Spørgsmål til madkyndige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. juli 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg vil gerne (ovn)stege en dyrekølle eller to til mit barnebarns dåb på lørdag (som supplement til en større buffet). Udfordringen er, at vi - selvfølgelig! - skal i kirke umiddelbart før fejringen, så jeg er nødt til at forhåndsstege kødet. Jeg har ikke meget erfaring med at genopvarme stege, og dyrekød bliver så let tørt. 
Jeg overvejer, om risikoen for tørt kød bliver mindre, hvis jeg vælger at marinere. Og/men hvad gør jeg så? Steger den næsten færdig på forhånd og opvarmer/færdigsteger den nænsomt på dagen? Vil det fungere? Eller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har sådan en flamingo kasse, som vi bruger til at holde mad, endten varmt eller koldt i. 

Vi varmer maden, pakker det i kassen, med sølvpapir over, sætter det i bilen eller hvor det nu ska være, også er det klart, når vi ska bruge det.

Ved ik om det evt ku være en løsning? Vh Stine 

Anmeld Citér

6. juli 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg vil anbefale at bardere dine køller (pakke ind i skiver af spæk), det mindsker risikoen for tørt kød, og pas på med for høje temperaturer. Jeg ville også pakke det ind og tage med, det egner sig dårligt til genopvarmning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.