Er jeg hysterisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad tænker i om knoglehalskæden uden sikkerhedslås??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.255 visninger
6 svar
2 synes godt om
17. juni 2023

Forældresmølf

Mine børn er begyndt til live rollespil, hvor man render rundt i en skov dagen lang og slås med gummisværd og lader som om man er elvere, orker osv. Det foregår i en gruppe på 40-50 børn i et rimelig stort skovområde. Der er også en del voksne der faciliterer legen (så selv om man langt fra altid er under voksen opsyn, så er de altid i nærheden)

Nu kommer spørgsmålet: Min partner har i allerbedste mening lavet en halskæde af sparerib knogler, men jeg er dels nervøs for at min datter falder og lander uheldigt med sådan seks spidse dimser om halsen. Dels så synes jeg jo, at der burde være en magnetlås eller lign på, så kæden slipper, hvis den sidder fast i noget.

Er det mig der er hysterisk?

Jeg har naturligvis givet konstruktivt udtryk for min bekymring, og fundet et sted, hvor man kan købe billige magnetlåse, og sagt at de bare skal go nuts med køb af vedhæng osv så vi kan finde et alternativ til de spidse og hårde knogler.

Men igen: Er det mig der er hysterisk, eller er det ikke helt gennemtænkt? Jeg er selv lidt i tvivl. Barnet er syv år.

Se halskæden på billedet herunder og smid gerne en kommentar eller en stemme i afstemningen. På forhånd tusind tak for jeres feedback.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2023

Girafmor

Jeg har stemt blankt. Jeg synes egentlig at det med knoglerne er fint nok, men ville nok lave en låsemekanisme så den kunne gå op, i og med at den er lavet af sejlgarn, som er ret stærkt.

Anmeld Citér

17. juni 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Burde de ikke være kogt eller noget?

Eller er det bare mig, der ser rester på dem

Anmeld Citér

17. juni 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Jeg synes heller ikke at det er så fedt med knogler der kan splintre omkring halsen. Og jeg synes også det ser lidt uhygiejnisk ud. Men hvis det var noget som betød meget for den der havde lavet den, kunne vi lave den om så den sad om hoften hvis det ellers passer ind i resten af dragten. 

Anmeld Citér

17. juni 2023

AnoMor

Jeg har stemt hysterisk. Men ville gerne at der havde været en mellemting. For, jeg er enig i at der skulle være en låsemekanisme der selv kan springe op frem for sejlgarn som er meget stærkt hvis hun sidder fast i noget. 
Knoglerne i sig selv ser jeg intet problem i. Men. Ville nok lige rense dem noget bedre end de ser ud til at være. 
der skal en del til før knogler splintre. Så det ville jeg ikke være bange for 

Anmeld Citér

17. juni 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Har stemt hysterisk, men synes nu ikke jeg vil kalde dig dét -velbegrundet bekymret nærmere, man hører jo så meget om farlige ting og kvælningsfare for børn (og vi har alle forskellige grænser, hvilket er ok!)

Men en (min) syvårige ville jeg ikke være bekymret for med den der. Kan i måske lave knuden om til en glideknude, som kun sidder fast i én side (normalt er der to, så de forhindrer en snor i at gå op) 

Anmeld Citér

18. juni 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt hysterisk, men som de andre også skriver, så mangler jeg en mellemting.

Jeg syntes snoren ser fin lang ud, og derfor ville jeg ik selv være bekymret for, at barnet blev kvalt i den.

Jeg ville heller ik være bekymret for, at barnet blev spidet af knoglerne, ved et evt fald.

Men jeg syntes da fint, at en magnet lås, ka sættes på.

Syntes i øvrigt det er en super fed ide, de har fået der, og dejligt de ka lege sammen, omkring kreative ider

Så en mellemløsning herfra. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.