Vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.678 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået et skøn på at min baby i maven vejer 1500 gram og er i uge 25+1 nu. Bliver det en stor baby? Har en dreng i forvejen og han vejede kun 932 gram da jeg var i uge 26+6. Så det er helt vildt så stor en forskel.��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2023

Anonym

Det er umuligt at svare på, husk det kun er et skøn

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym

De troede min datter vejede langt over 4 kg. Så var hun helt gennemsnitlig på 3,5 kg. 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym trådstarter

Er der evt. nogen der har en ligende vægt på baby i den uge? 

Anmeld Citér

28. juni 2023

Lullu67

Jeg blev scannet i mandag 27+4 og min pige vejer 1102g, det var 3,5 % under gennemsnit, så jeg synes det lyder af meget. Var det ved scanning eller ved at du blev mærket på maven?

Anmeld Citér

28. juni 2023

Anonym trådstarter

Lullu67 skriver:

Jeg blev scannet i mandag 27+4 og min pige vejer 1102g, det var 3,5 % under gennemsnit, så jeg synes det lyder af meget. Var det ved scanning eller ved at du blev mærket på maven?

Ja, det synes jeg også. For ifølge min app skal han først veje det i uge 29. Det var jordemoderen. Så hun mærkede det. Så håber virkelig på det ikke er så slemt. Men min mave er godt nok også bleven stor efter hvor langt jeg er henne. Jeg ligner snart jeg skal føde min første søn. og vejer også nu ca. 1,5 kg mere end dengang jeg skulle føde ham.

Anmeld Citér

29. juni 2023

Lullu67

Anonym skriver:

Ja, det synes jeg også. For ifølge min app skal han først veje det i uge 29. Det var jordemoderen. Så hun mærkede det. Så håber virkelig på det ikke er så slemt. Men min mave er godt nok også bleven stor efter hvor langt jeg er henne. Jeg ligner snart jeg skal føde min første søn. og vejer også nu ca. 1,5 kg mere end dengang jeg skulle føde ham.

Jeg synes aldrig man kan regne de skøn fra jordmoderen, det har ikke passet hos mig før lige inden jeg skulle føde ☺️

Anmeld Citér

29. juni 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Overordnet set: man kan ikke regne med de vægtskøn og du bliver typisk større anden gang fordi din kerne er svækket og din krop er vænnet til at udvide sig. Is i blodet.

Anmeld Citér

29. juni 2023

Anonym

du kan ikke bruge de skøn til meget.
jeg blev skønnet til en baby på 3400 1 dag før jeg fødte, og ud kom en på 4130

Anmeld Citér

29. juni 2023

Carina:-)

Hvis jm var bekymret ville hun sende dig videre i systemet. 

Og så længe det er på maven - er det kun et skøn.

Jeg ville ikke være bekymret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.