ved en hudlæge? Det kan jo være andet ind skæl

Men ud over det så er mig og sønnen begyndt at ruge lidls skæl shampoo det var en vi faktisk fik anbefalet af lægen fordi hendes søn døjede også og vi er posetiv over den vi kløe slet ikke i hovede bunden og ingen flager mere 

Plus sønnen havde svamp i hovede bunden oven i men det tog den skisme også. 

Skæl er en svamp

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym

Det lyder som psoriasis, det er nemlig arveligt. Det ved jeg ikke lige, om skæl er. 

Men min kæreste bruger Ducray fra Apoteket med STOR succes. Kan læse, at en anden her i tråden også anbefaler den. Der er forskellige slags, så virker den ene ikke, så prøv den næste. Men giv det lidt tid, og ikke bare et par bade kun. Held og lykke

Anmeld Citér

31. juli 2023

AnoMor

Omsorgsgiver skriver:

Min datter er begyndt at få skæl ligesom hendes farfar og far. Det er åbenbart arveligt. Har I nogle gode fif/produkter til at få det væk? Det er endnu ikke lykkedes os at finde et produkt til at få det væk ved hendes far endnu, så derfor spørger jeg. Hun er 11 år og er gået i puberteten.

Min far lider meget af skæl.  Ved han bruger denne Crew anti-dandruff + dry scalp shampoo. 

Det er den eneste der virker for ham

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.