Rodbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2023

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde de har fået en rodbehandling og stadig har tanden? 

- Jeg fik desværre en rodbehandling som 17 årig, da tandlægen borede for dybt

det er 20 år siden snart - Nu læser jeg en masse negative om at beholde sin tand

At man hellere skal fjernen den, og putte en “falsk i” fordi de gamle kan få en masse bakterier i sig og være med til at ødelægge sit immunforsvar

- Hvad kostede det jer at få en falsk tand jer der gjorde det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Er der nogen herinde de har fået en rodbehandling og stadig har tanden? 

- Jeg fik desværre en rodbehandling som 17 årig, da tandlægen borede for dybt

det er 20 år siden snart - Nu læser jeg en masse negative om at beholde sin tand

At man hellere skal fjernen den, og putte en “falsk i” fordi de gamle kan få en masse bakterier i sig og være med til at ødelægge sit immunforsvar

- Hvad kostede det jer at få en falsk tand jer der gjorde det?

Nej nej nej 

rodbehandling der lykkedes er bedre end et implantat 

det du skriver om er når den er inficerede med bakterier pga den rodbehandling ikke er lykkedes eller tanden er flækker

implantat koster 25-26.000 og det er heller ikke for evigt der kan også godt gå preimplantitis i den, altså det samme som parodontose

Anmeld Citér

29. juni 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg fik rodbehandlet begge mine fortænder i 1994 - jeg har ikke haft problemer med dem siden. Men går bare og venter på at der skal ske noget da flere tandlæger har sagt til mig igennem årene at en rodbehandlet tand normalt kun holder i 15 år.

i samme ombæring fik jeg også rodbehandlet den ene tand ved siden af fortanden. Den har jeg haft mange problemer med efterfølgende. De prøvede at se om jeg ikke kunne beholde min egen, det gik ikke. Så fik jeg en stifttand. Det holdt ik så længe så fik jeg krone på så i 2015 gik der slem betændelse i og alt knogle forsvandt. Så fik jeg genopbygget knoglen og sat implentat i og det fungerer indtil videre fint

Anmeld Citér

29. juni 2023

Anonym trådstarter

Nelliespurv skriver:

Nej nej nej 

rodbehandling der lykkedes er bedre end et implantat 

det du skriver om er når den er inficerede med bakterier pga den rodbehandling ikke er lykkedes eller tanden er flækker

implantat koster 25-26.000 og det er heller ikke for evigt der kan også godt gå preimplantitis i den, altså det samme som parodontose

Du virker til at vide en masse på området

- Jeg har haft min rodbehandlet tand i 19 år nu - skal jeg gøre noget? 

Klinik assistent siger den ser fine ud 

Anmeld Citér

29. juni 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman
Mamman skriver:

Jeg fik rodbehandlet begge mine fortænder i 1994 - jeg har ikke haft problemer med dem siden. Men går bare og venter på at der skal ske noget da flere tandlæger har sagt til mig igennem årene at en rodbehandlet tand normalt kun holder i 15 år.

i samme ombæring fik jeg også rodbehandlet den ene tand ved siden af fortanden. Den har jeg haft mange problemer med efterfølgende. De prøvede at se om jeg ikke kunne beholde min egen, det gik ikke. Så fik jeg en stifttand. Det holdt ik så længe så fik jeg krone på så i 2015 gik der slem betændelse i og alt knogle forsvandt. Så fik jeg genopbygget knoglen og sat implentat i og det fungerer indtil videre fint

Mit implentat kostede 23.000. 

men så længe tanden ser fin ud. Så behold den

Anmeld Citér

29. juni 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Du virker til at vide en masse på området

- Jeg har haft min rodbehandlet tand i 19 år nu - skal jeg gøre noget? 

Klinik assistent siger den ser fine ud 

Ja jeg er tandklinikassistent på 6 år 

hmm altså hvis der er taget røntgen af tanden (af rødderne) og det ser fint ud, skal du bare lade den være som den er, allerhøjst og meget gerne en krone på den

kronen man sætter på er for at beskytte tanden da man ikke har naturlig følelse i tanden, f.eks når man bider i noget så kan ens levende tænder mærke hvor hårdt man kan tygge men med en rodbehandlet tand er der ikke følelse i, og rodbehandlet tænder er tit med ok store fyldninger hvor plastens egenskaber måske er ved at være opbrugt (der er grænser for hvor store fyldninger plast kan bære uden at blive dårlige fyldninger) man siger 70 procent at tanden står som plast anbefales det meget snarest krone

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.