Villa vej og kaniner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
8 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2023

Anonym trådstarter

Vores 4 årig datter vil, så gerne ha en kanin.

Men Er det ikke noget med højere sandsynlig at få rotter? 

og hvad koster det gennemsnit om måned at ha en kanin? 

Vil i dele jeres råd? 

både for og imod? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2023

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Vores 4 årig datter vil, så gerne ha en kanin.

Men Er det ikke noget med højere sandsynlig at få rotter? 

og hvad koster det gennemsnit om måned at ha en kanin? 

Vil i dele jeres råd? 

både for og imod? 

For nogle år tilbage havde jeg op til 6 voksne kaniner udendørs, som jeg avledede lidt på og jeg har aldrig hørt det med rotter. Nu lyder det som om, at det er en ude kanin som i skal have og husk på at de lange vintermåneder hurtigt bliver ensomme for den lille kanin, hvis den sidder uden for helt alene ( interessen er aldrig lige så stor for dyret om vinteren, som om sommeren), så jeg vil helt klart anbefale at få 2 for dyrets skyld. Umiddelbart kan man ikke bare sætte 2 kaniner sammen (det går galt når de bliver kønsmodne), men man kan eventuelt have dem, som jeg havde - i samme bur, men buret var adskilt på midten med trådhegn, så de ikke kunne slås, men bare ligge “op” af hinanden.

Anmeld Citér

16. maj 2023

Cerenia

Mit råd fra et etisk synspunkt er: lad være med at anskaf en kanin.

kaniner kræver faktisk rigtig meget og de er bund ulykkelige over at sidde alene i et bur. Skal man have kanin skal man have en fri kanin som kan gå frit rundt indendørs med familien og minimum 2 kaniner. Kaniner mistrives desværre meget ved at være alene. Der er kommet mere forskning på dette område de sidste par år og man er heldigvis blevet klogere på at det kræver meget mere end man tror. 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Kaniner er et flokdyr og skal have mulighed for at være fysisk sammen, så vælg at få den ene neutraliseret. Kaniner skal også have lov at grave, det er deres natur. Kaniner er ikke det bedst egnet dyr, set fra kaninens synspunkt

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym

Jeg synes det er synd for dyret at give det til børn, forældrene sætter sig ofte ikke ind i hvad det kræver at have kanin. De kræver rigtig meget og gerne to sammen

Anmeld Citér

16. maj 2023

Hck

Profilbillede for Hck
Putteputte skriver:

Kaniner er et flokdyr og skal have mulighed for at være fysisk sammen, så vælg at få den ene neutraliseret. Kaniner skal også have lov at grave, det er deres natur. Kaniner er ikke det bedst egnet dyr, set fra kaninens synspunkt

Kaniner er ikke et flokdyr, men et koloni dyr, altså at de i naturen bor i store kolonier, men ikke sammen (de har hver deres territorium)

Anmeld Citér

16. maj 2023

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg vil anbefale jer at kikke på Facebook. Der er en gruppe som hedder Fri kaniner der kan man lære meget om kaniner.

Anmeld Citér

16. maj 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Rent erfaring så ønsker børn i den alder alt muligt, men bliver hurtigt træt af det. 
Hvis ikke I 100% har overskue til dyret synes jeg, at I skal tænke meget over det, da barnet ikke vil synes at det er interesant efter en kort periode når de har fået dyret. 
Dette er bare hvad jeg har oplevet, og du må self. Vælge at se bort fra min mening  

Anmeld Citér

17. maj 2023

RB90

Vil stemme i med de andre - det er benhårdt at have kanin  vi har prøvet at have frikanin

og det lykkedes aldrig rigtig. Kaniner bliver syge af at sidde i lille bur, og så er de ofte ikke så kælne eller bryder sig om at blive båret rundt på, som børn ofte forestiller sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.