Allergisk reaktion? Udslæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.321 visninger
13 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2023

Anonym trådstarter

Nogen der har oplevet dette før?

Sidste fredag hentede jeg ham, hvor han havde det midterste mærke. Slog det hen som at han var faldet i vuggestuen. I går opdager jeg så at det ser sådan her ud, med denne her mystiske ring rundt om! 
Så nu går min hjerne amok. Er det en kraftig reaktion på et insektbid/stik? Eller det direkte til lægen i morgen? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2023

Anonym

Ring til vagtlægen hvis du er meget bekymret, det kan de langt bedre tage stilling til. Når det kommer til mine børns helbred ville jeg aldrig søge hjælp på en hjemmeside, hvor du ikke ved hvem der sidder bag skærmen og vejleder i vildelse.

Anmeld Citér

15. juli 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke borelia, når jeg ser en rød midte og en klar ring omkring. Det behøver ikke at være dét, men hvis jeg var dig, ville jeg kontakte egen læge i morgen. Hold lige ekstra øje med feber og en anderledes adfærd fra dit barns side.

Anmeld Citér

15. juli 2023

Pb18

I region H (måske også andre, jeg ved det ikke) har jeg oplevet at de har bedt mig sende et billede og så tog de stilling til om vi skulle komme ind eller det kunne vente. Så ring 1813 eller hvilket nummer I nu bruger til vagtlægen og få det vurderet. 

Anmeld Citér

15. juli 2023

Anonym

Alha skriver:

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke borelia, når jeg ser en rød midte og en klar ring omkring. Det behøver ikke at være dét, men hvis jeg var dig, ville jeg kontakte egen læge i morgen. Hold lige ekstra øje med feber og en anderledes adfærd fra dit barns side.

Jeg kan slet ikke se en ring.

Synes bare det ligner et myggestik

Anmeld Citér

15. juli 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Nogen der har oplevet dette før?

Sidste fredag hentede jeg ham, hvor han havde det midterste mærke. Slog det hen som at han var faldet i vuggestuen. I går opdager jeg så at det ser sådan her ud, med denne her mystiske ring rundt om! 
Så nu går min hjerne amok. Er det en kraftig reaktion på et insektbid/stik? Eller det direkte til lægen i morgen? 

Ligner flåt bid. Ville nok ringe og spørge hvad du skal gøre. 

Anmeld Citér

15. juli 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg kan slet ikke se en ring.

Synes bare det ligner et myggestik

Der er en kæmpe rød cirkel om mærket fra skulderbladet og ned midt på. 

Anmeld Citér

15. juli 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker også det ka være en allergisk reaktion, endten på et stik, eller evt en flåt.

Min den yngste ka få ligne reaktioner, på myggestik, men syntes den røde ring omkring selve "stikket/bidet" ser virklig mærkeligt ud.

Min den yngste har fået flåt bid et par gange, og efterfølgende fået pencelinkur, plus antihistaminer, for at få alt det røde plus mod hævelsen. 

Jeg ville klart kontakte lægen. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. juli 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg synes også, det kunne ligne et flåtbid, så jeg ville kontakte vagtlægen, eftersom der er kommet en ring omkring.

Anmeld Citér

16. juli 2023

Anonym trådstarter

Tak alle

Jeg havde slet ikke haft flåter i tankerne. Og han er endda en rigtig flåt-magnet. Vi ringer til vagtlægen og spørger hvordan vi skal forholde os. Tusind tak igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.