Mine børn er begyndt til live rollespil, hvor man render rundt i en skov dagen lang og slås med gummisværd og lader som om man er elvere, orker osv. Det foregår i en gruppe på 40-50 børn i et rimelig stort skovområde. Der er også en del voksne der faciliterer legen (så selv om man langt fra altid er under voksen opsyn, så er de altid i nærheden)
Nu kommer spørgsmålet: Min partner har i allerbedste mening lavet en halskæde af sparerib knogler, men jeg er dels nervøs for at min datter falder og lander uheldigt med sådan seks spidse dimser om halsen. Dels så synes jeg jo, at der burde være en magnetlås eller lign på, så kæden slipper, hvis den sidder fast i noget.
Er det mig der er hysterisk?
Jeg har naturligvis givet konstruktivt udtryk for min bekymring, og fundet et sted, hvor man kan købe billige magnetlåse, og sagt at de bare skal go nuts med køb af vedhæng osv så vi kan finde et alternativ til de spidse og hårde knogler.
Men igen: Er det mig der er hysterisk, eller er det ikke helt gennemtænkt? Jeg er selv lidt i tvivl. Barnet er syv år.
Se halskæden på billedet herunder og smid gerne en kommentar eller en stemme i afstemningen. På forhånd tusind tak for jeres feedback.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér