Anonym skriver:
Vi var heldige og blev hurtige gravide med første barn.
Men her anden gang, sker det bare ikke. Vi har været aktivt igang i over 1,5 år nu, jeg ved det er kort tid for nogle. Men vi er nu begybdt at overveje og søge hjælp ved lægen. Er der andre der blev let gravid første gang, men hvor det tog lang tid anden gang ? Og kan man tillade sig og få hjælp ved lægen, når man har et barn i forvejen.
Hej
Min mand og jeg blev gravide med vores første barn efter 3 mdr.s forsøg. Så det gik hurtigt.
Anden gang gik der over et år uden noget skete, og vi blev henvist til udredning ved en gynækolog. Tallene viste overraskende nok, at min mand havde meget nedsat sædkvalitet og de anbefalede at gå direkte i ICSI-behandling, som er den behandling, hvor alt bliver "hjulpet allermest på vej". Så vi har tilsyneladende været usædvanligt heldige, da vi undfangede vores første barn, og sandsynligheden for at det skete igen var ikke ret stor. Vi startede ved en privat klinik, hvor det lykkedes i første forsøg, så nu venter vi en lillebror eller -søster til december.
Så ja, hvis I har prøvet +1 år, så er det et opfyldt henvisningskriterie, også selvom I har et barn i forvejen. Så det er bare med at komme afsted til udredning, hvis I har mod på det
Når man har et barn, så er det jo desværre egenbetaling ved IVF. Hvis I kan "nøjes" med insemination (IUI), så er det gratis med henvisning til praktiserende gynækolog.
Held og lykke med "rejsen"
Anmeld
Citér