Smerter i hænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
3 svar
2 synes godt om
18. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg har den seneste måned fået utrolig mange smerter i mine hænder. Jeg har ikke et fysisk krævende arbejde, så det kan ikke være pga overbelastning. Jeg oplever at smerterne bliver værre i varmen, de er værst om aftenen og natten, men jeg mærker det igennem hele dagen.  Jeg oplever at skindet føles for “småt”, det strammer på en måde, jeg oplever stikkende smerter ved tommelfinger og pegefinger, de er også blevet lidt krumme og det kræver en indsats at få rettet dem ud. Derudover sover/prikkende fornemmelse/føleforstyrrelser på hele hånden og er stykke op af armen. 
Jeg har været ved lægen, han mistænker det er pga mit stofskifte. Jeg har lavt stofskifte og er nu øget i medicin. Nogen der har oplevet det som symptom ved stofskiftesygdom? Jeg har nemlig ikke haft det før og har haft problemer med stofskiftet i 15 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes du ska gå til lægen og blive tjekket, og evt be om at blive henvist til nærmer undersøgelser.

For det lyder fuldstændig som starten på min springfinger.

Jeg begyndte også med ar have snurren/føleforstyrrelser i lillefinger og ringfinger, og lige så stille begyndte jeg at have svært ved at rette ringfingeren ud, hvis jeg feks have holdt på rettet i et stykke tid. Så begyndte den at låse på forskellige tidspunkter. Og jeg vågnede tit om natten ved at den "sprang op" .

Jeg fik opereret min springfinger for 2 1/2 år siden, og det sidste 1 1/2 års tid, er jeg igen begyndt at have smerter, føleforstyrrelser osv i hånden.

Ham der opperede min springfinger har tjekket min hånd, og ka se at den sene han har opperet ser rigtig fin ud. Til gengæld ku han se, at der er væskeansamlinger mellem mine fingerrods knogler, som han ik ku forstå hvor kommer fra.

Jeg blev henvist til ct scanning, og ud fra den ka de se at der er væskeansamlinger, imellem min håndrodsknogler, og nærmest alle de andre knogler i min hånd. Det ka så trykke på nogen nerver osv, som giver smerter.

Jeg venter så stadig på, at komme til yderligere udredning, for at finde oversagen til væskeansamlingerne. 

Og i forhold til dit stofskifte, og din symptomer, ka det måske sagtens hænge sammen. 

Jeg har lige fået fjernet det meste af min skjoldbrudskirtel, som styre stofskifte. Jeg er blevet bedt om at være extra OBS på feks snurren finger, tær og læber, da det ka være tegn på forstyrret stofskifte. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. juni 2023

Anonym trådstarter

Tak for svar. Jeg afventer de næste blodprøver og håber så enten det går over pga øget dosis af stofskiftemedicin eller der laves en anden plan. 

jeg mp indrømme det der fylder er angst for sclerose. Primært fordi jeg også har problemer med føleforstyrrelser på vristen. På ingen måde lige så slemt som mine hænder

Anmeld Citér

20. juni 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg afventer de næste blodprøver og håber så enten det går over pga øget dosis af stofskiftemedicin eller der laves en anden plan. 

jeg mp indrømme det der fylder er angst for sclerose. Primært fordi jeg også har problemer med føleforstyrrelser på vristen. På ingen måde lige så slemt som mine hænder

Det var så lidt.

Jeg har nogen andre skavanker, som feks piskesmæld, og har haft nogen mindre diskusprolapser i lænden, der gør at jeg sådan helt generelt har føleforstyrrelser og kroniske smerter.

Jeg har altid ondt ned i højre ben/fod. Jeg har en summende følelse i højre balle osv osv. 

Lægerne har aldrig nævnt sclerose, men fyblomorolomogi (staves?) har været oppe og vende, men ik noget der er arbejdet videre med.

Så tænker du må tage det roligt, og stole på at lægen nok ska ha styr på det! vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.