Væk fra at babse i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.728 visninger
4 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2023

Anonym trådstarter

Vil i dele jeres overgang fra at amme en 1-årig (eller deromkring) i søvn til at putte i tremmeseng? Vores nr. 2 bruger ikke sut og kaster bamser væk. Far får meget skæld ud, hvis han vover sig ind i vores seng med baby for at putte uden at medbringe bryster. Del alle jeres sjove/skøre/lange/korte veje fra A til B, så bliver jeg meget glad

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Vil i dele jeres overgang fra at amme en 1-årig (eller deromkring) i søvn til at putte i tremmeseng? Vores nr. 2 bruger ikke sut og kaster bamser væk. Far får meget skæld ud, hvis han vover sig ind i vores seng med baby for at putte uden at medbringe bryster. Del alle jeres sjove/skøre/lange/korte veje fra A til B, så bliver jeg meget glad

Hvis du gerne vil stoppe en vane, så er det min erfaring at man først skal gøre op med sig selv om man er 100p sikker på, at det er det man vil. Og hvis det er det, så tager man den hårde kamp i den uge (plus/minus) det så tager. Inkl den gråd, vrede og manglende søvn, der følger med.

Anmeld Citér

24. juli 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg ville nok lade mor kramme i søvn eller ligge ved siden af på en stor seng - uden amning, og når det så fungerer, sætte far på sagen i samme koncept, og så senere putte i tremmeseng. Jeg tænker at overgangen direkte fra babs til tremmeseng er for stor

Anmeld Citér

24. juli 2023

Anonym

Jeg gjorde følgende:

Aftenamning ud af soveværelset

Put tæt i søvn inde i sengen, accepter at det er møg svært at undvære amning i starten og trøst trøst trøst. Det har taget 1-2 uger før baby stoppede med at græde meget/havde accepteret at babs var lukket land i sengen

Når det er rutine, hav en tremmeseng uden side helt op af jeres seng. Put herovre, men stadig tæt. Efterhånden kan man rykke længere væk.

Når baby kan ligge stille evt med en hånd på maven/kroppen og falde i søvn kan sidste side sættes på, og sengen rykkes mens man stadig putter med en hånd/er ved siden af. Når baby er tryg ved det kan tremmesengen evt rykkes i eget værelse (vi har dog ikke brugt eget værelse)

Hele processen to omkring 3-5mdr (har gjort det med to børn)

Tænker det er meget voldsomt at gå fra at amme i søvn til at skulle falde i søvn "alene"

Anmeld Citér

27. juli 2023

Anonym trådstarter

Tak for de gode bud. Jeg tror vi kører den nænsomme med at fjerne Babs først en uges tid. Og så kan far måske/måske ikke tage over. Han er desværre den evige 2'er for begge vores børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.