Tosset spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.327 visninger
6 svar
6 synes godt om
29. juni 2023

AnoMor

Der er så mange gode husmødre herinde så tænker der nok er nogen der kan hjælpe mig her. 

hvordan vælger man en god stegepande ?
det er jo den rene jungle og tonsvis af forskellige prisklasser. Hvordan ved man om det bare er mærket man betaler for eller om der er kvaliteten ?

De pander jeg har/har haft har jeg altid fået i jule-/fødselsdagsgave. Og nu står jeg og har brug for en ny lille pande da belægningen er blevet slidt på den jeg har. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2023

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes de tefal er okay. 

Gryder jeg er begyndt at sværge til er dem fra bilka kitchen aod tror jeg de hedder. Da de kan gå i opvasker. Måske deres pander er lige så gode. 

De bedste pandekage pander jeg har er købt i Aldi for 15 år siden for 30 kr pr stk �� 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

En trykbundet stegepande  varnefordeler bedre og så uden teflonbelægning pga risiko for indtagelse af det (pfas)

Anmeld Citér

30. juni 2023

2017morigen

Vi har en pande med sliplet belægning til pandekager, spejlæg mm. Dem køber vi billigt. Som oftest i Ikea. Så skifter man efter behov.

Derud over så har 2 Eva trio suteepander (staves?) I metal som kan gå i ovnen.  De er geniale til alt hvad der skal brunes af og så i ovnen for resten. Da de er af metal så kan de skrubbes på, hvis noget brænder på. Den ene + de fleste af vores gryder er nu 14 år og det eneste der kan ses på dem er lidt ridser. Tænker at de holder til vi skal på plejehjem 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Ren støbejern -det holder til alt! Rengøring er bare at skylle og børste i varmt vand

De går også i ovn, hvilket er praktisk! Det samme med gryder -de kan bruge ligesom en stegeso

Hvis de står i længere tid uden at blive brugt (f.eks. æbleskivepanden) så skal man lige smøre et tyndt lag fedtstof på

Hvis man ikke har brugt det før skal man lige lære panderne at kende, men så fungerer det også bare

Jeg kommer ikke til at få brug for nye pander igen

Desuden er der ingen "spændende" kemikalier eller belægninger der kan krakelere. Eneste ulempe er at de store er lidt tunge, så det er ikke lige den pande man bruger til at vende pandekager i luften

Jeg sværger selv til skeppshult

Anmeld Citér

30. juni 2023

AnoMor

Tak for alle jeres beskeder. Nu har jeg da en ide om hvad jeg skal gå efter

Anmeld Citér

30. juni 2023

nemisis

Profilbillede for nemisis

Prøv at kigge på pander fra onyx. De holder til alt, brænder aldrig på og er nemme at gøre rent uanset hvad man har tilberedt på dem. Så tilbereder de desuden jævnt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.