Tips til kør-selv-ferie i europa med 2 små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.582 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej, vi overvejer kraftigt at tage en kør-selv-ferie i uge 29 eller 30 et sted syd for Danmark, men vi har ingen erfaring heri (når turen er MED små børn).

Vil derfor høre, om I har nogle gode råd/tips/anbefalinger/etc/bring it ift. destinationer, men også hvad man skal huske at have med i overvejelserne.

Vi tænkte, at vi kunne tage ophold på AirBnB undervejs (hoteller er ofte ikke super børnevenlige til børn på hhv. 2 og 4).

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2023

lineog4

Vi har kørt til Italien ja altid, men med bærb fra mib datter var 6 mnd. 

I begyndelsen kørte vi om natten, så de blev putter når var kommet til puttgarden og så vågnede de omkring brennerpasset. Da de blev ældre fik vi dvd afspillere og kunne så lettere køre om dagen. 

Vi sætter afsted igen på lørdag, men denne gang (for første gang) med overnatninger på vejen, men det er vist mest for min skyld end for børnenes. 

Mit råd ville dog være at have overnatninger, vi har kun brugt airbnb en gang, ellers booker vi gennem booking.com synes jeg får noget bedre og billigere der - hoteller kan godt være børnevenlige.

Mit bedste råd til rejse med børn er egentlig at have tid, være villig til at opgive planerne undervejs og så huske de kan og vil gerne mange ting, hvis Bre de også får deres pauser. Vores yngste vsr fx i Rom som 1 prig, drønede rundt i Peters Kirken med sine søskende hælene, men så fik også flere timer i swimmingpool pool bagefter. 

Min mand er fra Italien og derfor er vores oplevelser med bil primært fra støvlelandet især da de var små, og det er min oplevelse, at børn altid er velkomne og det er okay de bliver set og hørt selv i kirker og andre turiststeder.

Men afsted med ro og ideen om, at I tager det som det kommer så er det en fantastisk måde at rejse på med børn fordi det giver en helt anden form for frihed og nærvær. 

Anmeld Citér

6. juli 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Mit bedste råd til alle rejser med børn er: Tid og fleksibilitet. Lad være med at jagte faste destinationer og tider, børn vil bare gerne være hvor de er - og hvis en resteplads på vejen har en spændende græsplæne vil de egentlig skide på om I når derhen I har planlagt �� Og ja… så er vi så “sindssyge” at vi selv rejser verden rundt med småbørn, uden at have en skærm med. Hverken til bils, til vands, eller i luften og hverken til hverdag eller på ferie. Det bunder i er personligt ønske om at vise mine børn verden på en særlig måde og vende dem til ikke at være underholdt. Det kommer der virkelig meget vidunderligt ud af. God tur!! 

Anmeld Citér

7. juli 2023

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Jeg vil anbefale Harzen!! Vi tog selv derned flere år i træk da børnene var små, og det er altså så MEGET andet end et sted for pensionister!! Fordele:

- det ligger ikke så langt væk så køreturen er til at overse

- det er ikke nødvendigvis super varmt, så ungerne bliver irritable, men man får alligevel lidt mere varme end herhjemme. Selv hvis vejret ikke skulle være super. Samtidig kan de voksne overskue at køre ud og opleve noget. 

- børn i den alder er tit glade for en helt simpel legeplads, og i Tyskland er der en del af dem, og generelt ordnede forhold ift toiletter mv

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Vi har kørt til Italien ja altid, men med bærb fra mib datter var 6 mnd. 

I begyndelsen kørte vi om natten, så de blev putter når var kommet til puttgarden og så vågnede de omkring brennerpasset. Da de blev ældre fik vi dvd afspillere og kunne så lettere køre om dagen. 

Vi sætter afsted igen på lørdag, men denne gang (for første gang) med overnatninger på vejen, men det er vist mest for min skyld end for børnenes. 

Mit råd ville dog være at have overnatninger, vi har kun brugt airbnb en gang, ellers booker vi gennem booking.com synes jeg får noget bedre og billigere der - hoteller kan godt være børnevenlige.

Mit bedste råd til rejse med børn er egentlig at have tid, være villig til at opgive planerne undervejs og så huske de kan og vil gerne mange ting, hvis Bre de også får deres pauser. Vores yngste vsr fx i Rom som 1 prig, drønede rundt i Peters Kirken med sine søskende hælene, men så fik også flere timer i swimmingpool pool bagefter. 

Min mand er fra Italien og derfor er vores oplevelser med bil primært fra støvlelandet især da de var små, og det er min oplevelse, at børn altid er velkomne og det er okay de bliver set og hørt selv i kirker og andre turiststeder.

Men afsted med ro og ideen om, at I tager det som det kommer så er det en fantastisk måde at rejse på med børn fordi det giver en helt anden form for frihed og nærvær. 

Jeg hører også fra flere, at man sagtens kan køre hele vejen til Italien med små børn - men det er lidt grænseoverskridende som første kør-selv-ferie. Måske man bare skal kaste sig ud i det - evt. med overnatninger undervejs?

Tak for tip!

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Mit bedste råd til alle rejser med børn er: Tid og fleksibilitet. Lad være med at jagte faste destinationer og tider, børn vil bare gerne være hvor de er - og hvis en resteplads på vejen har en spændende græsplæne vil de egentlig skide på om I når derhen I har planlagt �� Og ja… så er vi så “sindssyge” at vi selv rejser verden rundt med småbørn, uden at have en skærm med. Hverken til bils, til vands, eller i luften og hverken til hverdag eller på ferie. Det bunder i er personligt ønske om at vise mine børn verden på en særlig måde og vende dem til ikke at være underholdt. Det kommer der virkelig meget vidunderligt ud af. God tur!! 

Vi har heller ikke (endnu) haft behov for mobil eller tablet, når vi har kørt lange ture, men den kommer nok med som backup, hvis vi pludseligt havner i en lang kø og tålmodigheden kommer på prøve

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

Rosin1980 skriver:

Jeg vil anbefale Harzen!! Vi tog selv derned flere år i træk da børnene var små, og det er altså så MEGET andet end et sted for pensionister!! Fordele:

- det ligger ikke så langt væk så køreturen er til at overse

- det er ikke nødvendigvis super varmt, så ungerne bliver irritable, men man får alligevel lidt mere varme end herhjemme. Selv hvis vejret ikke skulle være super. Samtidig kan de voksne overskue at køre ud og opleve noget. 

- børn i den alder er tit glade for en helt simpel legeplads, og i Tyskland er der en del af dem, og generelt ordnede forhold ift toiletter mv

Flere af vores venner og kollegaer har anbefalet Harzen, så det overvejer vi kraftigt. Kan dog se, at de hoteller, vi har fået anbefalet, alle er fuld booket, men der er nu ret mange dernede, så mon ikke, vi kan finde noget.

Kan du anbefale nogle hoteller? Njord er fx fuldt booket.

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym

Vi har været kørt til Italien med en 1 årig og 4 årig.

Derned kørte vi hjemmefra om eftermiddagen, og kørte i et stræk. Holdte en god pause ved grænsen hvor vi handlede lidt og spiste aftensmad. Så fik ungerne nattøj på og børster tænder, og så afsted. Turen tog 24 timer inkl pauser.

Hjemad kørte vi om morgenen med en overnatning i Nürnberg.

Synes klart det er bedst at køre om natten.

Vi har lavet gode madpakker med madkasser fra yumbox. Havde en stor køletaske til cigarstikket så vi havde pølsehorn/pizzasnegle til hele turen og en stor snackkurv med alverdens tørre snacks. 

Vi har haft iPads med Derudover har jeg pakket en rygsæk til begge børn med små køregaver, der var pakket ind. Har fundet ting som begge børn har kunnet bruge, da de begge to er meget fokuseret på at få det samme. 

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har været kørt til Italien med en 1 årig og 4 årig.

Derned kørte vi hjemmefra om eftermiddagen, og kørte i et stræk. Holdte en god pause ved grænsen hvor vi handlede lidt og spiste aftensmad. Så fik ungerne nattøj på og børster tænder, og så afsted. Turen tog 24 timer inkl pauser.

Hjemad kørte vi om morgenen med en overnatning i Nürnberg.

Synes klart det er bedst at køre om natten.

Vi har lavet gode madpakker med madkasser fra yumbox. Havde en stor køletaske til cigarstikket så vi havde pølsehorn/pizzasnegle til hele turen og en stor snackkurv med alverdens tørre snacks. 

Vi har haft iPads med Derudover har jeg pakket en rygsæk til begge børn med små køregaver, der var pakket ind. Har fundet ting som begge børn har kunnet bruge, da de begge to er meget fokuseret på at få det samme. 

Puha, 24 timers tur lyder voldsomt, men det  er nok ik' så voldsomt, som man tror, når blot man er forberedt nok - som I tydeligvis har været.

Mange tak for tip!

Anmeld Citér

7. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Puha, 24 timers tur lyder voldsomt, men det  er nok ik' så voldsomt, som man tror, når blot man er forberedt nok - som I tydeligvis har været.

Mange tak for tip!

Må sige at ungerne klarede turen på 24 timer super godt, og bedre end da vi delte turen op i to �� Jeg kørte hjemmefra og til Hannover. Min mand fra Hannover til grænsen til Østrig, og så jeg igen fra Østrig til vi ankom i Italien (nord Italien). Vi kunne godt have tager turen på kortere tid, men vi prioriterede gode lange pauser, hvor ungerne fik bevæget sig ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.