Gave til vuggestue (og evt. børnehave)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.362 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2023

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg nyder hver dag, at se hvor godt mine børn har det i hhv. vuggestue og børnehave.

Jeg har tidligere afleveret større mængder slik, men vil egentlig høre, om der er andre måder, hvorpå jeg kan fortælle og vise dem, at de er super værdsat.

Jeg har rost personalet direkte og også indirekte ved at skrive til lederen, men jeg savner egentlig mest nogle gaveidéer.

De har selv en kantine, hvor de får lækker mad, så det vil måske være underligt at levere noget mad.

Kom gerne med idéer / tips.

pft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2023

HilliHallo

Har hørt fra flere pædagoger og ledere, at personlige kort er meget værdsat. Det lyder til du allerede værdsætter dem i høj grad. Måske du ikke kan gøre så meget mere end hvad du allerede gør. 

Ellers har jeg senest giver nye bøger til børnehaven. En Find Holger bog og en oplæsningsbog til de ældste børn. Tænker også vuggestuen ville blive glad for bøger. De er dyre for dem at købe ind og bliver brugt flittigt. 

Anmeld Citér

19. juni 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg er selv pædagog i en vuggestue og noget af det der betyder mest er personlige kort. Gavemæssigt kan det sagtens være en æske chokolade, eller måske en sjov kop eller en fin blomst - men et personligt kort betyder mest 

Anmeld Citér

19. juni 2023

Anonym trådstarter

Ok, var faktisk slet ikke klar over den med personlige kort, men det giver da mega god mening, tak! Det bliver dog nok en til hele vuggestue-gruppen, da jeg er bange for at lade nogle ude.

(suppleret med noget god chokolade!)

Anmeld Citér

19. juni 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tror faktisk at den daglige tak (ikke at det behøver at være hver dag) - men den løbende ros på bare helt almindelige dage betyder allermest. 

Men ja personlige kort - måske noget pænt (en blomst) til deres personalerum, hvis de har sådan et.

Anmeld Citér

20. juni 2023

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Hejsa,

Da vores yngste stoppede, og vi skulle tage afsked fordi det nu var HELT slut med børnehave,  købte vi en stak orchideer. Vi fik planteskolen til at pakke dem pænt ind i noget cellofan.

Så klippede yngstebarnet nogle papstykker ud (stjerner, hjerter i forskellige farver) og ældstebarnet skrev pædagogernes navne på pappet. Også til køkkendamen og havemanden . De blev så klipset på cellofannen.

Bag på pappet skrev vi så en ekstra tak/kommentar/hilsen til de af pædagogerne der havde givet et godt råd ved afvænning fra ble, været særlig god ved vanskelige afleveringer, altid kunne få barnet til at grine osv. 

Så allierede vi os med lederen, og kørte med ungerne ud for at sige farvel. Det var i coronatiden, så lederen satte blomsterne i pauserummet og og vi kørte. 

ALLE de pædagoger vi havde skrevet en personlig hilsen til sendte mig en mail efterfølgende. Jeg tror virkelig de satte pris på det, og kan godt lide at alle fik en blomst. Jeg er så glad for at vi gjorde det, for føler virkelig at vi fik sagt ordentligt tak

Anmeld Citér

20. juni 2023

Anonym

Jeg er også ansat i børnesektoren, dog som lærer i de mindre klasser

Jeg tilslutter mig det personlige kort. Vin, blomster, pynteting osv er selvfølgelig fine. Men at få at vide, at jeg har betydet noget helt konkret og fint for en af mine elever, og at forældrene (eller sågar eleven selv) synes, jeg har gjort en forskel - det er det, der betyder noget. Det andet er jeg egentlig lidt ligeglad med. Altså selvfølgelig taknemmelig, men det er ordene, som gør en forskel.

Og det lyder til, at du allerede værdsætter alle de voksne - men lige en ting, som måske slet ikke er aktuelt for dig: Der kan (på mit arbejde i hvert fald) være en tendens til, at de udadvendte og dem, der er gode til at fortælle om alt det de gør, får mange flere hilsener og små gaver end de lærere og pædagoger, som ofte er lige så dygtige og gør lige så meget, men som ikke råber så højt. Det er ikke fordi de udadvendte ikke skal have at vide, at de gør det pissegodt - selvfølgelig skal de det. Men husk også at overveje, at der ofte er et team og en masse medarbejdere, som er med til at løfte - selvom der måske er en enkelt eller to, som får lov til at tage æren. Som forælder kan man ikke altid gennemskue, hvem der trækker hvad i læsset.  

Men hvor er det bare skønt, at du er så glad for dine børns institution, og du husker at sige det. De sætter helt sikkert også pris på dig som forælder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.