Permanent hårfjerning og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.017 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2023

Anonym trådstarter

Hej alle, 

jeg hyggeammer min søn på 15 mdr to gange i døgnet. Eftermiddag efter vuggestue og igen til putning. 
jeg har siden graviditeten fået en voldsom hårvækst i intimområdet og vil gerne have det fjernet med laser. 
men det må man ikke når man ammer, bare for en sikkerheds skyld. Jeg overvejer det dog alligevel - jeg kan ikke se det kan gå i mælken… det er jo bare varme og langt fra bryster/mælkekirtler. 

ville i turde? Stoppe den sidste amning? Eller vente endnu længere med laser? 

hårene er et stort problem for mig. 
mvh mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2023

Anonym

Hvis det direkte bliver frarådt så nej, det siger vel lidt sig selv

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg tror bare det er frarådet for en sikkerheds skyld, ikke fordi det reelt sker noget ved det. 

er der mon nogen der har gjort det? 

jeg synes det er svært, når begge dele er vigtigt. Det ene for min selvtillid og det andet fordi det er en hyggestund med min søn

men måske har du ret, at det er en no brainer. Føler bare, at min efterfødselskrop trænger til lidt opmærksomhed.

Anmeld Citér

4. juli 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Man fraråder laserbehandling tæt på brystet (armhuler, bryst). Det burde ikke være et problem i bikinilinien.

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

4. juli 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg har selv haft kigget på det og overvejet det men har sat det på pause indtil jeg er færdig med at amme. Men jeg kan godt forstå trangen til at få det ordnet

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym trådstarter

Tak - måske er det også en del af en større følelse end lige hårfjerning. 
når ens barn er 15 mdr og stadig ammer så er det, inkl. graviditet mere end to år siden, at jeg har haft min krop for mig selv og kunnet gøre hvad jeg ville. Samtidig er der heller ikke så meget tid til personlig pleje, interesser osv. det er fint - ville aldrig bytte, men jeg savner også nogle gange mit gamle jeg/liv. 
sådan er der måske også andre der har det? 

Anmeld Citér

5. juli 2023

Chloe92

Profilbillede for Chloe92

Jeg startede laser behandling igen da min søn var 8 måneder�� Ja det bliver frarådet under amning ud fra et forsigtighedsprincip, men altså, det gør alt jo�� 

Anmeld Citér

5. juli 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
Anonym skriver:

når ens barn er 15 mdr og stadig ammer så er det, inkl. graviditet mere end to år siden, at jeg har haft min krop for mig selv og kunnet gøre hvad jeg ville. Samtidig er der heller ikke så meget tid til personlig pleje, interesser osv. det er fint - ville aldrig bytte, men jeg savner også nogle gange mit gamle jeg/liv. 

Ja det kan jeg så meget følge! Jeg har også fundet ud af at det er vigtigt for mig at jeg tager mig tid til mig selv. Om det er en halv fridag til at få en kaffe med en veninde eller en tid til frisøren. Jeg har desværre ikke muligheden for at have noget fast, men at tage mig tid er nødvendigt for at jeg fungerer

Anmeld Citér

5. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Absolut - kroppen er jo besat af et andet menneske i først 9 måneder og så X antal måneder med amning og generel et lille menneske, der klistrer op af en . Jeg glædede mig ærligt til at stoppe med at amme. 

Jeg ville personligt ikke være bange for laser i det område. Og når han er så stor og - antager jeg - spiser fast føde som det primære er det jo nok ikke de vilde mængder mælk, der ryger ind hos ham

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.