Sommerferie på budget :) forslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.504 visninger
13 svar
11 synes godt om
3. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej alle 

økonomien er stram og jeg er alene med mine 2 labaner på 8 og 11 år. 

jeg har så meget udlængsel og drømmer om at tage ud af dk i sommerferien (uge 30-31) men hvor skal vi tage hen og hvordan skal vi bo, for at det er billigst muligt? 

jeg har mulighed for at tage på køreferie med gratis brændstof da jeg har firmabil, så det vil klart være vores transportform dog har jeg ikke mod på bjergkørsel osv uden en anden voksen som co-pilot. Så vi skal ikke køre til Italien fx. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2023

Darling

Hvis i har mod på at flyve så et Egypten billigt, vi har været der to gange og er rigtig glad for det. Vi gav 2000 første gang med alt pr. Personen og 3500 anden gang. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad budgettet er, men man kan sagtens finde billige flyrejser

Anmeld Citér

3. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Man må vel ikke køre på ferie i en firmabil, må man ?

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Darling skriver:

Hvis i har mod på at flyve så et Egypten billigt, vi har været der to gange og er rigtig glad for det. Vi gav 2000 første gang med alt pr. Personen og 3500 anden gang. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad budgettet er, men man kan sagtens finde billige flyrejser

Hvor finder du rejser til den pris? I de uger. 
når jeg leder, finder jeg aldrig de super tilbud som andre fortæller om. Jeg har nemlig tjekket både pakkerejser og alm fly og hotel/Airbnb gennem Momondo osv, 

vi har intet i mod at flyve men ja, vi kan komme gratis rundt med bil. Så det skal godt nok være billige flypriser hvis ikke prisen skal stikke helt af. 

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Fortvivlet skriver:

Man må vel ikke køre på ferie i en firmabil, må man ?

Jo. Det er ikke sådan en gulpladet én som kun må bruges i arbejdsregi. jeg betaler for at have den (beskatning), med x antal inkluderede kilometer. Nok til at køre på ferie ud af landet. 

Anmeld Citér

3. juni 2023

Lje

Mor11 skriver:

Hej alle 

økonomien er stram og jeg er alene med mine 2 labaner på 8 og 11 år. 

jeg har så meget udlængsel og drømmer om at tage ud af dk i sommerferien (uge 30-31) men hvor skal vi tage hen og hvordan skal vi bo, for at det er billigst muligt? 

jeg har mulighed for at tage på køreferie med gratis brændstof da jeg har firmabil, så det vil klart være vores transportform dog har jeg ikke mod på bjergkørsel osv uden en anden voksen som co-pilot. Så vi skal ikke køre til Italien fx. 

Jeg havde kigget mod nord. Til Sverige. Sverige er fantastisk til både byferie og sommerferie. Og kursen er virkelig god lige nu. 

Enten sommerhus eller noget bed and breakfast. Brug evt VisitSverige og gå efter noget i skærgården, så der er mulighed for badning. 

Vh. 

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lje skriver:

Jeg havde kigget mod nord. Til Sverige. Sverige er fantastisk til både byferie og sommerferie. Og kursen er virkelig god lige nu. 

Enten sommerhus eller noget bed and breakfast. Brug evt VisitSverige og gå efter noget i skærgården, så der er mulighed for badning. 

Vh. 

Fedt! Tak. Vi har faktisk talt om Sverige - der har ungerne aldrig været �� man bruger dog hurtigt 1300kr alene på broafgifter vi skal både krydse Storebælt og selfølgelig Øresund

Anmeld Citér

3. juni 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ellers kig mod Tyskland. Det er jo et kæmpe land og meget varieret alt efter hvad I vil. Alt efter hvor I søger hen tænker jeg også der er store forskelle på pris på overnatning mm.

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
IenFart skriver:

Ellers kig mod Tyskland. Det er jo et kæmpe land og meget varieret alt efter hvad I vil. Alt efter hvor I søger hen tænker jeg også der er store forskelle på pris på overnatning mm.

Jeg har tænkt lidt om der er nogen særligt lækre byer/steder i den sydlige del af Tyskland. Jeg ved ikke så meget. Tænker 6-8 timer ned i Tyskland fra grænsen, det vil være passende ift hvad vi også orker at køre på en dag. 

Anmeld Citér

3. juni 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi havde en fantastisk ferie med nogle dage i Tyskland sidste år, hvorefter vi kørte til Amsterdam og til slut Bruxelles. De sidste to destinationer havde ikke været “nødvendige”, om jeg så må sige, for en dejlig ferie. Bremen er fx en virkelig spændende by med masser at se på. Tidligere har vi besøgt Nürnberg på vej hjem sydfra og ramte tilfældigt de dage, hvor byen holdt “Bardentreffen” - et musiktræf med gratis koncerter overalt i byen. 
Sverige har vi også været begejstrede for i mange omgange, og så er Norge altså også et besøg værd om sommeren. 

Endelig havde vi en god og billig ferie med ungerne i Tjekkiet et år. Vi lejede et luksustelt på en campingplads tæt på Prag. Det var et hit. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.