Spermdonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2023

Anonym trådstarter

Er der nogle der har prøvet en spermdonor som single? Mit højeste ønske er at blive mor og alderen er ved at blive min modstander. Har desværre ikke det største netværk og ingen familie og det fylder desværre også en del i beslutningen. Er der nogle der vil dele erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2023

Anonym

Jeg synes du skal overveje at finde en der også gerne vil være far, så barnet vokser op med en far og hans familie. Jeg synes altid et barn har fortjent en far, og især når du har et meget lille netværk kan det hurtigt blive ensomt for et barn. 

Tjek evt siderne regnbuebarn og regnbuefamilie hvis du ikke lige kender en mand der kunne ønske at stifte familie med dig. Der er også flere sider på Facebook for folk der ønsker at finde en mand eller kvinde at få et barn med.

Pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

Man kan også blive ensom i stor familie. Jeg syntes ikke det skal være en faktor hvor en familie man har. Det du skal tænke over er hvor stor dit overskud på alle fronter er. Netværk og familie kan der senere kommer til, hvis man ønsker det. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

Altså jeg er i behandling som enlig, så bruger donor fra sædbank. Har også alderen der begynder og være deroppe. 

Har ikke noget stort netværk, men for mig er ønsket større og man finder en løsning på fx pasning undervejs. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

Er der nogle der har prøvet en spermdonor som single? Mit højeste ønske er at blive mor og alderen er ved at blive min modstander. Har desværre ikke det største netværk og ingen familie og det fylder desværre også en del i beslutningen. Er der nogle der vil dele erfaringer?

Jeg ventede på at finde kærligheden i ca 4 år, en jeg kunne stifte familie, men det skete bare ikke.

Som 38 årige fik jeg lavet et fertilitetstjek, hvor jeg lå henne, og da min æg reserve var meget lav, jeg blev henvist til dansk fertilitetsklinik, og de hjalp mig med at finde den rette sæddonor, 2 måneder inden jeg fyldte 40 år, blev jeg mor til en skøn dreng.

Er lykkelig og taknemmelig for, at os enlige kvinder, har den mulighed for at få børn via sæddonorer, især når det biologiske ur tikker hurtigt.

Ang mangel på en far, oplever det ikke, og når vi snakker om det, så siger han at hans 2 lege onkler og morfar, kan jo det samme som en far, de henter mig også i børnehave engang imellem, kysser og krammer mig, har heller ikke et stort netværk.

Ved ikke hvor gammel du er, en god idé er at starte med at få et fertilitet tjek.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.