Har brug for jeres historie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.268 visninger
5 svar
4 synes godt om
16. juli 2023

Anonym trådstarter

Nu skriver jeg som anonym, da jeg helst ikke vil genkendes. 

Men sagen er den, at for 3 måneder siden begyndte min højre hånd at sove/stikke om aftenen, ind i mellem. Det blev oftere og oftere, og blev til hver dag. Så blev det til tidligere og tidligere på dagen, og begyndte at gå op af armen, senere hen op til skulderen. Min arm begyndte i mellemtiden at blive træt/tung, ved "over"anstrengelse og kunne få smerter fx ved havearbejde. 

Status er nu, at det er konstant den føles forkert, jeg kan kun lige hænge tøj op og så bliver armen træt og skal lige vendes nedad i et par minutter før jeg kan fortsætte. Den gør ondt stort set hele tiden, og jeg får faktisk mindre og mindre lyst til at bruge den fordi jeg ved at jeg får ondt bagefter. Selv det at lægge med telefonen om aftenen, er hårdt i den. 

Jeg har været ved læge, som tog blodprøver (der var smerterne der kun ved overanstrengelse). Alle prøver er fine. 

Nu er jeg så indstillet til en neolog, for at se om jeg har sclerose. Dette er dog mest fordi min bror har det.

Jeg har googlet og googlet og jeg syntes bare ikke det lyder som symptomerne på sclerose, så jeg håber at nogen at komme med deres historie - enten hvis i har haft samme underlige symptomer i armen som jeg, eller jeres start på sclerose.

Tak for din tid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Fint med henvisning til neurolog udfra de beskrevne symptomer. Det kan også være gener udgået fra skulderled eller nakken (tryk på nerve til arm).

Anmeld Citér

16. juli 2023

Maximus4

Min ene hånd sov i næsten et halvt år før jeg gik til læge. Jeg blev opereret i albuen, da en sene havde sat sig i klemme, og fordi jeg havde gået med det så længe havde jeg mistet styrke i hånden, den var også blevet en smule mindre end den anden, fordi jeg havde tabt muskekmasse i den. Normalt er det en skade de ser ved biluheld sagde de, og jeg aner ikke hvad det kom af. Måske det bare er det? Det var en hurtig operation på 15 min og jeg havde ingen smerter bagefter. 

Anmeld Citér

16. juli 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Godt med en henvisning til neurolog. Måske er det karpaltunnelsyndrom. Det undersøger neurologer også for. Ved karpaltunnelsyndrom kan man træne det væk eller få en simpel operation i lokalbedøvelse, som tager 7 minutter. Minimum smerter efterfølgende og formentlig ingen rehabilitering 

Anmeld Citér

17. juli 2023

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Godt du har fået henvisning til neurolog  

Min fod begyndte at sove/prikke/stikke i 2017, armene begyndte i 2018. Jeg kan ikke få det til at stoppe, desværre.

Jeg fik sclerose diagnosen i Juli 2018.

Håber dit er noget som kan fixes

Anmeld Citér

17. juli 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Nu skriver jeg som anonym, da jeg helst ikke vil genkendes. 

Men sagen er den, at for 3 måneder siden begyndte min højre hånd at sove/stikke om aftenen, ind i mellem. Det blev oftere og oftere, og blev til hver dag. Så blev det til tidligere og tidligere på dagen, og begyndte at gå op af armen, senere hen op til skulderen. Min arm begyndte i mellemtiden at blive træt/tung, ved "over"anstrengelse og kunne få smerter fx ved havearbejde. 

Status er nu, at det er konstant den føles forkert, jeg kan kun lige hænge tøj op og så bliver armen træt og skal lige vendes nedad i et par minutter før jeg kan fortsætte. Den gør ondt stort set hele tiden, og jeg får faktisk mindre og mindre lyst til at bruge den fordi jeg ved at jeg får ondt bagefter. Selv det at lægge med telefonen om aftenen, er hårdt i den. 

Jeg har været ved læge, som tog blodprøver (der var smerterne der kun ved overanstrengelse). Alle prøver er fine. 

Nu er jeg så indstillet til en neolog, for at se om jeg har sclerose. Dette er dog mest fordi min bror har det.

Jeg har googlet og googlet og jeg syntes bare ikke det lyder som symptomerne på sclerose, så jeg håber at nogen at komme med deres historie - enten hvis i har haft samme underlige symptomer i armen som jeg, eller jeres start på sclerose.

Tak for din tid

Synes det lyder som karpeltunnelsyndrom.  

men godt lige at då det tjekket 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.