Lang rejse og kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.049 visninger
10 svar
1 synes godt om
20. juni 2023

Janey

Profilbillede for Janey

Er der nogen af jer, der har været på en lang rejse (mindst en måned), der har haft dyr, der skulle passes imens?

Vi planlægger en tur ud i Verden på omkring 8 uger, men siden vi gik i gang med planlægningen har vi overtaget en kat fra en ven, der fik allergi. Hvad har I andre gjort med jeres dyr, mens I rejste?

Vi kan selvfølgelig komme katten i pension, men vi synes egentlig, at det er lidt synd, når hun er vant til at være meget ude, men vi kan heller ikke få nogen til at bo hos katten i 8 uger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har dog ikke rejst så længe. 

Men når vi er på ferie, er katten alene hjemme og kommer ind og ud af kattelem. Så kommer vores nabo og fylder mad og vand op. Det synes vi er den bedste løsning, så hun stadig føler sig hjemme og kan gå ind og ud som det passer. 

Anmeld Citér

21. juni 2023

Cerenia

Jeg ville lade katten bo hos en ven i de 8 uger

Anmeld Citér

21. juni 2023

AnoMor

Ville lade katten bo hos en ven i den tid i er væk. Eller pension. På de fleste pensioner kommer katten stadig ud. Så er de i en aflåst gård. 

Anmeld Citér

21. juni 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg ville betale et ungt menneske der kan komme forbi to gange om dagen og give mad og nusse katten. Det har vi gjordt 

Anmeld Citér

21. juni 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Lillehjerte skriver:

Vi har dog ikke rejst så længe. 

Men når vi er på ferie, er katten alene hjemme og kommer ind og ud af kattelem. Så kommer vores nabo og fylder mad og vand op. Det synes vi er den bedste løsning, så hun stadig føler sig hjemme og kan gå ind og ud som det passer. 

Det gør vi også når vi er afsted i kortere tid, men vi synes det er længe, den skal være alene med kun en daglig fodring i 8 uger, men der er vel heller ikke så meget menneskeligt selskab i en kattepension, så måske kan dette også være en løsning selv om det er en længere periode.

Anmeld Citér

21. juni 2023

Janey

Profilbillede for Janey
AnoMor skriver:

Ville lade katten bo hos en ven i den tid i er væk. Eller pension. På de fleste pensioner kommer katten stadig ud. Så er de i en aflåst gård. 

Umiddelbart vil det nok være bedre med en pension end hos en ven. Hvis katten flytter ind hos en anden i de 8 uger, skal den jo være inde i mindst 2 uger fra starten af og så igen 2 uger, når den kommer tilbage til os.

Og så fik jeg ikke lige nævnt i mit indlæg, at rejsen er hen over sommerferien, så det er måske for meget at bede en ven om at have katten boende og have alle dører og vinduer lukket i mindst 14 dage, så katten ikke slipper ud eller i hvert fald sikre sig, at katten ikke kan komme til de åbne dører/vinduer. Det ville jeg selv være lidt træt af i den her varme

Anmeld Citér

21. juni 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Putteputte skriver:

Jeg ville betale et ungt menneske der kan komme forbi to gange om dagen og give mad og nusse katten. Det har vi gjordt 

Det kunne måske være en mulighed. En fremmed vil dog formentlig ikke få lov til at røre hende. Hun er en meget bestemt dame og vil kun røres af hendes familie, men jeg tænker, at hun måske gerne vil have noget selskab på afstand.

Anmeld Citér

21. juni 2023

AnoMor

Janey skriver:

Umiddelbart vil det nok være bedre med en pension end hos en ven. Hvis katten flytter ind hos en anden i de 8 uger, skal den jo være inde i mindst 2 uger fra starten af og så igen 2 uger, når den kommer tilbage til os.

Og så fik jeg ikke lige nævnt i mit indlæg, at rejsen er hen over sommerferien, så det er måske for meget at bede en ven om at have katten boende og have alle dører og vinduer lukket i mindst 14 dage, så katten ikke slipper ud eller i hvert fald sikre sig, at katten ikke kan komme til de åbne dører/vinduer. Det ville jeg selv være lidt træt af i den her varme

Katten kan jo få sele på hvis det er. Det havde vores da de første 14 dage til den havde lært området at kende  

men jeg synes nu også pension lyder som den bedste ide helt generelt

Anmeld Citér

21. juni 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Det er mega stressende for dyr at blive passet ude, hvis det ikke er et de langsomt har tilvendt sig til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.