Skejby sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.332 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg skal føde på Skejby sygehus om 1,5 mdr tid, er der nogen som vil dele deres oplevelser?

evt. hvad der er godt at have med i hospitalstasken

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal føde på Skejby sygehus om 1,5 mdr tid, er der nogen som vil dele deres oplevelser?

evt. hvad der er godt at have med i hospitalstasken

Ingen erfaringer med Skejby. Men altid godt at have sin egen rulle bløde toiletpapir med og nogle gode snacks.

Anmeld Citér

13. juli 2023

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Snacks er super lækkert at have rigeligt med af! 

Ellers har de faktisk det man skal bruge, du får en skylleflaske og der er masser af bleer til jer begge - de har også ekstra hospitalsunderbukser, skjorter og lidt babytøj til rådighed på stuerne.

Jeg var dog glad for at have lidt af mit eget med hjemmefra - især en ekstra pude, mine graviditetsleggins, ammetoppe og ammepude (hvis du øsnker at amme). 

Til baby havde vi lidt forskelligt i str 50 og 56 med - vi brugte overhovedet ikke det tøj uden lange ærmer selvom det var varmt, der er AC derinde og de anbefaler faktisk, at baby har 2 lag tøj på hvis baby ligger selv. (Vi havde dog en meget varm baby, så vi nøjedes med 1 lag og dyne).

God fødsel

Anmeld Citér

13. juli 2023

Anonym

Hejsa 

Held og lykke med din kommende fødsel jeg har født i Skejby, og jeg vil sige, da jeg var der havde de travlt. Og det er jo også synd for personalet.

Så lyt til din egen fornemmelse og krop og hvad du er tryg i.

Min oplevelse/p>

Min første ve kom kl 19, ringede til dem 19.30 og sagde at der var godt gang i veerne allerede. De spurgte hvor længe de havde varet. Vi svarede selvfølgelig 30 min, men at jeg tidligere har født hurtigt, og der var godt gang i veerne. Vi fik at vide vi ikke behøvede komme ind endnu. Kl 20 ringede vi igen, og vi gjorde klar til at tage over på en fødestuen. Vi fik at vide de ikke havde plads, og da der kun havde været veer i en time, var der ikke noget at bekymre sig for. 

Vi var indlagt på patienthotellet grundet hjertefejl ved baby. Derfor kom der kl 20.30 en sygeplejerske ind og kiggede til os. Hun ringede med det samme til fødestuen og sagde vi kom med det samme. Da hun godt kunne se på mig at veerne var gode og regelmæssige. Jeg blev kørt i sengen af en portør lige ind på en fødestue og kl 22 kom han ud. Vi nåede da at være på fødestuen i en time

Jeg var aldrig nervøs på noget tidspunkt. Men ærgrer mig over at jeg ikke stod mere fast på at vi altså skulle ind. 

De var proffesionelle, søde og venlige. Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal have med, da vi ikke var indlagt på barselsgangen grundet hjertefejlen ved baby. 

Håber ikke du er skræmt. Hvis den sygeplejerske ikke var kommet ind var vi selv taget over på fødestuen. Så lyt til din krop, og vær måske lidt mere klar i spyttet over hvor ondt det måske gør. De sagde til mig efterfølger at de var blevet snydt af at jeg kunne tale så roligt under veerne, og derfor havde de skudt forkert mht at få mig ind på fødestuen. 

Anmeld Citér

13. juli 2023

Anonym

Skejby erfaring:

Sørg for, at tage snacks med. Der er desværre nogle, der virkelig hamstrer, hvad der bliver serveret i køkkenet... Eller bed familien, når/hvis de komme forbi om at tage lidt af din ynglingsmad med.

Ellers kun ros.

Der var i øvrigt ret stille, da vi skulle føde - men har hørt om andre, der har oplevet, at der var utrolig travlt (vi kan desværre ikke fastsætte, hvornår vi føder , så man kan være uheldig, at der kommer et stort læs ind på én gang - men det kan der alle steder)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.