Arbejde som vikar mens børnene er små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2023

Anonym trådstarter

Nogen der har erfaring med at arbejde som vikar mens børnene er små ? 

Vi er trætte af at jonglerer fridage, på vores job, få enderne til at mødes ved sygdom og bare generelt at få skabt en harmonisk hverdag for vores børn. 

Vi overvejer at jeg skal tage job som vikar, og være lidt mere selektiv omkring hvornår jeg arbejder. Er der nogen der har prøvet det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Vi er trætte af at jonglerer fridage, på vores job, få enderne til at mødes ved sygdom og bare generelt at få skabt en harmonisk hverdag for vores børn. 

Vi overvejer at jeg skal tage job som vikar, og være lidt mere selektiv omkring hvornår jeg arbejder. Er der nogen der har prøvet det? 

Hvad er dit “normale” job?

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvad er dit “normale” job?

Jeg arbejder som sygeplejerske. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Ikke jeg, men min mand har arbejdet som vikar i perioder efter vi har fået børn. For tiden har han orlov og går helt hjemme i en periode.

Hvis I kan få det til at hænge sammen økonomisk med en lidt mindre indtægt, så vil jeg sige, at det skal I bare gøre. Vores første par år som forældre var i hamsterhjul, med pendlertid og tidlige morgener + sene eftermiddage i institution til vores ældste. Men sådan gider vi virkelig ikke leve vores liv. Så siden vi tog den beslutning har vi gjort hvad vi kunne - periode for periode - for at få ro på. Fx med vikararbejde, orlov, nedsat tid, flytning (så vi ikke skal pendle) og nedsat forbrug generelt - køber fx virkelig meget genbrug - til gavn for miljø og pengepung

Der er selvfølgelig lige sådan noget med pension, hvis man går ned i indtægt - men vi er enige om, at vi ikke vil stresse rundt nu, bare for at have mere økonomisk overskud som gamle - hvem ved om vi overhovedet bliver gamle? Vi bliver ikke fattige gamle, men får måske heller ikke råd til en hel masse ekstra - til gengæld har vi en rolig hverdag mens vi arbejder og har mindre børn. Jeg tror på, at vi ikke fortryder vores prioritering senere

Anmeld Citér

24. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg arbejder som sygeplejerske. 

Ah, det ved jeg ikke så meget om. Men er det ikke noget med, at man nærmest kan tjene en væsentligt højere timeløn ved vikar-vagter, fordi det mangler så mange af jer?

Eller ligesom jordemødre - tage til Norge og arbejde 1 uge for så at have fri resten af måneden?

Kan godt forstå ideen, og hvis jeg skulle gøre det igen, ville jeg også vægte tid højere end penge (det er selvfølgelig ikke en mulighed for alle).

Anmeld Citér

24. maj 2023

Måskemor

Jeg er også sygeplejerske, og har tidligere overvejet det samme. Fik så et ambulatoriejob, så det alligevel ikke blev relevant.

Det eneste, og største minus var for mig at se, at man siger farvel til kendte kolleger og en tryg base samt at man konstant er “den nye” som skal spørge om alting. Måske får man vagter i et helt ukendt speciale og er så på gyngende grund eller får de kedelige opgaver.

Det var mine tanker omkring det dengang, men måske opvejer det alligevel når alt kommer til alt? Det er nok individet :-)

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Har ikke overvejet det, men blot komme med input. Min mand er sygeplejerske og i perioder supplerer han vores indkomst med vikarvagter. Men efter inflationen og stigende priser på alt er det blevet rigtig svært i vores område at finde vagter, før i tiden var der side op og ned med vagter både dag, aften og nat. Det er efterhånden blevet mega svært at finde en vagt, der er det værd og som ikke ligger fx på Samsø eller sådan noget. Så han ville ikke kunne leve af det, men havde kunne i sin tid. Vi tænker mange er blevet presset økonomisk og vikarvagter er blevet mere eftertragtede. 

Anmeld Citér

25. maj 2023

Anonym

Jeg har overvejet det, men tør ikke springe ud i det før jeg er 100% sikker på at vi ikke liiige skal have en lille efternøler. Der er rigtig meget sikkerhed i en fastansættelse ved barsel og sygdom, og den sikkerhed er jeg ikke pt klar til at opgive for mere frihed

Anmeld Citér

26. maj 2023

Anonym

Jeg var vikar i et års tid som ssa, inden jeg startede på sygepleje studiet. Jeg havde kun et barn dengang men både jeg og min mand trives rigtig godt med at vi selv kunne planlægge hvornår jeg skulle arbejde. 

Vi regnede ud at jeg skulle arbejde 50t på 14 dage - man er typisk 14dags lønnet ved vikarbeareuerne. Jeg tog alle vagtlag, men mest aften og nattevagter, det passede bedst ind i vores liv. Man får hurtigt nogle faste steder, hvor man ofte kommer. 

Jeg ved dog ikke hvordan det ser ud med vagter, det har vist været sløjt det sidste halve års tid fordi kommunerne og regionerne vil spare og derfor bruger egne medarbejdere i stedet.. men hvis der er vagter nok, så vil jeg til en hver tid anbefale det! Man slipper for pålæggelser og bare i det hele taget at arbejdspladsen skal komme før ens privatliv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.