sterilisation kvinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.629 visninger
11 svar
10 synes godt om
20. maj 2023

Mooommi

Profilbillede for Mooommi

Hej alle sammen 

Jeg venter mit 4 barn og skal igennem mit 4 kejsersnit i den forbindelse kom sterilisation på tale. 

Jeg er rimelig afklaret med at jeg nok ikke øsnker flere børn også alligevel er jeg lidt usikker, men kunne ikke rigtig forstille mig at jeg skulle få lyst til at få en mere (har en på 13, 5, 1.5 og en på vej) 

Er der nogle herinde som har fået det gjort? For- og ulemper?  

Jeg kan få det gjort i forbindelse med fødslen - så den del er jeg ikke så bekymret for. 

Men ja, er der noget jeg bør vide? Håber der er nogle som har lyst til at dele deres oplevelse med det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mooommi skriver:

Hej alle sammen 

Jeg venter mit 4 barn og skal igennem mit 4 kejsersnit i den forbindelse kom sterilisation på tale. 

Jeg er rimelig afklaret med at jeg nok ikke øsnker flere børn også alligevel er jeg lidt usikker, men kunne ikke rigtig forstille mig at jeg skulle få lyst til at få en mere (har en på 13, 5, 1.5 og en på vej) 

Jeg kan få det gjort i forbindelse med fødslen - så den del er jeg ikke så bekymret for. 

Men ja, er der noget jeg bør vide? Håber der er nogle som har lyst til at dele deres oplevelse med det

Jeg blev steriliseret i '21, og har kun været glad for det. 

Jeg fungerer ikke ret godt på hormonprævention, og bløder i forvejen meget kraftigt så en kobberspiral er ikke videre tiltalende. 

Den eneste ulempe jeg kan komme på lige umiddelbart er hvis man fortryder senere hen.

Det har ikke påvirket min menstruation eller noget som helst på nogen måde, det gør bare, for mig, at andet prævention ikke er nødvendigt.

Anmeld Citér

20. maj 2023

fehår

Jeg blev steriliseret sidste år i forbindelse med kejsersnit. Det var vores tredje barn. Jeg bliver (for) nemt gravid, men har haft nogle virkelig hårde graviditeter og kunne aldrig overskue flere. Det samme gjaldt min mand. Hormonprævention fungerer ikke for mig, og kobberspiral var heller ikke en succes. For mig var sterilisation et oplagt valg, især når jeg skulle have planlagt kejsersnit. Ellers var min mand blevet steriliseret i stedet. 

Jeg har tidligere fået et akut kejsersnit, og jeg synes, kejsersnittet gjorde væsentligt mere ondt denne her gang. Den første gang var jeg oppe efter få timer, mens jeg denne her gang havde virkelig ondt de første to døgn. Det var heldigvis kun de to dage, og det er heller ikke sikkert, det skyldtes sterilisationen. 

Min menstruation og ægløsning har fungeret som normalt. Jeg er så glad for at være blevet steriliseret!

Anmeld Citér

20. maj 2023

123321

Profilbillede for 123321

Har ingen erfaring, men baseret på dine ordvalg i post, så ville jeg ikke anbefale dig at få det gjort, da du skriver “nok ikke” og kunne ikke forestille mig. Jeg tænker at få lavet det indgreb, så ville jeg tænke man skulle føle sig helt sikker   Men jo bare min tolkning

Anmeld Citér

20. maj 2023

fehår

Jeg kom lige til at tænke på en ting. Du nævner, at det her er dit fjerde kejsersnit. Vil det være forsvarligt at blive gravid igen og skulle have et kejsersnit nummer 5?

Anmeld Citér

20. maj 2023

Sscm

Mooommi skriver:

Hej alle sammen 

Jeg var 100 procent afklaret efter mit andet barn.....jeg var faktisk decideret skrækslagen for at blive gravid.

Normalt vil man vist have en betænkningsperiode, men da jeg var så afklaret omkring mit valg - valgte min læge at se bort fra dette og indtille mig med det samme.

Jeg drøftede det meget med min mand, da det særligt var mig der italesatte at jeg ikke vil kunne varetage flere børn.... jeg er nok ret realistisk i min tanke gang og medtager risikovurdeinger i sådanne valg.

Jeg har i mange år været under fysisk og psykisk pres, hvilket også resulterede i en kompleks udbrænthed, med angst og mange fysiker gener efterfølgende.

Desuden har jeg et meget lille netværk, og ville desuden ikke økonomisk kunne varetage et barn mere.

Jeg har tidligere stået i en virkelig dårlig ølonomisk situation som alenemor uden nogen form for støtte, og uden mulighed for at kunne puste ud...

Og dette sammenholdt med at min psykiske situation ikke var godt, og altid vil vælre påvirket, ønskede jeg simpelthen ikke at sætte et barn mere i verden, så den smule overskud jeg havde skulle deles med endnu en.

Og desuden vidste jeg at jeg ikke kunne eller ønskede at stå alene med 3 børn, HVIS jeg engang blev alene..... der er 10 år mellem mine og dette kunne jeg overskue.

Jeg har ALDRIG været i tvivl eller ønsket flere børn..... men det har ikke betydet at jeg ikke har haft en sorg at beabejde fordi jeg aldrig vil opleve at skabe det bånd der skabes i den første tid med den lille.....det fik jeg nemlig ikke med den sidste da jeg var meget syg efter fødsel, og jeg derfor ikke kunne varetage hverken egen eller andres omsorg.

Anmeld Citér

21. maj 2023

1518

Jeg blev steriliseret i december sidste år, og jeg er virkelig glad for, at jeg fik det gjort. Blev uplanlagt (og uønsket) gravid sidste sommer, og selvom vi er helt afklarede med, at vi ikke skal have flere børn, var det alligevel meget hårdt psykisk at skulle have en abort (heldigvis endte det som en SA 4 dage før min tid til MA). Så jeg tog den beslutning, at jeg ville steriliseres. Det forløb helt uden komplikationer, og jeg har heller ikke haft gener efterfølgende. 

Anmeld Citér

21. maj 2023

2017morigen

fehår skriver:

Jeg kom lige til at tænke på en ting. Du nævner, at det her er dit fjerde kejsersnit. Vil det være forsvarligt at blive gravid igen og skulle have et kejsersnit nummer 5?

Lægerne er gået fra at sige at efter x antal kejsersnit så er det slut. Nu er det på individuelt vurdering, hvor de ser og vurdere hvordan ser det ud. Så det er ikke rigtig til at svare på før der er åbent op. Nogle kan få flere ks end andre. Men klart at risikoen stiger for vær gang livermoderen bliver åbnet og der dannes arvæv. 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Mooommi

fehår skriver:

Jeg blev steriliseret sidste år i forbindelse med kejsersnit. Det var vores tredje barn. Jeg bliver (for) nemt gravid, men har haft nogle virkelig hårde graviditeter og kunne aldrig overskue flere. Det samme gjaldt min mand. Hormonprævention fungerer ikke for mig, og kobberspiral var heller ikke en succes. For mig var sterilisation et oplagt valg, især når jeg skulle have planlagt kejsersnit. Ellers var min mand blevet steriliseret i stedet. 

Jeg har tidligere fået et akut kejsersnit, og jeg synes, kejsersnittet gjorde væsentligt mere ondt denne her gang. Den første gang var jeg oppe efter få timer, mens jeg denne her gang havde virkelig ondt de første to døgn. Det var heldigvis kun de to dage, og det er heller ikke sikkert, det skyldtes sterilisationen. 

Min menstruation og ægløsning har fungeret som normalt. Jeg er så glad for at være blevet steriliseret!

Tak for at dele det

Anmeld Citér

30. juni 2023

Mooommi

123321 skriver:

Har ingen erfaring, men baseret på dine ordvalg i post, så ville jeg ikke anbefale dig at få det gjort, da du skriver “nok ikke” og kunne ikke forestille mig. Jeg tænker at få lavet det indgreb, så ville jeg tænke man skulle føle sig helt sikker   Men jo bare min tolkning

Det har du nok ret i og det er nok os det som gør mig itvilv. 

Fornuften siger hun skal være den sidste, både for ikke at presse kroppen med et 5 kejsersnit og ja, 5 børn er os en stor flok

Men, du har ret…det kan man ikke fortryde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.