Syntes du ska gå til lægen og blive tjekket, og evt be om at blive henvist til nærmer undersøgelser.
For det lyder fuldstændig som starten på min springfinger.
Jeg begyndte også med ar have snurren/føleforstyrrelser i lillefinger og ringfinger, og lige så stille begyndte jeg at have svært ved at rette ringfingeren ud, hvis jeg feks have holdt på rettet i et stykke tid. Så begyndte den at låse på forskellige tidspunkter. Og jeg vågnede tit om natten ved at den "sprang op" .
Jeg fik opereret min springfinger for 2 1/2 år siden, og det sidste 1 1/2 års tid, er jeg igen begyndt at have smerter, føleforstyrrelser osv i hånden.
Ham der opperede min springfinger har tjekket min hånd, og ka se at den sene han har opperet ser rigtig fin ud. Til gengæld ku han se, at der er væskeansamlinger mellem mine fingerrods knogler, som han ik ku forstå hvor kommer fra.
Jeg blev henvist til ct scanning, og ud fra den ka de se at der er væskeansamlinger, imellem min håndrodsknogler, og nærmest alle de andre knogler i min hånd. Det ka så trykke på nogen nerver osv, som giver smerter.
Jeg venter så stadig på, at komme til yderligere udredning, for at finde oversagen til væskeansamlingerne.
Og i forhold til dit stofskifte, og din symptomer, ka det måske sagtens hænge sammen.
Jeg har lige fået fjernet det meste af min skjoldbrudskirtel, som styre stofskifte. Jeg er blevet bedt om at være extra OBS på feks snurren finger, tær og læber, da det ka være tegn på forstyrret stofskifte. Vh Stine