Nu skriver jeg som anonym, da jeg helst ikke vil genkendes.
Men sagen er den, at for 3 måneder siden begyndte min højre hånd at sove/stikke om aftenen, ind i mellem. Det blev oftere og oftere, og blev til hver dag. Så blev det til tidligere og tidligere på dagen, og begyndte at gå op af armen, senere hen op til skulderen. Min arm begyndte i mellemtiden at blive træt/tung, ved "over"anstrengelse og kunne få smerter fx ved havearbejde.
Status er nu, at det er konstant den føles forkert, jeg kan kun lige hænge tøj op og så bliver armen træt og skal lige vendes nedad i et par minutter før jeg kan fortsætte. Den gør ondt stort set hele tiden, og jeg får faktisk mindre og mindre lyst til at bruge den fordi jeg ved at jeg får ondt bagefter. Selv det at lægge med telefonen om aftenen, er hårdt i den.
Jeg har været ved læge, som tog blodprøver (der var smerterne der kun ved overanstrengelse). Alle prøver er fine.
Nu er jeg så indstillet til en neolog, for at se om jeg har sclerose. Dette er dog mest fordi min bror har det.
Jeg har googlet og googlet og jeg syntes bare ikke det lyder som symptomerne på sclerose, så jeg håber at nogen at komme med deres historie - enten hvis i har haft samme underlige symptomer i armen som jeg, eller jeres start på sclerose.
Tak for din tid 
Anmeld
Citér