Tale ved venindes bryllup - for nervøs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.111 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2023

Anonym trådstarter

Min tætte veninde skal giftes her til sommer. Mit spørgsmål - burde jeg holde en tale?

1. Jeg er elendig til at tale foran mange mennesker, og jeg kan slet ikke slappe af i det. Jeg ville ikke tænke på andet hele dagen heller.. Ville være så nervøs. Alternativ ville jeg skrive et fint brev til hende, som hører til gaven til parret. 

2. Jeg springer ud i det og ignorerer min frygt .. 

Ville I være skuffet, hvis jeres tætte veninde ikke holdte tale? 

Mvh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Min tætte veninde skal giftes her til sommer. Mit spørgsmål - burde jeg holde en tale?

1. Jeg er elendig til at tale foran mange mennesker, og jeg kan slet ikke slappe af i det. Jeg ville ikke tænke på andet hele dagen heller.. Ville være så nervøs. Alternativ ville jeg skrive et fint brev til hende, som hører til gaven til parret. 

Mvh 

Jeg ville ikke være skuffet overhovedet hvis min bedste veninde/ven ikke holdte tale til mit bryllup. 
jeg holdte heller ikke tale til min brors bryllup fordi jeg ikke bryder mig om det. Hørte jeg intet fra.

Anmeld Citér

22. juni 2023

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg er heller ikke den store taler. Jeg havde lavet en sjov sang til min lillebrors bryllup.

Hørte aldrig noget for at jeg ikke holdt tale.

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Nej det ville jeg ikke, ville aldrig forvente sådan noget forud jeg også har det svært med taler. Og selv hvis jeg ikke havde ville jeg ikke

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Mvh 

Hvis vi var så tætte som det lyder til i gør så vil jeg også kende hendes frygt og jeg vil derfor synes det ville værre helt i orden

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvis vi var så tætte som det lyder til i gør så vil jeg også kende hendes frygt og jeg vil derfor synes det ville værre helt i orden

Lige mine ord! 

Jeg skal til min bedste venindes bryllup om lidt og jeg holder ikke noget. Hun ved at jeg får det så skidt i situationen.

Da jeg selv blev gift holdt jeg en ultra kort tale for min mand, og det kunne jeg kun overskue fordi jeg kendte alle til festen og de vidste det var svært for mig. 

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Måske kunne du lave en sang ?

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Mine tætteste veninder holdt heller ikke tale ved mit bryllup. Jeg ved de hader det og de spurgte om jeg ville blive meget ked af det hvis de ikke gjorde det. Jeg sagde at jeg ville blive mere ked af det, hvis de gjorde noget de ikke havde det godt med og når jeg ved at det at tale foran mange mennesker er noget af det værste de ved, så skal de ikke udsætte sig selv for det.

I stedet valgte de hver især at give mig en meget personlig gave - og generelt os som par meget personlige gaver - heri blandt breve. Og jeg elskede/elsker det og værdsætter det stadig her mange år efter hvor jeg kan læse det på ny. 

Tal med din veninde og vær evt kreativ med en lille særlig gave til hende. Det gør langt mere indtryk og er guld værd at kigge tilbage på. Iøvrigt er der så mange taler og indslag at de flyder mange gange sammen i mængden. Det behøver ikke være noget dyrt. Det var de ting jeg fik ikke, det var som sagt breve og faktisk hjemmelavede ting. 

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Min allerbedste ældste veninde kan slet ikke den slags - og det ved jeg ganske godt. Til mit bryllup havde hun i stedet sørget for de fineste blomster til min brudebuket, for små fine indpakkede risposer til alle gæsterne, og for det dejligste lange håndskrevne brev som hun gav mig i stedet for en tale. Det betød uendelig meget for mig og jeg har aldrig tænkt at hun “burde” have holdt tale.

Anmeld Citér

22. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Mvh 

Jeg ville ikke bede nogen gøre noget de frygter, bare fordi. 

Ja lav et fint brev.

Eller hvis du vil, så hold en tale for dem alene��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.