MAAT skriver:
Min kæreste og jeg vil gerne føde på Skejby i Aarhus, da vi har boet lige ved siden af og er trygge ved stedet og omgivelserne, inden vi flyttede til Randers. Hospitalet i Randers er vi modsat ikke så trygge ved.
Desværre bliver vi mødt med "det kan ikke lade sig gøre, medmindre der er en medicinskbegrundelse" eller "du kan føde på Viborg sygehus" når vi ringer til sekretærerene. På borger står der, at man har frit valg, og man kan vel i teorien 'bare være i Aarhus', når fødslen går i gang. Det tager os 25 min. at komme til Skejby og 15 min. at komme til hospitalet i Randers.
Har sekretærerene virkelig ret, eller er det noget de skal sige for at holde folk i kommunen?
Hvad er ulempen ved at være på et andet hospital end det der forventes?
Jeg fødte min datter i 2017 på Skejby, en god oplevelse, men der var heller ikke så travlt den dag, så alt foregik stille og roligt.
2. Gang i 2022 var vi imellemtiden flyttet til Hammel. (Favrskov)
Min læge sendte en anmodning af sted om jeg kunne blive tilnyttet Skejby jordemoder ordning, da jeg fortsat arbejde i Århus. Men fik afslag grundet travlhed. Tror jeg ligeledes ville have fået afslag på at ville føde på Skejby grundet det samme.
Jeg kunne vælge imellem Randers og Viborg. Vi valgte Viborg, og var SÅ glade for det.!
Skejby tror jeg kan virke mere fortravlet end nogle af de mindre steder.
Jeg kan anbefale en rundvisning på fødegangen, hvilket de fleste steder tilbyder 
Anmeld
Citér