Sammenligner os selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
7 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg ved at “sammenligne” sig med andre, er en gode måde, at lave livet mere besværligt for sig selv

Men vi har fået nye naboer, de tjener det samme som os, to børn på samme alder.

Men det er bare mega Cool, der er gang i dem, de rejser konstant, laver en masse hele tiden etc. 

Mens her er vi totalt modsat, vi kører på overlevelse  Hamsterhjul er så hårdt

Andre som mig?  

De inspirere mig! som er godt! men jeg forstår bare ikke for alt det “drive/energi” kommer fra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2023

Igen

Profilbillede for Igen

Du ved ikke hvordan livet er inden for deres vægge, kun hvad du ser gennem dine lyserøde briller. Det er sjældent er ærligt billede folk vier udadtil.

brug i stedet lejligheden til at overveje hvad du mangler, siden du blir lidt misundelig på naboen. Der er jo ingen der siger du ikke kan lave et aktivt valg om at ændre på dit hamsterhjul

Anmeld Citér

12. juni 2023

Anonym

Igen skriver:

Du ved ikke hvordan livet er inden for deres vægge, kun hvad du ser gennem dine lyserøde briller. Det er sjældent er ærligt billede folk vier udadtil.

brug i stedet lejligheden til at overveje hvad du mangler, siden du blir lidt misundelig på naboen. Der er jo ingen der siger du ikke kan lave et aktivt valg om at ændre på dit hamsterhjul

Sjældent et ærligt billede folk viser udadtil?

Det er alligevel noget en påstand. 

Jeg tror vi er som den nabo TS beskriver, UDEN at være uærlig. Og vi skændes faktisk heller ikke. Og vi har et stort drive, et fantastisk parforhold og ja, jeg kunne blive ved. Uden at lyve. 
Til gengæld er vores “bedste” vennepar modsat. Det er ALTID totalt udkørt. Fx kan vi aldrig ses en fredag fordi de simpelthen er for fredagstrætte. Og i weekenderne har de tit brug for at lade op og sove middagslur m.m. 

Vi holder meget af dem og vi hygger os vildt meget. Men jeg kommer aldrig til at forstå deres lave energiniveau, ligesom de heller ikke forstår vores høje energiniveau. Men heldigvis er vi forskellige og som TS selv skriver, så skal vi ikke sammenligne os med andre. Vi gør lige nøjagtig det der føles rigtigt for os. 

Anmeld Citér

13. juni 2023

Cerenia

Sammenlign hellere dig/jer i dag med hvor i var i går.. sidste måned. Sidste år. Det nytter intet at sammenligne med andre, de kan have ting de slås med som vi ikke kan se.

Fedt det kan inspirere dig! Måske du/i kan lave mere? Komme mere ud? livet er jo hvad man gør det til. 

iøvrigt er der intet galt i at leve et stille og roligt liv uden de vilde udskejelser hvis man hellere er til det. Vi er alle forskellige ☺️ men mål ikke dit værd på hvordan andre lever livet. Fordi du vil altid tabe, der er altid nogle sjovere, smukkere, rigere, sundere end dig. Så hellere sammenlign dig selv med i går og lev det liv DU vil leve. 

Anmeld Citér

13. juni 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg kender det godt - at man kigger på andre, som altid orker det hele, og man tænker, hvordan de kan…

Nogle mennesker er bare mere energifyldte end andre. Og jeg tror, det bedste man kan gøre, er at acceptere det, hvis man ikke er en af dem med mest energi. Jeg tror, det er noget, man er født med. Min erfaring er, at man ikke ‘kan tage sig sammen’ ud af det, i hvert fald.

Folk får også energi på forskellige måder. Selvom jeg bestemt ikke er den med mest overskud i verden, så tror jeg, at nogle tror, vi har masser af overskud - fordi vi tit tager på ture med børnene og sjældent er hjemme i weekenden. Men det handler nok mere om, at vi bliver negative og småirriterede på hinanden og børnene, hvis vi bare er hjemme.

vi har til gengæld ikke særlig tit gæster.

Jeg kan også godt blive lidt misundelig, når andre er så fantastiske, og vi er så rimeligt kedelige. Men jeg prøver at glæde mig over, st dem med energien sætter gang i så mange ting - de træner lige et fodboldhold, melder sig i forældrerådet osv. Hvor er det godt de er her - og lige som jeg ville ønske jeg lignede en fotomodel, ville jeg også ønske, jeg var en af dem. Men det er jeg bare ikke.

Anmeld Citér

13. juni 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Enig med cerienia har!

Hvis man altid går og samlinger sig med andres høje standarter, så fejler man ret hurtigt!

Vi lever virklig også "MEGA" kedeligt" hvis vi hele tiden sku samligne os selv, med de mennesker der bor på vores lille lukkede vej.

De fleste af dem rejser flere gange om året, tjener flere penge end vi gør, har rengøringshjælp og skifter bilerne ud hvert andet år. De går endten til træning eller har en hjemme gym osv osv.

Vi elsker at holde ferie i Danmark, hygger I haven, huset roder altid lidt, og den nyeste bil, vi lige har købt er 5 år gammel, og det var kun fordi den GAMLE bil brændte sammen. Vi har kæmpe køkkenhave, og bruger tid på den, i hverdagen. Vi går højest en tur, ned i skoven osv osv

Jeg er 100 på, at de syntes det er lige så hyggeligt hos os, som vi syntes det er hos dem.

Og jeg ved at vores børns veninder bor mindst lige så forskelligt, og de elsker både at lege hos dem, og de elsker at lege hos os.

Alles livsstil har forskellige kvaliteter, og så længe man selv er tilfreds, er det altså helt ok vh Stine 

Anmeld Citér

16. juni 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg ved at “sammenligne” sig med andre, er en gode måde, at lave livet mere besværligt for sig selv

Men vi har fået nye naboer, de tjener det samme som os, to børn på samme alder.

Men det er bare mega Cool, der er gang i dem, de rejser konstant, laver en masse hele tiden etc. 

Mens her er vi totalt modsat, vi kører på overlevelse  Hamsterhjul er så hårdt

Andre som mig?  

De inspirere mig! som er godt! men jeg forstår bare ikke for alt det “drive/energi” kommer fra

Mennesker er forskellige, jeg er sådan en type der bliver nødt til at have mindst én dag i weekenden uden planer, og kunne aldrig drømme om at rejse eller have aktiviteter i hele ferien. Jeg kan da godt misunde dem der er på farten konstant og oplever en masse. Men det går bare ikke for mig. Og det har jeg lært at acceptere.

Til gengæld har jeg børn der er super gode til fordybelse og generelt rolige og har sjældent nedbrud/udbrud. Tænker det skyldes deres hverdag generelt er rolig

Anmeld Citér

17. juni 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ved ikke rigtig, om jeg kan tilføre mere end der allerede er skrevet - det er jo bare forskelligt, hvad man trives med og hvordan man har det bedst. Jeg er “sådan en” med ret meget energi - jeg melder mig til mange ting, er aktiv, eventyrlysten om man vil… jeg har et skide spændende og samtidig (for mig) overskueligt job, og børn som jeg synes er sjove og “nemme”, så det er da egentlig også klart at jeg fint også orker alt muligt, når jeg så kommer hjem - jeg trives med, at vi får lavet nogle skønne ting med hinanden og med andre, når vi får fri… det er ligesom den del af livet, som fortjener mest af min energi og jeg føler mig heldig over at have det sådan. Men jeg synes ikke, at det er underligt, at andre har det anderledes.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.