Bud på hus??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
8 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej.

Vi har fundet et skønt hus sat til salg til 1.795.000 kr - liggetid 400 dage.

Vi er førstegangs købere, hvad pokker byder man på sådan et hus? Vores maks ift. banken er 1.7mio, er det for lavt at byde 1.630.000 altså 165.000kr under prisen eller er det et skam bud?

Huset er indflytningsklar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis det har lagt til salg så længe så er det vel værd at prøve med de 1.630.000 kr.

Hvis ejendomsmægler afslår kan I prøve igen, det skulle være meget uheldig hvis andre er i gang med at byde på samme tid.

Anmeld Citér

4. juli 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Skambud er det ikke. Det er lidt svært at svare på, når vi ikke kender husets stand osv. Altså om der er ting, der skal laves, før I kan bo der. Her tænker jeg ikke på stil, men på fejl og mangler. 
For så ville jeg være ærlig og sige, at I har max 1,7 mill og det og det koster kr. 70.000,- at udbedre, så I kan max byde kr. 1.630.000,- 
I kan også slet og ret sige, at I ikke synes det er mere værd. 

Mon ikke sælger er ret moden efter at ville sælge, når huset har ligget så længe, så han/hun gerne vil i forhandling. Giv det et skud. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej.

Vi er førstegangs købere, hvad pokker byder man på sådan et hus? Vores maks ift. banken er 1.7mio, er det for lavt at byde 1.630.000 altså 165.000kr under prisen eller er det et skam bud?

Som huspriserne er lige nu er mange steder, ville jeg sige at I sagtens kunne tillade jer at byde 1,6. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej.

Jeg tænker umiddelbart sagtens I kan gå noget under (fx. 1,6) med en liggetid på 400 dage. Jeg ville nok lige tjekke prisudviklingen mv. på huset.

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

Jeg kunne finde på at byde 1,5, og så forhandle op defra  Det er helt fair at sige man ikke synes det er mere værd (man kender ikke den rigtige pris før noget er solgt) jeg har før budt 300.000 under på et hus til 2 mio med liggetid omkring 400 dage. Sælger var rigtig mør og der gik kun 3 timer før mægler vendte tilbage at de gik 250.000 ned Huset var i øvrig oprindelig udbudt til 2,8 eller 2,9.. Vi endte ikke med at købe af andre årsager, men jeg så at det i sidste ende blev solgt for 1,8 (efter to år på markedet) Så det var jo en alt for høj pris det var sat til oprindeligt

Anmeld Citér

4. juli 2023

321

Anonym skriver:

Hej.

Gør det. Worst case er et nej. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

L1232

Profilbillede for L1232

Ville os byde 1.5!

Vi så et hus til 3.1 og vi bød 2.750.000, så fik vi et modbud på 2.800.000. Og det blev accepteret.

Anmeld Citér

5. juli 2023

Anonym

Vi har budt på (og købt) et hus til 2,2 mio og bød/gav 1,9 med hurtig overtagelse fordi mægler fik fortalt at ejer var videre i nyt og gerne ville af med det.
Fleksibel overtagelse kan også være et punkt til forhandling. Vi har også engang købt hus udbudt til 3,5 og fik det til 3,1 med fleksibel overtagelse. Vi har omvendt budt på nogle huse som vi ikke fik fordi sælger ville tabe på det hvis vedkommende gik længere ned - og vi var ikke villige til at gå højere op - her var det især priserne i området der spillede ind på hvad vi synes huset var værd.
Så mit råd er bare at prøve og se hvad der sker. Prøv med 1,5 og se om I kan mødes et sted. Pøj pøj :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.