Andre med babyer, der sent fik tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.096 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2023

Anonym trådstarter

Min baby er snart 11 måneder og har ikke fået tænder endnu. Man kan se tænderne under gummerne, men de er ikke brudt frem.

Jeg har børn i forvejen, som fik tænder ved 8 måneder. Sundhedsplejersken siger, at man ikke skal bekymre sig, men jeg er alligevel lidt forvirret over det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Begge mine fik først omkring 11 måneder. Tilgengæld fik de så mange på en gang ��

Anmeld Citér

29. maj 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Min nr 1 og min nr 4 fik først tænder omkring de 15 måneder. Nr 2 var 6 mdr. Så meget forskelligt

Anmeld Citér

30. maj 2023

Pb18

Min datter fik første tand, da hun var 11 måneder. Jeg så det lidt som en fordel at jeg slap for at børste tænder på hende, mens hun var baby. Derudover kender jeg et par stykker, hvor børnene fik dem tidligt og som har haft problemer med at holde tænderne sunde pga natamning. 

Anmeld Citér

30. maj 2023

Anonym

Det er helt normalt og når sp ikke er bekymret så spar dig selv for bekymringen og brugt krudt på noget andet.

Anmeld Citér

30. maj 2023

Anonym

Her fik begge vores sent. 

Og de er også længe om at tabe dem.

En på 11 har kun tabt 8. Der er tale om hjørne tænder skal trækkes ud for at få de nye ned. 

Anmeld Citér

30. maj 2023

B&J

Den første fik dem 10mdr og nr 2 1år med de første

Vores dreng mærkede vi intet på men vores datter er mega hårdt ramt af feber når det er og tit i 4-5dage 

Anmeld Citér

1. juni 2023

A38

Min ældste datter fik første tand da hun var 15 mdr. Hun havde alle sine tænder da hun var 2,5. Jeg talte med sundhedsplejerske og tandlæge, alle sagde at det var helt normalt, men at hun så nok også først får rokketænder lidt senere end de fleste. Hun er 5 år i dag og helt almindelig!

Mit andet barn fik i øvrigt sin første tand som 6 mdr. gammel - så der er virkelig vidde rammer for normalen her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.