Renlig om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2023

Anonym trådstarter

Min datter på 4.5 har været renlig om dagen i et års tid efterhånden. Men hun har ikke vil af med natbleen før nu. Nu har hun sovet uden ble i 10 nætter. 2 nætter uden uheld. De andre dage har jeg skiftet hendes sengetøj inden jeg er gået i seng og igen ved 4 tiden. Nogen gange kun en gang om natten.  Min mand mener at vi bør give hende ble på igen, jeg er i tvivl. Nu har jeg her til aften vækket hende og fået hende ud på toilettet inden jeg er gået i seng. Men det syntes jeg næsten også er synd. Hun drikker ikke rigtig efter aftensmaden og hun er selvfølgelig på toilettet inden hun bliver puttet. 

Hvad siger i? Er det en periode? Kan vi gøre noget for at hjælpe hende eller har i andre gode mor-råd, så smid dem gerne i min retning 

Vh en mor som vasker rigtig meget sengetøj pt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2023

Anonym

Jeg ville ikke selv give ble på igen, men det er mest et temperamentsspørgsmål fordi jeg ikke er til for meget “frem og tilbage”. Vi tager vores yngste ud på toilettet, når vi selv går i seng, så han har aldrig uheld. Han er på alder med din. Han vågner ikke af at vi gør det, og husker det ikke dagen efter. På det seneste har vi glemt det lidt (eller først været ude meget sent hvis vi selv er vågnet) og der er ingen uheld, så jeg tænker at vi er ved at være ovre fasen…

Anmeld Citér

26. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Min datter på 4.5 har været renlig om dagen i et års tid efterhånden. Men hun har ikke vil af med natbleen før nu. Nu har hun sovet uden ble i 10 nætter. 2 nætter uden uheld. De andre dage har jeg skiftet hendes sengetøj inden jeg er gået i seng og igen ved 4 tiden. Nogen gange kun en gang om natten.  Min mand mener at vi bør give hende ble på igen, jeg er i tvivl. Nu har jeg her til aften vækket hende og fået hende ud på toilettet inden jeg er gået i seng. Men det syntes jeg næsten også er synd. Hun drikker ikke rigtig efter aftensmaden og hun er selvfølgelig på toilettet inden hun bliver puttet. 

Hvad siger i? Er det en periode? Kan vi gøre noget for at hjælpe hende eller har i andre gode mor-råd, så smid dem gerne i min retning 

Vh en mor som vasker rigtig meget sengetøj pt.

Jeg ville give hende ble på igen. Hun lyder ikke til at være klar om natten endnu. Nattetisseri er hormonelt og nogle udvikles fest til at smide den om natten senere end andre. 

mit eget barn er 7,5 år og bruger stadig natteble. Der går uger mellem der tisses i bleen. Men det sker stadig. 

Anmeld Citér

27. juni 2023

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Drikker hun vand mens hun er i børnehaven? 

Tænker om hun får nok i løbet af dagen og ikke sidst på dagen ? 

Måske kan den her side hjælpe 

https://taetogtoer.rn.dk/

Det er Aalborg kommune tæt og tør 

Anmeld Citér

27. juni 2023

Linlin2022

Havde hun tørre bleer inden I tog den af? 

Jeg synes det lyder som om det var for tidligt. 
bliver hun ked af det når hun har tisset i sengen? 

min ældste smed bleen om dagen da han var 3,2 år men først om natten da han var knapt 5. min mellemste smed den om natten da han var 3,0 og om dagen da han var 3,3 (men han ville have ble på når han skulle lave stort indtil han var næsten 4) og den yngste smed bleen 100% da hun var 3,1. 

Børn er heldigvis forskellige

Anmeld Citér

27. juni 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi har en potte stående på datterens værelse om natten.. Nogle gange går hun ud på toilettet, og andre gange går hun på potten.. Men tror bestemt, at det hjalp at have en potte tæt på, så hun i halvsøvne bare lige skal ned ad sengen, tisse og op igen i stedet for at gå gennem hele huset 

Anmeld Citér

27. juni 2023

Pb18

Som en anden skriver, så er nattisseri hormonelt. Min datter smed natbleen da hun var 4,5år og havde jævnligt uheld i de første 14 dage (og hun sover sammenkrøllet så dyne og hovedpude blev også ramt). Nu har er hun næsten 5 og hun har uheld hvis hun fx er syg /i dagene efter samt hvis der sker skift, fx at vi tager på ferie. Så hvis I har haft stabile dage, men stadig uheld, ville jeg lige se det an et par dage ekstra. Og ellers prøve med ble igen i en kort periode. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.