Sparetips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.427 visninger
10 svar
5 synes godt om
30. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej  

Tænkte om I ikke vil komme med nogle tips til hvordan i spare penge.

Er alene mor til tre og faren har det med sjældent at vil overføre børnepenge så venter at komme igennem til Familieretshuset.

Så indtil da vil jeg gerne høre nogle gode spare tricks  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej  

Er alene mor til tre og faren har det med sjældent at vil overføre børnepenge så venter at komme igennem til Familieretshuset.

Datokød og brød til fryseren, og så spise efter hvad der er datokød den pågældende dag og er der ikke noget så tag fra fryseren..

frost grønt og dåsemad er godt som fyld i "gryderretter"..

glem mærkevarer i forhold til sæbe og cremer medmindre der er særlig årsag til det bestemte mærke (vi har f.eks. 2X børneeksem så det skal være mindst 70% fedt i cremen)..

tjek altid køledisken efter datovarer af pålæg eller andet I spiser..

lav større portioner til flere dage af f.eks. kødsovs, det kan fryses og/ellers bruges til flere forskellige retter...

tilbudsavisen er din bedste ven til at planlægge maden generelt den pågældende uge...

hos os ved vi f.eks. at hvis der er tilbud på noget kød så skal vi komme lørdag hvor det slutter for 9 ud af 10 gange så er det sat på dato udover tilbuddet der fordi han får frisk sending når de nye tilbud starter om søndagen...

vi tjekker brød og kød og diverse pålæg vi bruger når vi er der efter andre ting og gør note over hvornår det løber og så kan vi nogen gange fange datovarer andre ikke har set da vi er der lige som de plejer at være i gang med at sætte ned og rydde op...

har mere end en gang endt med billigt brød fordi jeg fandt dato på hylden der ikke var set da de fyldte op ;)

vælg 2 butikker der er tættest på dig og som du gerne vil bruge og så følg dem og deres tilbud.. ofte glemmer mange at medregne det ekstra transport de bruger for at hente tilbuddene og overser at de ender med at bruge mere på transporten end det der er sparet på tilbuddet..

Anmeld Citér

30. maj 2023

Lefrica

Profilbillede for Lefrica

Jeg laver madplan udfra hvad der er på tilbud i eksempelvis Rema. Så handler jeg til det om søndagen og undgår at handle resten af ugen medmindre vi løber tør for mælk eller sådan noget

Anmeld Citér

30. maj 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej  

Jeg er alene med 2 børn og har et madbudget på 450 kr pr uge
Jeg kører madplan og holder mig til indkøbslisten. 

Spiser meget vegetarisk og bruger som regl kylling når der er kød på menuen. Bønner er geniale til at skabe mere fylde i f.eks. kødsovs og suppe.

Vi har 1-2 rugbrødsdage om ugen hvor vi laver lidt ekstra lækkert pålæg, som f.eks. fiskefileter, tunsalat eller kikærtesalat.
Køber rugbrød på tilbud/dato og kommer det i fryseren. 

Vi sørger for at bruge alle rester. Har vi mange små rester laver vi "reste tapas" hvor det hele kommer på bordet og man må tage hvad man vil have. Ellers spiser vi det samme 2 dage, gemmer noget i fryseren og bruger noget til frokost.

Anmeld Citér

30. maj 2023

B&J

Lav madplan for en uge eller måneder tjek altid fryseren 

Dato varer

Handel kun engang om ugen 

Tænk mad til to dage brug altid rester 

Tjek tilbud for wow man kan spare penge 

Anmeld Citér

30. maj 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej  

Bag brød selv og frys ned. Spis havregryn m mælk eller som grød til morgenmad (billigt, mættende og sundt)

skær ned på kød og få protein fea bønner i stedet. Tørrede bønner er billige og steækker langt.

køb kål i stedet for salat, billigere og sundere

køb tøj i genbrug/second hand og kun hvis der er rigtigt behov.

køb ind en gang om ugen med madplan så du undgår madspil. Ofte er det svært at handle dagligt, selvom man jagter gode tilbud kan man ende med for mange rester hvis det ikke er planlagt.

undgå småindkøb af togo kaffe/kage/slik 

ta cyklen til daglig

drop tv-pakke/streaming og se dr.tv og andet gratis

hold ferie med teltovernatning

Anmeld Citér

30. maj 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg slutter mig til koret - spar på kødet og brug bønner og linser i stedet. Hvis du selv udbløder og koger bønner, kan du nå utroligt langt for 15 kr Jeg pakker portioner i fryseren på ca 250 g, ligesom der er i en dåse bønner.

Og så køber vi så meget som muligt brugt, både ting og tøj. Jeg er blevet meget glad for Sellpy, hvor man kan købe og sælge brugt tøj, og man har returret lige som i en almindelig butik. Det er skønt i stedet for at købe privat, og så passer det ikke. Vi er også rigtig glade for genbrugsbutikker.

Kan også slå et slag for motatos, der sælger overskudsvarer. Her kan man af og til købe fx tandpasta eller shampoo meget billigt, så har jeg før købt en ordentlig omgang, så man har til mange måneder

Anmeld Citér

30. maj 2023

Anonym trådstarter

Dutelidut skriver:

Jeg slutter mig til koret - spar på kødet og brug bønner og linser i stedet. Hvis du selv udbløder og koger bønner, kan du nå utroligt langt for 15 kr Jeg pakker portioner i fryseren på ca 250 g, ligesom der er i en dåse bønner.

Og så køber vi så meget som muligt brugt, både ting og tøj. Jeg er blevet meget glad for Sellpy, hvor man kan købe og sælge brugt tøj, og man har returret lige som i en almindelig butik. Det er skønt i stedet for at købe privat, og så passer det ikke. Vi er også rigtig glade for genbrugsbutikker.

Kan også slå et slag for motatos, der sælger overskudsvarer. Her kan man af og til købe fx tandpasta eller shampoo meget billigt, så har jeg før købt en ordentlig omgang, så man har til mange måneder

Jeg elsker bønner men da jeg har B12 mangel hvor jeg får sprøjte hver anden måned må jeg desværre ikke gå ned på kød da jeg så bliver dårlig men tak for de andre tip

Anmeld Citér

30. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Jeg elsker bønner men da jeg har B12 mangel hvor jeg får sprøjte hver anden måned må jeg desværre ikke gå ned på kød da jeg så bliver dårlig men tak for de andre tip

Har alle der ikke spiser animalske produkter ikke B12 mangel? Så vidt jeg ved findes det kun i animalske produkter. Så man kan tage det som tilskud (pille), hvis man er veganer. Så bønner kan da stadig være et godt og billigt supplement til kød. 

Anmeld Citér

30. maj 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg tænker også det giver mening at tænke på elpriserne. Det er jo ikke altid muligt at vente med at vaske, men for os har det faktisk betyder en større reduktion af vores eludgift. Derudover så tænke ud af boksen ifht underholdning/ferie. Der findes vildt mange gode ting man kan gøre med sine børn der er gratis. 
Hvis du bor i hus, sp kan det også betale sig at dyrke lidt selv. Vi fråser med krydderurter, bær, frugt og grønsager. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.