Psykisk vold fra bedste forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2023

Anonym trådstarter

Puha

- Vores familie er ikke en gode familie alt for meget destruktiv familie struktur

- Min mor er den eneste barn der er tilbage, og hun gøre psykisk vold på min mor

Hun er hele tiden hos min mor, og behandler hende så dårligt, jeg får det psykisk skidt omkring dem ( Min mor og jeg har ikke et tæt forhold )

Min bedste forældre er for frisk til plejehjem  som ikke giver mening samt vil hun hellere ikke på plejehjem 

Har vi nogen muligheder ? 

- Min mor er ikke et godt menneske ej hellere været en gode mor for os som små, men hun fortjener ikke den psykisk vold hendes mor giver hende 

- Hvad søren kan vi gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2023

Anonym

Jeg blev lidt forvirret af at læse dit indlæg, men det lød som om det er din bedstemor der udøver psykisk vold på din mor, er det rigtigt forstået?

I det tilfælde ville jeg tage en snak med min mor, og åbent snakke om at det er svært at være i, og om hun har brug for hjælp?

Om I sammen kan gøre noget - og i sidste ende snakke med din bedstemor, og måske på den måde få hende til at stoppe?

Anmeld Citér

8. juli 2023

Cerenia

Tal med din mor om det og om dine bekymringer. Se om du kan hjælpe hende sammen. Hvis hun gerne vil væk?

desværre er det i sidste ende din mors eget valg og eget liv - hvis hun aktivt opsøger dine bedsteforældre så kan du desværre ikke gøre så meget. Hvis hun ikke selv kan se det eller vil se det, så er det også svært. I sidste ende skal hun selv ville væk fra det og der er desværre mange som bliver i det. 

så foreslå jeres hjælp til din mor ☺️ din bedstemor kan du nok ikke gøre så meget ved. 

Anmeld Citér

8. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg læser dit indlæg som en klog og kærlig bekymring for noget dynamik i din familie, som helt sikkert ikke er sundt. Men som flere andre skriver, så er det måske desværre ikke noget som du eller “systemet” har nogle muligheder for at ændre på hvis ikke din mor selv ønsker det. Du kan forsøge at tale med din mor og lade hende vide, at du gerne vil støtte hende. Men i sidste ende kan du ikke tvinge hverken hende eller din bedstemor til ændringer. Og det er ikke dit ansvar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.