Hvor mange penge til konfirmation fra Moster ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Panther skriver:

Det er ikke for at kritisere, men nogle gange kan det være, at A giver det samme B har givet, for at undgå at signalere, at A er bedre/rigere/federe end B. Det kan opfattes som god stil ikke at give for store gaver, hvis det medfører “ubalance” i forholdet.

Men der ligger sikkert mange andre ting bag din holdning og måske en historik, der ikke har noget med pengene at gøre.

Der ligger ikke mere bag.

Men jeg synes, at man giver mere når man er tæt familie. Jeg gav 500 kr. for 12-13 år siden. Jeg var alene. Pengene har ikke den samme værdi. 

Min søn fik 500 kr. og de kom 4 mennesker. 

Jeg har fuld forståelse for det, hvis man ikke havde råd til det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
MoarHvidovre skriver:

Der ligger ikke mere bag.

Men jeg synes, at man giver mere når man er tæt familie. Jeg gav 500 kr. for 12-13 år siden. Jeg var alene. Pengene har ikke den samme værdi. 

Min søn fik 500 kr. og de kom 4 mennesker. 

Jeg har fuld forståelse for det, hvis man ikke havde råd til det. 

Men de køber da ikke entrebillet til konfirmationen? Om man er fire eller en bør vel ikke være afgørende. Så kan det diskuteres hvor meget man bør give og hvad man regner for tæt familie. Jeg vil regne niecer og nevøer som relativt tæt familie, hvor andre måske vil have det anderledes hvis der er 20 af dem.

Anmeld Citér

15. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
IenFart skriver:

Men de køber da ikke entrebillet til konfirmationen? Om man er fire eller en bør vel ikke være afgørende. Så kan det diskuteres hvor meget man bør give og hvad man regner for tæt familie. Jeg vil regne niecer og nevøer som relativt tæt familie, hvor andre måske vil have det anderledes hvis der er 20 af dem.

Jeg tænker lidt nu med gaver, at det afhænger af hvor mange man kommer. Hvis jeg selv skal til eksempelvis bryllup har jeg købt for X kroner, hvis min mand er med så for måske det dobbelte. Men det er bare sådan, jeg gør .

For mig handler det også om, hvor tætte man er med sine nevøer og niecer.  Min nevø (har kun en) som jeg er meget tæt på ville jeg jo helst forgylde 

Anmeld Citér

15. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Seldomseen skriver:

Jeg tænker lidt nu med gaver, at det afhænger af hvor mange man kommer. Hvis jeg selv skal til eksempelvis bryllup har jeg købt for X kroner, hvis min mand er med så for måske det dobbelte. Men det er bare sådan, jeg gør .

For mig handler det også om, hvor tætte man er med sine nevøer og niecer.  Min nevø (har kun en) som jeg er meget tæt på ville jeg jo helst forgylde 

Det er jo fair nok at gøre det sådan op på egne vegne hvis det er det man har det bedst med. Jeg synes dog ikke man kan forvente at ens gæster køber gave ud fra samme princip medmindre det er stående aftale i familien.

Anmeld Citér

15. maj 2023

Janey

Profilbillede for Janey

Skulle vi til konfirmation hos min niece i dag, ville vi give omkring 500 og det er netop pga. hvor tætte vi er. Vi har økonomi til mere, men vi er på ingen måde tætte med hende, da min bror aldrig har haft den store interesse i at ses med sin familie, så vi ses vel en gang om året på trods af, at vi i mange år jævnligt inviterede ham og hans familie med til alt, men de kom sjældent. 

Jeg ved ikke, om nogle ville kigge skævt til, at vi ikke giver mere, men når vi ikke er tætte, er det beløbet vi giver. Min gudsøn og andre veninders børn har fået mere, men dem er vi meget tættere med og min bror ved ikke, hvad vi har givet andre.

Anmeld Citér

15. maj 2023

HilliHallo

Jeg er tæt med mine nevøer/niecer og vi ses rigtig tit. De er 5 styks. 

Jeg ville nok lande på omkring 500-800kr. Økonomien ville kunne bære det uden vi behøver at spare det op. HELDIGVIS betyder beløbet for en gave intet i min familie. Og der ses ikke skævt eller overrasket hvis én giver for 100kr og en anden for 500kr. Det er bestemt gaven der tæller. 

Anmeld Citér

16. maj 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes i ska give lige præcis det i har lyst til!

Vi har lige været til konfirmation hos vores nervø (kærestens nervø) Vi kom 2 voksne, 2 børn, og vi gav for 500 kr, plus for ca 100-150 kr I snacks og en lyskæde.

Det samme fik vores datter af dem, fra dem sidste år.

Vi har altid haft fast gavebeløb, på hans side af familien, da der er både hel søskende og stedsøskende, så det hurtig ka blive en dyr fornøjelse, hvis det sku være dyrere.

Jeg har en veninde, som også har 2 børn, og vi giver hinandens unger gaver, for forskellige priser  og går  mere op i gaven er personlig, frem for pris.

Min søster og svoger har ik børn, så de får altid "det de ønsker sig"  Og de møj forkæler altid vores unger, også får vi små gaver. Men vi gør det aldrig op i kroner og øre�� 

Så virklig gør, hva i føler er rigtigt. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym

Jeg har 6 nevøer og niecer. 

Min nevø havde stor fødselsdag for nogle år siden (i stedet for konfirmation), og han fik 500 kr af mig. Det samme fik han af min bror og svigerinde. 

Det er samme beløb, jeg har givet til de børn af veninder, jeg har været til konfirmation hos. 

Jeg kunne måske godt have givet for mere, men vi har ikke tradition for at give store og dyre gaver i min familie - og man får f.eks også kun fødselsdagsgave, hvis man har inviteret til fødselsdag.  

Anmeld Citér

16. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Det er jo fair nok at gøre det sådan op på egne vegne hvis det er det man har det bedst med. Jeg synes dog ikke man kan forvente at ens gæster køber gave ud fra samme princip medmindre det er stående aftale i familien.

Jeg forventer skam ingenting. Og har aldrig spurgt, hvad min familie og mine venner lægger til grund for de penge de bruger på gaver. Det er som skrevet sådan, vi gør det. 

Jeg ville være ok med at have en gave med på eksempelvis 500 kr, hvis jeg kom selv. For så er den jo bare fra mig. Men hvis den også skulle være fra min mand ville jeg nok købe for det dobbelte. Hvad andre gør er jo helt op til dem selv. 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand og jeg har kun 5, niecer og nevøer samlet Kun 5 

Min far havde 24 niecer og nevøer alene! 

- Nu kommer den første konfirmation vi skal til, jeg synes vi kan godt give 1500 kr

Men er det for meget? 

det er udelukkende et tal fordi vi har så få niecer og nevøer, om vi havde 24 stk var tallet nok noget andet 

Synes i det er for meget?

Tak for jeres svar  

Det ender med at blive 1000kr plus et eller andet kreativ form jeg vælger at aflevere pengende i -

Tænker meget på en Candy Plukker box, så fylde det med slik og pengende det koster hurtigt 300kr 

Men jeg tillader mig det udelukkende fordi vi kun har fem stykker sammenlagt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.