Vil ikke sove i tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2023

fehår

Bevæger I barnevognen, når han bliver puttet i den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Sov han i bedside inden I prøvede med tremmesengen, og gik det fint?

Har der været problemer med tremmesengen hele tiden?

Anmeld Citér

10. juli 2023

Anonym

Der er jo en klassiker, at små børn skal falde i søvn der, hvor de skal sove hele natten, og at det skal være en trygt sted. Det er bare så hulens svært at lære dem sådan noget nogle gange. Vi skal også igang om lidt, men vores er næsten 1 år og er barn nr 2, så på den igen....

Jeg synes bogen Putteritualet er god til at give et realistisk billede af, hvad man kan forvente af så små børn og også give gode ideer til, hvordan man kan introducere nye sovesteder med plan, trøste plan og plan B. Børn vil protestere, når man laver om på deres vaner. Overvej hvor svært det er for voksne at tabe sig eller kvitte smøger. Børn er ikke anderledes med deres vaner. Det kræver tålmodighed, vedholdenhed og masser af tryghed.

Vi havde med den store god erfaring med at lade hende lege i tremmesengen om dagen. Gøre den til et hyggeligt sted.

Anmeld Citér

11. juli 2023

Anonym trådstarter

Nelliespurv skriver:

Hvad med at tage barnevognskassen ned på gulvet så han ikke falder ned, og så ikke selen på  

Orker ærligt ikke at skulle klikke den på hver morgen når han skal i dagpleje, og jeg er næsten sikker på at han bare vil krybe ud af den når han vågner

Anmeld Citér

11. juli 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Bevæger I barnevognen, når han bliver puttet i den?

Ikke hver gang, den bliver ikke bevæget i dagplejen heller

Anmeld Citér

11. juli 2023

Anonym trådstarter

Sov han i bedside inden I prøvede med tremmesengen, og gik det fint?

Har der været problemer med tremmesengen hele tiden?

Nej det gjorde han ikke, han startede med at sove i bedside fra han var 0-2 måneder. Men fordi han er præmatur og var meget umoden kom han i slyngevugge fra 2-5 måneder hvor han så selv sagde fra. Han sov kun 20min af gangen over hele døgnet, så sp anbefalede det. Havde en efr så havde brug for søvnen

Efter de 5 måneder kom han kort i bedside ugen uden sleepcarrier da han valgte den fra der. Også har det været barnevogn lige siden for det er der han finder mest tryghed. Vi sammensover nemlig ikke

Tremmesengen gad han i 14 dage, jeg husker ikke lige om det var sygdom eller tænder som gjorde han ikke ville mere.

Anmeld Citér

11. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er jo en klassiker, at små børn skal falde i søvn der, hvor de skal sove hele natten, og at det skal være en trygt sted. Det er bare så hulens svært at lære dem sådan noget nogle gange. Vi skal også igang om lidt, men vores er næsten 1 år og er barn nr 2, så på den igen....

Jeg synes bogen Putteritualet er god til at give et realistisk billede af, hvad man kan forvente af så små børn og også give gode ideer til, hvordan man kan introducere nye sovesteder med plan, trøste plan og plan B. Børn vil protestere, når man laver om på deres vaner. Overvej hvor svært det er for voksne at tabe sig eller kvitte smøger. Børn er ikke anderledes med deres vaner. Det kræver tålmodighed, vedholdenhed og masser af tryghed.

Vi havde med den store god erfaring med at lade hende lege i tremmesengen om dagen. Gøre den til et hyggeligt sted.

Tak det vil jeg helt sikkert kigge ind i, jeg læste også i går at det ville være en god idé at lade han lege eller bare sidde lidt i sengen så han forbinder den med noget godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.