Vi har kørt til Italien ja altid, men med bærb fra mib datter var 6 mnd.
I begyndelsen kørte vi om natten, så de blev putter når var kommet til puttgarden og så vågnede de omkring brennerpasset. Da de blev ældre fik vi dvd afspillere og kunne så lettere køre om dagen.
Vi sætter afsted igen på lørdag, men denne gang (for første gang) med overnatninger på vejen, men det er vist mest for min skyld end for børnenes.
Mit råd ville dog være at have overnatninger, vi har kun brugt airbnb en gang, ellers booker vi gennem booking.com synes jeg får noget bedre og billigere der - hoteller kan godt være børnevenlige.
Mit bedste råd til rejse med børn er egentlig at have tid, være villig til at opgive planerne undervejs og så huske de kan og vil gerne mange ting, hvis Bre de også får deres pauser. Vores yngste vsr fx i Rom som 1 prig, drønede rundt i Peters Kirken med sine søskende hælene, men så fik også flere timer i swimmingpool pool bagefter.
Min mand er fra Italien og derfor er vores oplevelser med bil primært fra støvlelandet især da de var små, og det er min oplevelse, at børn altid er velkomne og det er okay de bliver set og hørt selv i kirker og andre turiststeder.
Men afsted med ro og ideen om, at I tager det som det kommer så er det en fantastisk måde at rejse på med børn fordi det giver en helt anden form for frihed og nærvær.
Anmeld
Citér