Hvem har prøvet fertilitets laserterapi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
3 svar
4 synes godt om
16. maj 2023

Mg-90

Godmorgen de damer .. 

Er der nogen af jer, der har prøvet at få laserterapi til at forbedre fertiliteten? 

Jeg kan læse en masse om forskningen indefor det, og jeg kan også finde en masse der tilbyder det. Men jeg kan absolut INGEN irl erfaringer finde. 

Det skulle eftersigende kunne forbedre blodgennemstrømningen i livmoderen, æggestokkene m.m. Det skulle kunne forbedre ægkvaliteten osv. Ifølge forskningen kunne man se en succesrate på 66%. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Mg-90 skriver:

Godmorgen de damer .. 

Er der nogen af jer, der har prøvet at få laserterapi til at forbedre fertiliteten? 

Jeg kan læse en masse om forskningen indefor det, og jeg kan også finde en masse der tilbyder det. Men jeg kan absolut INGEN irl erfaringer finde. 

Det skulle eftersigende kunne forbedre blodgennemstrømningen i livmoderen, æggestokkene m.m. Det skulle kunne forbedre ægkvaliteten osv. Ifølge forskningen kunne man se en succesrate på 66%. 

Ingen personlige erfaringer herfra - men meget klare (også forskningsfaglige) holdninger til alternative “tilbud” på fertilitetsområdet, som af mange forskellige årsager er vanvittigt problematiske. Mit første spørgsmål vil derfor være, hvilke forskning det er du henviser til, hvilket metodisk design der er anvendt og hvem som står bag de tilsyneladende resultater. Det er meget, meget lidt sandsynligt, at en metode med beviseligt robuste resultater skulle være gået forbi næsen på landets førende hospitaler og fertilitetsklinikker og alene være blevet opdaget af akupunktur-Arne og massage-Mette

Anmeld Citér

16. maj 2023

Tidra22

Såvidt jeg ved, har læst og hørt, kan man mere eller mindre intet gøre ved ens ægkvalitet, idet æggene er der nu; de er som de er, og man kan ikke ændre det. Derfor fokuserer blandt andre forsker Peter Humaidan på sædkvalitet, da der her er mulighed for at forbedre.

Dog kommer han i bogen “Super Sæd” vidst også lidt ind på livsstilsændringer der kan forøge fertiliteten en smule hos kvinden, men det har såvidt jeg husker mest relation til BMI, sundhed og nervesystemets tilstand osv

Kommentaren overfor griner måske lidt ad akupunktur/massage, men for mig virkede det. Om jeg var blevet gravid uden, det ved jeg ikke. Men det var først efter flere behandlinger samt samtaler der fokuserede på min frygt for ikke at blive gravid samt fokus på netop blodgennemstrømning, som du selv nævner, åndedrætsøvelser osv. at der kom ro på mig og min krop. Min kæreste kunne mærke en stor forskel på min adfærd og mit humør + mange af mine stress relaterede symptomer forsvandt stille og roligt. 

Så, nej, brug ikke penge på alt og enhver der siger de kan få dig gravide naturligt, hjælpe med din ægkvalitet osv., men fokuser på hvad der stresser dig og arbejd ud fra det. Find behandlere der kan give dig ro og afslapning, samt et lille håb og måske endda en tro på det nok skal gå. Om ikke andet, så for din psykes skyld. 

Jeg ved ikke om du kan bruge svaret til noget, men synes lige jeg ville smide min erfaring ind:-)

Anmeld Citér

16. maj 2023

Tidra22

Ooog… fertilitetsklinikken i Skive benytter selv akupunktur ifht smertelindring og de anbefaler det også som supplering til behandling. Så nej, det er faktisk ikke gået klinikkerne forbi, når noget virker:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.