Brud i familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.304 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2023

Anonym trådstarter

Lang historie kort, jeg er lille søster og jeg har bla. en store søster 

Vi har ikke snakket sammen i 8 år, fordi jeg sagde fra overfor hendes opførelse, jeg har set hendes børn sporadisk, men de er meget glade for mig og vi giver hinandens børn gaver 

Nu virker det ikke til at vi bliver inviteret til konfirmation  

Hvad gøre jeg vedrørende gave? 

Havde planlagt noget sjovt med en penge gave, men jeg vil ikke gøre min niece forlegne at hun får sådan en gave fra en der ikke er der 

- Hvad skal jeg gøre?

- At vi bliver venner igen kan ikke lade sig gøre, jeg sagde fra overfor hende, og jeg havde aldrig i mit liv forventet hun ville regere sådan - 

Det eneste jeg gjorde var at sige fra, og behandle hende som hun altid har behandlet mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Vi har ikke snakket sammen i 8 år, fordi jeg sagde fra overfor hendes opførelse, jeg har set hendes børn sporadisk, men de er meget glade for mig og vi giver hinandens børn gaver 

Havde planlagt noget sjovt med en penge gave, men jeg vil ikke gøre min niece forlegne at hun får sådan en gave fra en der ikke er der 

- Hvad skal jeg gøre?

- At vi bliver venner igen kan ikke lade sig gøre, jeg sagde fra overfor hende, og jeg havde aldrig i mit liv forventet hun ville regere sådan - 

Det eneste jeg gjorde var at sige fra, og behandle hende som hun altid har behandlet mig. 

Det er så svært med den slags familie ting .

Havde du regnet med at blive inviteret til konfirmationen? Måske det havde været akavet, når I ikke har talt sammen i otte år? Men dejligt du har god kontakt til din niece.

Hvis du vil give din niece en penge gave og ikke føler dig komfortabel ved at gøre det, når du ikke er til stede kan man via mobile pay sætte penge ind og sende dem til modtageren på et bestemt tidspunkt og med balloner, der virtuelt flyver op. 

Alternativt kan du sende hende noget som hun så ikke skal åbne på dagen.

Anmeld Citér

18. maj 2023

Anonym

Kunne du evt. invitere din niece efter konfirmationen og I kunne hygge og hun her kunne få sin gave? 

Det er dejligt at du stadig har kontakt til din søsters børn og at de er glade for dig. Bliv ved med det, det er ikke deres skyld at I voksne ikke kan tale sammen.

Anmeld Citér

18. maj 2023

merethe

Profilbillede for merethe

Efter 8 år med ingen kontakt med din søster, så kan man vel heller ikke forvente at blive inviteret med til fest.
Men hvis du gerne vil glæde din niece med en gave. Så kan man sende gaven med posten.
Mange kirker har også poser til konfirmanterne, hvor man kan lægge kort og små gaver i. 

Anmeld Citér

18. maj 2023

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Efter 8 år med ingen kontakt med din søster, så kan man vel heller ikke forvente at blive inviteret med til fest.
Men hvis du gerne vil glæde din niece med en gave. Så kan man sende gaven med posten.
Mange kirker har også poser til konfirmanterne, hvor man kan lægge kort og små gaver i. 

Vi ses til fester og giver altid gave til hinandens børn samt er min niece meget glad for mig så jo havde forventet vi kom med 

Anmeld Citér

18. maj 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

- Hvad skal jeg gøre?

Jeg syntes du skal sende en gave til din niece, og måske en buket blomster.

Jeg tænker at din søster jo er med til, at lave gæste listen til dagen, og du efter 8 år uden kontakt (selvfølgelig) ikke er inviteret med.

Anmeld Citér

19. maj 2023

Anonym

Jeg kan godt forstå du havde forventet at blive inviteret når du har et godt forhold til din niece, det er vel hendes fest og ikke din søsters fest, jeg var da med til at bestemmer gæsterne til min konfirmation. Og så må de voksne bide i det syre æble, sætte sig i hver sin ene og opføre sig ordentligt overfor hinanden for at glæde konfirmanden.(nu ved jeg ikke hvordan I er overfor hinanden når I er sammen, og det er ikke fordi det skal lyde ondt, men det er mi holdning. På samme måde som forældre til skilsmisse børn der ikke kan  godt sammen.) 

Nu ved jeg godt du skriver I ikke snakker sammen, men har du overvejet at spørge din søster hvorfor du ikke er inviteret nu du har så godt forhold til din niece? Det kan man jo godt gøre uden der skal blive det store ud af det.

Men ellers ville jeg nok møde op i kirken(hvis de ikke har et fast antal personer der kan være med) og så, som en af de andre foreslår inviteret hende ud på en hyggelig dag bare jer to, evt ud at spise, shoppe, i biografen, Tivoli osv. alt efter hvad hun er til. Det tænker jeg hun vil være mere glad for hvis I ikke kan se hinanden så ofte pga tingene mellem dig og din søster.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.