10 måneder og nægter barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.520 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj 2023

Anonym trådstarter

Min datter er 10 måneder og er gået fra at kunne puttes let i barnevogn uden bevægelse til enorm uro. Hun vil sidde op og kan ikke finde ro. Skriger når vi lægger hende... Også selvom hun er træt... Det fortsætter til hun er overtræt og så er løbet kørt, og hun vil ikke sidde i den vogn længere. Bliver det mon godt helt af sig selv igen? Eller skal vi/ kan vi gøre noget?

Jeg mangler pauser. I dag har hun med meget besvær sovet samlet 30 minutters lur og det er jo alt for lidt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2023

Anonym

Du har ikke en kæreste/mand som kan tage over?

Jeg har desværre ingen råd, her er det kun barnevognen som fungerer og ikke andet. Jeg er ude og gå til alle lure og til nat hver evig eneste dag. Og for tiden er det også bare 30min lure. Han er 9 måneder

Anmeld Citér

29. maj 2023

Anonym

Kan I putte i sengen i stedet?

Min største nægtede at sove i barnevogn da han var ca 5 mdr, så jeg begyndte at bruge sengen i stedet. Set i bakspejlet ville jeg ønske at jeg havde købt en slyngevugge, hold nu op jeg har vugget ham i søvn i armene mange gange men han har altid haft udfordringer med at sove. 

Det skal lige siges at han startede i dagpleje da han var 11 mdr, hun havde ingen problemer med at få ham til at sove i barnevognen. Det var kun herhjemme det var en kamp. 

Jeg har egentlig ikke noget godt råd, ville bare sige du er ikke alene og selvom det er benhårdt nu, så skal det nok blive bedre på et tidspunkt  

Anmeld Citér

29. maj 2023

2017morigen

Er det kun barnevognen hun ikke vil ligge i eller gælder det også alle andre steder?

Hvis det er tilfældet så vil jeg få tjekket ørene hos lægen, da væske på ørene kan give ubehag når man ligger ned.

Hvis det kun er barnevognen så overveje om det er fordi baby ikke længere bryder sig om at ligge i en lille indelukket rum hvor man ikke kan se noget.

Jeg har selv haft en barnevognsnægter. Dog allerede fra knapt 3 måneders alderen til Ca 9 måneder. Hun lærte det kun fordi hun kom i dagpleje og fik det lært der. Hjemme kom vi aldrig til at putte i barnevogn uden at køre. Vores pige var simpelthen for nysgerrig og skulle side op ind til hun blev kørt i søvn hvor efter man kunne ligge ryglænet ned i barnevognen. Kunne derefter sove normal længde lur i barnevognen. I den periode sov hun inden for. Blev putter i vores seng og ofte ammet i søvn. Lå tæt op ad os. Kunne herefter løftes til lift eller tramme seng. Sov normal længde lurer. Til transport ud af huset var vikler eller bæreseler.

Anmeld Citér

29. maj 2023

Anonym trådstarter

Det er kun i barnevogn og efter et par dages held med klapvogn, så er den også udelukket nu. Hun sover fint i min seng om natten. Dog er hun gået fra at sove igennem fra 23 til 5 til at vågne lidt mere lige nu. Men hun har gode stræk på 3 timer, så jeg har egentligt udelukket ører.

Jeg kan godt putte hende i min seng, men så er det med bryst i munden hele luren og det gider jeg bare ikke længere. Det har taget en meget stor indsats at komme derfra til barnevogn. Jeg har brug for pauser. Min mand kan jo godt give det et skud i weekenderne, men ikke til hverdag, hvor han arbejder.

Åh jeg håbede måske bare, at det var en af de der korte faser. Der sker jo så meget lige nu. Hun går fra møbel til møbel og siger sine første ord.

Anmeld Citér

29. maj 2023

Anonym

Min kæreste putter også selvom han skal arbejde, han er ikke "fredet" af den grund. Og jeg gider ikke bruge flere timer på det som det oftest ender med, så vi skiftes og det er ofte ham for det går faktisk hurtigere end når jeg gør det.

Anmeld Citér

29. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det er kun i barnevogn og efter et par dages held med klapvogn, så er den også udelukket nu. Hun sover fint i min seng om natten. Dog er hun gået fra at sove igennem fra 23 til 5 til at vågne lidt mere lige nu. Men hun har gode stræk på 3 timer, så jeg har egentligt udelukket ører.

Jeg kan godt putte hende i min seng, men så er det med bryst i munden hele luren og det gider jeg bare ikke længere. Det har taget en meget stor indsats at komme derfra til barnevogn. Jeg har brug for pauser. Min mand kan jo godt give det et skud i weekenderne, men ikke til hverdag, hvor han arbejder.

Åh jeg håbede måske bare, at det var en af de der korte faser. Der sker jo så meget lige nu. Hun går fra møbel til møbel og siger sine første ord.

Kan det mon være varmen kombineret med nysgerrigheden?

Vi havde lignende udfordringer og det var bare mega hårdt. Det startede for os omkring 5 måneders alderen og varede til hun kom i vuggestue. Det en kæmpe kamp for hver lur og vi fandt ikke noget der virkede andet end at gå mens hun sad op og så lægge hende når hun omsider sov. Dog fandt vi ud af at en tur i supermarkedet tit fik hende til at sove lidt hurtigere. Der var køligt og ikke så spændende

Anmeld Citér

29. maj 2023

fehår

Der er en søvnregression ved 10 måneder. Mon ikke det er den, eventuelt kombineret med varmen?

Er hun begyndt at stå selv/gå eller lignende? Det ødelægger også tit søvn. 

Anmeld Citér

30. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Min datter er 10 måneder og er gået fra at kunne puttes let i barnevogn uden bevægelse til enorm uro. Hun vil sidde op og kan ikke finde ro. Skriger når vi lægger hende... Også selvom hun er træt... Det fortsætter til hun er overtræt og så er løbet kørt, og hun vil ikke sidde i den vogn længere. Bliver det mon godt helt af sig selv igen? Eller skal vi/ kan vi gøre noget?

Jeg mangler pauser. I dag har hun med meget besvær sovet samlet 30 minutters lur og det er jo alt for lidt.

Det samme oplevede jeg med begge mine børn - de sov til gengæld super godt på en madras efterfølgende og har gjort det lige siden.

Dog formåede vuggestuen alligevel at få dem til at falde i søvn i barnevognen.

Da jeg spurgte ind til, hvad de gjorde, svarede de "ingenting" og at børn formentlig blot opfører sig anderledes i et andet miljø.

Anmeld Citér

8. juni 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min kæreste putter også selvom han skal arbejde, han er ikke "fredet" af den grund. Og jeg gider ikke bruge flere timer på det som det oftest ender med, så vi skiftes og det er ofte ham for det går faktisk hurtigere end når jeg gør det.

Min mand kan bare ikke lige komme hjem fra arbejde 2 gange om dagen for at putte til lur :/ Dejligt det kan fungere for jer, selvom han arbejder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.