Hvad er bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.019 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2023

Anonym trådstarter

Hvad er bedst til børn på mellem 1 og 3 år?

Badevinger?

Svømmevest?

Svømmebælte?

Andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2023

Mettep157

Profilbillede for Mettep157
Anonym skriver:

Hvad er bedst til børn på mellem 1 og 3 år?

Badevinger?

Svømmevest?

Svømmebælte?

Andet?

Jeg ved ikke hvad der er bedst men vi bruger svømmevest til Elliott han er 2,5 år

Anmeld Citér

7. juni 2023

HilliHallo

Først er der en stor forskel på et barn på 1år og en på 3år. 

Vinger = lodret opdrift = hovedet over vandet 

Bælter = vandret opdrift = risiko for hoved under vand, så frem barnet mister fodfæste eller ikke har kraften til at modarbejde den vandrette opdrift for at komme i lodret stilling. 

Svømmevest = Risiko for vandret opdrift ligesom et bælte. Kan dog fungere godt til større børn. Så er på 3år kunne godt bruge den, men ikke en 1årig. 

Vinger er i risiko for at ryge af. 

Ergo er løsningerne en hjælpende hånd til mor og far som er den egentlige og bedste hjælp i vandet. 

Anmeld Citér

7. juni 2023

Anonym

HilliHallo skriver:

Først er der en stor forskel på et barn på 1år og en på 3år. 

Vinger = lodret opdrift = hovedet over vandet 

Bælter = vandret opdrift = risiko for hoved under vand, så frem barnet mister fodfæste eller ikke har kraften til at modarbejde den vandrette opdrift for at komme i lodret stilling. 

Svømmevest = Risiko for vandret opdrift ligesom et bælte. Kan dog fungere godt til større børn. Så er på 3år kunne godt bruge den, men ikke en 1årig. 

Vinger er i risiko for at ryge af. 

Ergo er løsningerne en hjælpende hånd til mor og far som er den egentlige og bedste hjælp i vandet. 

Tror ikke ts tager udgangspunkt i at børnene skal være alene i vandet. Med en voksen tilstede er der altid en til at vippe barnet hvis det mister “grebet”.

Jeg foreslår en badering med ben i. Altså en ring der har bund og med huller til benene til den 1 årige. Til en treårig bruger vi badevest og supplerer med skumvinger alt efter hvor dybt der er. Og naturligvis er der altid en voksen med i vandet

Anmeld Citér

7. juni 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Min egen erfaring er, at det egentlig ofte er bedst at droppe alt udstyret (sådan er det jo i mange tilfælde) og så bare være med ungerne i vandet, på arm, på ryggen, på et board eller hvad man nu leger med. Vores lærte lynhurtigt at svømme på den måde fordi det bliver for kedeligt ikke at kunne slippe, de har langt mere bevægelighed og lærer ikke “dårlige” teknikker - vi badet enormt meget og de voksne elsker også vand

Anmeld Citér

7. juni 2023

Anonym

Helt klart vinger og bælte når vi fx. er i svømmehallen - men altid sammen med os og aldrig uovervåget eller hvor vi har afstand til hende.

Anmeld Citér

7. juni 2023

Anonym trådstarter

Selvfølgelig altid under opsyn…det behøver jeg ikke høre…jeg spørger udelukkende til, hvad der er mest korrekt af de valg der nu findes…

Jeg ved godt et par hjælpende hænder er bedst..men det kan man ikke forvente et barn på 3 år synes er fedt

Anmeld Citér

7. juni 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Selvfølgelig altid under opsyn…det behøver jeg ikke høre…jeg spørger udelukkende til, hvad der er mest korrekt af de valg der nu findes…

Jeg ved godt et par hjælpende hænder er bedst..men det kan man ikke forvente et barn på 3 år synes er fedt

Skumvinger fra rodery (tror jeg de hedder) og supplere med en vest er et hit her frihed og leg og man skal nok lære ar begå sig i vandet alligevel. 

Anmeld Citér

7. juni 2023

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Vi har brugt en swimtrainer som er en slags badering. Den har været super! 

Anmeld Citér

7. juni 2023

Anonym

Vi har brugt lidt forskelligt. 

Vi har været glade for vesten i en periode. Vær dog opmærksom på at det jo ikke er redningsveste, dvs de giver ikke 100% opdrift. Hos os gav det motivation til min datter til at svømme aktivt. Til gengæld væltede hun med den i lavt vand og endte med hovedet nedad og kunne ikke komme op. Vi var dog ved siden af og hun opdagede aldrig faren, da vi fik hende vendt med det samme. Hvis i vælger vest, så vælg en med strop mellem benene. Vi startede med en uden og den gav min datter sår under hagen og armene pga at den krøb op. 

Nu bruger vi vinger, det fungerer rigtig fint og fylder mindre i tasken. Min datter nægtede dem bare da hun var mindre, så der var vesten et bedre alternativ for os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.