4. grads bristning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.069 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juli 2023

Anonym trådstarter

Kære jer,

Jeg var så heldig at føde en sund og rask datter den 18/06, det mildeste væsen jeg længe har mødt og vi er så utrolig glade for hende. 

Min fødsel gik dog ikke helt som jeg havde håbet på. Min fødsel gik alt for hurtigt, og jeg endte med en 4. grads bristning. De syede mig sammen efter fødslen, men eftersom resultatet ikke var tilfredsstillende, blev jeg opereret igen i forgårs. Jeg frygter virkelig for fremtiden og hvad man kan forvente at den bringer. Derfor er jeg interesseret i at høre, om andre skulle have været i lignende uheldige situation, og hvis i har, hvordan det går for jer nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2023

Anonym

Kære TS

Jeg fik et bristning som din da jeg fødte min ældste.
Jeg blev dog opereret med det samme, og har ikke fået re-operation.

Jeg havde smerter i lang tid, og fik ikke den opfølgning jeg burde have fået, genoptræning osv var ikke inde over, fik heller ikke fysioterapi mm, det smuttede simpelthen igennem hullerne i systemet, og jeg vidste jo ikke bedre. Jeg vil råde dig til at sørge for at få den hjælp du kan få, og få tjekket at alt er som det skal være. Man har jo ikke noget at sammenligne med.

Jeg har det godt nu, har kun minimale gener, som tendens til hæmorider (som jo kan være helt almindeligt efter alle slags fødsler).

Jeg var meget bekymret for smerter, og for om mit sexliv ville blive normalt. Det tog noget tid, men det blev det, og jeg mærker virkelig intet til det i dag. 

Jeg fik besked på at jeg burde få KS ved fremtidige børn, og det har jeg fået. Det har fungeret meget fint.

Anmeld Citér

2. juli 2023

Anonym

Jeg havde også en 4.grads bristning ved min første fødsel. Blev dog syet ordentlig sammen fra start. Jeg oplevede ikke særlige gener. Jeg var til noget fysioterapi efterfølgende, men kan ikke huske, om det gjorde en særlig forskel. Jeg havde ikke særligt store smerter heller. Fik smertestillende de første dage. Kan bedst huske, at jeg ikke måtte sidde ned de første dage.

Måske var jeg bare rigtig heldig - men i hvert fald kan det også godt gå rigtig fint. Ved min anden fødsel havde jeg ‘blot’ en 2.grads bristning, det var en meget hurtig fødsel. Så det havde ikke nogle blivende konsekvenser for mig overhovedet. Håber dit forløb bliver som mit.

Og stort tillykke med den lille pige

Anmeld Citér

2. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære TS

Jeg fik et bristning som din da jeg fødte min ældste.
Jeg blev dog opereret med det samme, og har ikke fået re-operation.

Jeg havde smerter i lang tid, og fik ikke den opfølgning jeg burde have fået, genoptræning osv var ikke inde over, fik heller ikke fysioterapi mm, det smuttede simpelthen igennem hullerne i systemet, og jeg vidste jo ikke bedre. Jeg vil råde dig til at sørge for at få den hjælp du kan få, og få tjekket at alt er som det skal være. Man har jo ikke noget at sammenligne med.

Jeg har det godt nu, har kun minimale gener, som tendens til hæmorider (som jo kan være helt almindeligt efter alle slags fødsler).

Jeg var meget bekymret for smerter, og for om mit sexliv ville blive normalt. Det tog noget tid, men det blev det, og jeg mærker virkelig intet til det i dag. 

Jeg fik besked på at jeg burde få KS ved fremtidige børn, og det har jeg fået. Det har fungeret meget fint.

Tak for dit svar, som løfter humøret og troen på et normalt liv en smule mere. Du skriver, at du havde smerter længe. Kan du huske hvor længe det var?

Anmeld Citér

2. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde også en 4.grads bristning ved min første fødsel. Blev dog syet ordentlig sammen fra start. Jeg oplevede ikke særlige gener. Jeg var til noget fysioterapi efterfølgende, men kan ikke huske, om det gjorde en særlig forskel. Jeg havde ikke særligt store smerter heller. Fik smertestillende de første dage. Kan bedst huske, at jeg ikke måtte sidde ned de første dage.

Måske var jeg bare rigtig heldig - men i hvert fald kan det også godt gå rigtig fint. Ved min anden fødsel havde jeg ‘blot’ en 2.grads bristning, det var en meget hurtig fødsel. Så det havde ikke nogle blivende konsekvenser for mig overhovedet. Håber dit forløb bliver som mit.

Og stort tillykke med den lille pige

Tak for dit opløftende svar. Krydser fingre for lignende heling. Hvordan med sport og aktiviteter. Hvor længe gik der før, du gik i gang med det?

Anmeld Citér

2. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Tak for dit opløftende svar. Krydser fingre for lignende heling. Hvordan med sport og aktiviteter. Hvor længe gik der før, du gik i gang med det?

Det var i 2015, så jeg kan ikke huske det i detaljer. Men jeg kan huske, at jeg gik til efterfødselstræning sammen med min mødregruppe. Det har nok været 3-4 mdr efter. Inden da havde jeg været i det der fysioterapi.

Jeg er ikke typen, der har dyrket superhård sport på noget tidspunkt, så det var ikke et issue for mig. Efterfødselstræningen var stille og roligt, og der var i hvert fald ingen problemer

Anmeld Citér

3. juli 2023

Girafmor

Anonym skriver:

Tak for dit svar, som løfter humøret og troen på et normalt liv en smule mere. Du skriver, at du havde smerter længe. Kan du huske hvor længe det var?

Ja, det var nok i godt et halvt år. I hvert fald 4 måneder. Men som sagt blev jeg ikke rigtig fulgt, så jeg tænker at det godt kunne have været kortere hvis jeg havde vidst hvad jeg skulle stille op - og havde haft nogen at spejle mig i ift. genoptræning osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.