Ammestop af 19må - kold tyrker eller nedtrap?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Nedtrap eller kold tyrker

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.298 visninger
4 svar
3 synes godt om
9. juni 2023

Frk.Sveske

Vi ammer i søvn (men far kan sagtens putte med en flaske) og et par gange om natten. Og som regel om morgenen, hvis han vågner inden fem, for der er jeg slet ikke klar til at stå op

Men på det seneste er han begyndt at køre MEGET lange amninger om natten - nogle gange en time, hvor han bare går til den. Tvivler på det er sult, han spiser fint om aftenen, og jeg kan mærke at jeg ikke orker mere nu. Far har sovet på gæsteværelset siden vi fik ham (så er der altid en som er udhvilet, og som kan tage de tidlige morgener), så vi overvejer at bytte, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg synes man bedst gør det her?

At jeg stadig ammer i søvn, eller bare stopper helt? Bliver min dreng forvirret, hvis man må amme nogle gange, og ellers ikke? Og er der nogle alternativer til natamnig min mand kan gribe? Flaske er jo en mulighed, men vi vil gerne vende ham af med det.

Vi havde en periode for et par måneder siden hvor jeg næsten troede at han var færdig med at amme, men så har vi kørt en del sygdom og hygge-amning, og nu går det helt den forkerte vej. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

På sin vis er det nok lettere at nedtrappe med flaske, fordi der så kan komme mindre og mindre pulver i over en periode.

Med amning er der mere noget med enkelte amninger der fjernes helt - og evt. tilbydes vand i stedet for.

Hvis jeres barn er sulten om natten, kan det være en ide med grød inden sengetid for at skabe mæthed.

Anmeld Citér

9. juni 2023

Frk.Sveske

Jixy skriver:

På sin vis er det nok lettere at nedtrappe med flaske, fordi der så kan komme mindre og mindre pulver i over en periode.

Med amning er der mere noget med enkelte amninger der fjernes helt - og evt. tilbydes vand i stedet for.

Hvis jeres barn er sulten om natten, kan det være en ide med grød inden sengetid for at skabe mæthed.

Han falder som regel i søvn en times tid efter aftensmad (han sover tidligt og vågner tidligt haha) så der er ikke rigtig tid til et ekstra måltid, og også derfor jeg ikke tror det handler om sult. 

Så bliver det nok natamningen vi fjerner som det første, og så kan jeg amme ham i søvn stadigvæk. Og måske også droppe morgenamning, hvis jeg alligevel ikke sover med ham? 

Anmeld Citér

9. juni 2023

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg stoppede også amning der omkring med min datter. Jeg startede med at fjerne natammingen ved at far sov med ham. Vågnede hun, kom hun op i sengen og putte med far, hun blev sur de første nætter men faldt hurtigt til ro. Og derefter gik det fint. Jeg rykkede tilbage i sengen efter 1 uge og det gik fint bare at putte i sengen med os. Derefter fortalte jeg hende at der ikke var mere mam hos mor, den var løbet tør. Og tilbød hende istedet en posegrød inden sengetid og en tår vand. Så puttede far. Igen lidt brok men kun et par dage og ikke særlig længe. Derefter kunne jeg også putte uden amning. Tog ca 10 dage og det fungerede godt. Hun var lidt ked, men ikke på nogen måde så påvirket af det som jeg troede hun ville være

Anmeld Citér

9. juni 2023

Frk.Sveske

nemisis skriver:

Jeg stoppede også amning der omkring med min datter. Jeg startede med at fjerne natammingen ved at far sov med ham. Vågnede hun, kom hun op i sengen og putte med far, hun blev sur de første nætter men faldt hurtigt til ro. Og derefter gik det fint. Jeg rykkede tilbage i sengen efter 1 uge og det gik fint bare at putte i sengen med os. Derefter fortalte jeg hende at der ikke var mere mam hos mor, den var løbet tør. Og tilbød hende istedet en posegrød inden sengetid og en tår vand. Så puttede far. Igen lidt brok men kun et par dage og ikke særlig længe. Derefter kunne jeg også putte uden amning. Tog ca 10 dage og det fungerede godt. Hun var lidt ked, men ikke på nogen måde så påvirket af det som jeg troede hun ville være

Åh, det er jeg glad for at høre. Har også overvejet at begynde at amme inden vi går ind i sengen, for at skille de to ad, men det er bare så nemt at putte med amning haha. Tror også det er derfor vi er fortsat. Lige nu sover vi i dobbeltsengen, og det gør det nok heller ikke nemmere at afvende ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.