Mooommi skriver:
Hej alle sammen
Jeg venter mit 4 barn og skal igennem mit 4 kejsersnit i den forbindelse kom sterilisation på tale.
Jeg er rimelig afklaret med at jeg nok ikke øsnker flere børn også alligevel er jeg lidt usikker, men kunne ikke rigtig forstille mig at jeg skulle få lyst til at få en mere (har en på 13, 5, 1.5 og en på vej)
Er der nogle herinde som har fået det gjort? For- og ulemper?
Jeg kan få det gjort i forbindelse med fødslen - så den del er jeg ikke så bekymret for.
Men ja, er der noget jeg bør vide? Håber der er nogle som har lyst til at dele deres oplevelse med det
Jeg var 100 procent afklaret efter mit andet barn.....jeg var faktisk decideret skrækslagen for at blive gravid.
Normalt vil man vist have en betænkningsperiode, men da jeg var så afklaret omkring mit valg - valgte min læge at se bort fra dette og indtille mig med det samme.
Jeg drøftede det meget med min mand, da det særligt var mig der italesatte at jeg ikke vil kunne varetage flere børn.... jeg er nok ret realistisk i min tanke gang og medtager risikovurdeinger i sådanne valg.
Jeg har i mange år været under fysisk og psykisk pres, hvilket også resulterede i en kompleks udbrænthed, med angst og mange fysiker gener efterfølgende.
Desuden har jeg et meget lille netværk, og ville desuden ikke økonomisk kunne varetage et barn mere.
Jeg har tidligere stået i en virkelig dårlig ølonomisk situation som alenemor uden nogen form for støtte, og uden mulighed for at kunne puste ud...
Og dette sammenholdt med at min psykiske situation ikke var godt, og altid vil vælre påvirket, ønskede jeg simpelthen ikke at sætte et barn mere i verden, så den smule overskud jeg havde skulle deles med endnu en.
Og desuden vidste jeg at jeg ikke kunne eller ønskede at stå alene med 3 børn, HVIS jeg engang blev alene..... der er 10 år mellem mine og dette kunne jeg overskue.
Jeg har ALDRIG været i tvivl eller ønsket flere børn..... men det har ikke betydet at jeg ikke har haft en sorg at beabejde fordi jeg aldrig vil opleve at skabe det bånd der skabes i den første tid med den lille.....det fik jeg nemlig ikke med den sidste da jeg var meget syg efter fødsel, og jeg derfor ikke kunne varetage hverken egen eller andres omsorg.