Tanker om at få er barn mere, svangerskabsforgiftn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.931 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. maj 2023

Anonym trådstarter

Jeg har to dejlige børn og ønsker mig inderligt et mere. MEN ved begge min bærn har jeg haft svangerskabsforgiftning. Særligt den sidste gravitet var svær. Jeg er stadig ikke helt ovenpå, mit blodtryk er for højt (til trods for jeg tidligere altid har haft lavt blodtryk) og nogen af de andre blodprøver heller ikke helt fine endnu. Min læge anbefaler at vi venter lidt endnu med en gravitet. En anvisning vi selvfølgelig vil følge. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre om andres forløb efter en omgang svangerskabsforgiftning eller 2 ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2023

BertaS

Profilbillede for BertaS

Hej

Jeg havde også ret svær svangerskabsforgiftning med min første. Fik blodtryks sænkende medicin i noget tid efter. Dog ikke problemer med skæve blodprøver andet end de første dage efter fødslen. Jeg blev sat igang fordi jeg var syg. 

Barn nr 2 var der ingenting. Normalt blodtryk. Helt normal gravidit. Og sponten fødsel uden problemer til termin. Jeg gik også det meste af graviditeten og frygtede at få svangerskabsforgiftning igen, men det skete aldrig. 

Men altså jeg har jo ikke prøvet at få det 2 gange. Men en lille fortælling om at det godt kan gå godt. Håber du kan komme igennem en tredje graviditet uden problemer. 

Anmeld Citér

1. juni 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg havde svær svangerskabsforgiftning med HELLP første gang. Det opstod pludseligt, og jeg blev sat igang. Efter fødslen gik HELLP syndromet amok, og jeg blev indlagt på intensiv. Jeg fik blodtrykssænkende medicin i et par uger efter fødslen, men blodtrykket ændrede sig heldigvis til mit normale blodtryk.

Anden graviditet fik jeg svangerskabsforgiftning igen, men i meget mildere grad. Var kun indlagt et døgns tid og undgik blodtrykssænkende medicin. Også her rettede blodtrykket sig spontant - endda uden medicin. Jeg havde dog lidt forskellige symptomer. 

Ingen af gangene blev jeg vejledt i ikke at blive gravid. Første gang sagde de direkte, at der absolut ikke ville være dumt at blive gravid igen.

Men mit blodtryk rettede sig også spontant efter ganske få uger begge gange, og jeg tænker, at man skal have et acceptabelt blodtryk, før man bliver gravid igen. Det er jo ikke så sundt at gå rundt med forhøjet blodtryk, og det bestemt heller ikke, når man

Anmeld Citér

1. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg havde svært ssf og help første gang, det kom dog først til sidst og jeg blev sat i gang 39+1

De efterfølgende to gange har jeg haft mild ssf.

Sidste gang ingen tegn på ssf , men så var der så så meget andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.