Studenter kørsel hos forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.310 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2023

Anonym trådstarter

Min søn bliver student her på tirsdag på søndag kl.10, kommer de forbi herhjemme, 16 mennesker, de har kun ca 1/2 time under hvert besøg hos os forældre.

Vi bor forholdsvis småt, har simpelthen ikke plads til 16 mennesker, og har ingen have, havde håbet jeg kunne leje fælleshuset der høre til her, hvor vi bor, men det var selvfølgelig optaget.

Nogen der har stået i samme situation? Som har en løsning/råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Er der en fælles have / park eller lign. hvor I kan være?

evt. med noget overdækket areal, hvis der bliver dårligt vejr (jeg ved ikke lige hvad de har lovet)

Anmeld Citér

18. juni 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Min søn bliver student her på tirsdag på søndag kl.10, kommer de forbi herhjemme, 16 mennesker, de har kun ca 1/2 time under hvert besøg hos os forældre.

Vi bor forholdsvis småt, har simpelthen ikke plads til 16 mennesker, og har ingen have, havde håbet jeg kunne leje fælleshuset der høre til her, hvor vi bor, men det var selvfølgelig optaget.

Nogen der har stået i samme situation? Som har en løsning/råd?

Kan I ikke slå et fest telt eller hvad sådan en hedder op, et sted udenfor tæt på hvor I bor? Held og Lykke på søndag��

Anmeld Citér

18. juni 2023

Carina:-)

Evt skub alle møbler til side i stuen - og lav en stående reception. 

Lidt koldt at drikke og pindemadder . 

Så tænker jeg det nok skal gå når det kun er 30 min

Anmeld Citér

18. juni 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg erindre at vi på min studenter kørsel snildt var 24 i stuen på en 3-værelses lejlighed - tænker i bor i lejlighed, når du siger i bor småt og ikke har have.

Så enten møbler ud til siden i stuen og så nogle tæpper på gulvet - så kan i have indendørs skovtur - det er der alligevel så kort at de knapt når indenfor før de skal afsted igen.

Eller mød dem med kolde drikke og et par fade snacks på på fortovet/ parkeringspladsen - og med mulighed for at de trængende kan låne jeres toilet.

Det er simpelthen alt for meget at stable alt muligt på benene for 30 minutter - de unge vil bare have et tillykke en kold øl, mulighed for at besøge et toilet og måske en snack (hvis det er virkeligt varmt på søndag - så vil en stor pose sunlollys eller lignende og en saks - de kan få med på ladet være et hit - hvis de kører i bus, så skal i nok bare servere det for dem hjemme hos jer)

Held og lykke med det.

Anmeld Citér

18. juni 2023

Pb18

Altså jeg boede på 52 kvm (stue, soveværelse og separat køkken) og jeg formåede at have 17 gæster til siddende brunch i min stue. Vi sad lidt tæt og jeg måtte være kreativ med møbleringen men det gik fint og folk hyggede sig. 

Til studenterkørsel er det netop skønt at komme hjem til folk, det forventes ikke at man har mulighed for at sidde ned og en del vil jo løbende nok være at finde på toilettet (jeg husker min far komme ud i chok fordi der var gået tre piger ud på toilettet på en gang og det er bare bestemt ikke det største toilet). De unge har en fest og indordner sig efter hvordan forholdene nu engang er. 

Så jeg tænker at det hele nok skal gå, de 30 min er lettere kaotiske, men går stærkt

Anmeld Citér

19. juni 2023

Linlin2022

De klarer fint at stå op - du er jo “heldig” det allerede er kl 10 så de er nok rimeligt klare i hovederne…

da jeg blev student var vi næstsidste stop på ruten og vi boede i et hus på 65 kvm - min mors stue er nok 26 kvm med både Spisebord og sofa mv. Det gik så fint. Nogle sad på gulvet og ellers stod vi eller sad på hinanden. Det gik fuldstændigt smertefrit. Og det ER jo kun en 1/2 time. 

Anmeld Citér

19. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tænker ikke de kommer ind og skal sidde til bords. Bare de kan låne et toilet og få en forfriskning, så er alt godt. Og vejret bliver fint, så nogen vil sikkert være udenfor også selvom det er ude på fortovet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.