Hvor mange kæmper med at blive gravide 2 gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2023

Anonym trådstarter

Vi var heldige og blev hurtige gravide med første barn. 

Men her anden gang, sker det bare ikke. Vi har været aktivt igang i over 1,5 år nu, jeg ved det er kort tid for nogle. Men vi er nu begybdt at overveje og søge hjælp ved lægen. Er der andre der blev let gravid første gang, men hvor det tog lang tid anden gang ? Og kan man tillade sig og få hjælp ved lægen, når man har et barn i forvejen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Men her anden gang, sker det bare ikke. Vi har været aktivt igang i over 1,5 år nu, jeg ved det er kort tid for nogle. Men vi er nu begybdt at overveje og søge hjælp ved lægen. Er der andre der blev let gravid første gang, men hvor det tog lang tid anden gang ? Og kan man tillade sig og få hjælp ved lægen, når man har et barn i forvejen. 

Jeg blev gravid i 2 cyklus med første barn, 3 cyklus med andet barn. Så det gik rimelig hurtigt. Vi gik igang med 3 barn og efter 1 år, er der stadig ikke sket noget. 

Anmeld Citér

3. juni 2023

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11

Vi blev forholdvis hurtige gravide med første barn efter jeg smed p pillerne (4.cyklus)… her til august har vi prøvet 1 år at få nummer 2, og har da også været gravid 3 gange - de er desværre bare endt i en MA, en bio og en SA inden uge 12 alle 3.. så ja, føler det er langt sværere her anden gang

Anmeld Citér

3. juni 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Ja! Vi har været igang siden januar 2022. Har pcos og havde ikke ægløsning de første 10 mdr. blev gravid men mistede igen. Siden er der ikke sket noget. Vi får hjælp ved gynækolog med hormonpiller, sprøjte og så hjemmearbejde. Vores søn kom i 3. Cyklus.

Anmeld Citér

3. juni 2023

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Nu det ikke 2 barn men 3 barn.

De første 2 blev jeg gravid i første forsøg.

Men 3 barn, tog 1,5 år, da vi havde prøvet så længe, med ægløsningstest, blev vi enige om at det bare ikke skulle være 3 børn til os.

Men da vi lige som valgte at slippe fokus på at elske hver 2 dag, teste så skete miraklet efter 2 cykluser.

Anmeld Citér

3. juni 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Ja, selvfølgelig kan I tillade jer at søge om hjælp - og bør gøre det, hvis du spørger mig. Efter halvandet års aktiv forsøg, tyder noget på, at I skal have hjælp, og tiden er der ingen grund til at nøle med. Fertilitet er ikke noget man enten “har eller ikke har”, den ændrer sig hele livet, ligesom man sagtens kan være heldig at blive nemt gravid, selvom der er fysiologiske begrænsninger - eller modsat kan være længe om det, selvom man ikke fejler noget. Afsted til en læge med jer - det nemmeste og mindst invasive er, at din mand starter med at gå op og få lavet en sædprøve.

Anmeld Citér

3. juni 2023

My1234

Alle sagde (selv lægerne på fertilitetsklinikken), at når vi skulle i gang med baby nr 2, så ville det ske naturligt. Vi brugte ikke prævention fra baby var 8 uger til 1 år. Derefter tog vi en ægoplægning og jeg blev gravid i første forsøg. 

Anmeld Citér

9. juni 2023

FruJakobsen

Anonym skriver:

Hej

Min mand og jeg blev gravide med vores første barn efter 3 mdr.s forsøg. Så det gik hurtigt. 

Anden gang gik der over et år uden noget skete, og vi blev henvist til udredning ved en gynækolog. Tallene viste overraskende nok, at min mand havde meget nedsat sædkvalitet og de anbefalede at gå direkte i ICSI-behandling, som er den behandling, hvor alt bliver "hjulpet allermest på vej". Så vi har tilsyneladende været usædvanligt heldige, da vi undfangede vores første barn, og sandsynligheden for at det skete igen var ikke ret stor. Vi startede ved en privat klinik, hvor det lykkedes i første forsøg, så nu venter vi en lillebror eller -søster til december.

Så ja, hvis I har prøvet +1 år, så er det et opfyldt henvisningskriterie, også selvom I har et barn i forvejen. Så det er bare med at komme afsted til udredning, hvis I har mod på det   Når man har et barn, så er det jo desværre egenbetaling ved IVF. Hvis I kan "nøjes" med insemination (IUI), så er det gratis med henvisning til praktiserende gynækolog. 

Held og lykke med "rejsen"

Anmeld Citér

9. juni 2023

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

I kan begge få en henvisning til en privat praktiserende gynækolog. Med 2. barn kan man få hjælp der til IUI (insemination). Er det nødvendigt med IVF skal i selv betale, da I har et fælles barn

Hilsen en der kæmper med at få 2. barn, trods fertilitetsbehandling

Anmeld Citér

10. juni 2023

Ento

Vi fik også vores første barn nemt. Her 2. gang vil det ikke lykkes og vores læge henviste os til privat klinik da jeg også har uregelmæssig cyklus. Jeg har fået konstateret PCOS og min mand fejler ingenting. Jeg blev lige insemineret i går (er 3. forsøg), så håber virkelig at 3. gang er lykkens gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.