Jeg er ret rolig og bliver sjælendt bekymret omkring sygdom, mine børn er sjældent i kontakt med læge udover års kontrollerne.
Vi har ringet lægevagt et par gange med falsk strubehoste ved den store (de gange blev han også indlagt ) - enkelt gang skadestue fordi han var løbet ind i en drivhus og skulle syes
Astmatisk bronkitis ved nr 2 en enkelt gang (også indlagt) og så var han vælter på cykel hvor han blev limet
Astmatisk bronkitis ved nr 3 en enkelt gang (fik dog bare ventoline) - faldet ned af en stol og blev limet
Så har jeg ringet en gang med nr 4 fordi han havde corona og skulle lige høre om han skulle testet
Men ellers ringer vi sjældent til vagtlæge og tror kun jeg har været ved lægen med noget udslæt som vi skulle være sikker på ikke var skalansfeber.
Læger kan sjælendt gøre så meget ved hoste, feber osv ofte går det jo over af sig selv, så ringer kun hvis det er noget jeg tænker kræver behandling
Jeg er ret træt af dem som ringer til vagtlæge bare fordi deres barn har feber, alm hoste eller noget som kan vente til egen læge åbner, dette gør at der er lang kø til dem som rent faktisk har brug for at komme igennem, men vi vurdere selvfølgelig alle sammen forskelligt, men nogen mennesker kontakter læge så snart de nyser 
Anmeld
Citér