Hvornår kan man søge læge for graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2023

Anonym trådstarter

Vi har prøvet herhjemme i 7 måneder nu at få barn nr 2. Barn nr 1 blev jeg gravid med efter 2 måneder. Jeg ved godt at mange prøver længe og at syv måneder lyder som ingenting for mange. Men det ændre ikke på at jeg har et stort ønske om barn nr 2. 

Jeg har en fast cyklus, som variere mellem 25-31 dage. Det eneste der har ændret sig er at min kæreste ryger, hvilket jeg ikke selv gør. Hvor længe skal man prøve før man kontakter lægen for at få tjekket om alt er som det skal være ? jeg ved jo ikke om vi bare var heldige første gang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Anonym skriver:

Vi har prøvet herhjemme i 7 måneder nu at få barn nr 2. Barn nr 1 blev jeg gravid med efter 2 måneder. Jeg ved godt at mange prøver længe og at syv måneder lyder som ingenting for mange. Men det ændre ikke på at jeg har et stort ønske om barn nr 2. 

Jeg har en fast cyklus, som variere mellem 25-31 dage. Det eneste der har ændret sig er at min kæreste ryger, hvilket jeg ikke selv gør. Hvor længe skal man prøve før man kontakter lægen for at få tjekket om alt er som det skal være ? jeg ved jo ikke om vi bare var heldige første gang

Efter 1 år og jeg ved det føles som en evighed lige nu 

I kan evt få tjekket hans sædkvalitet i en sædbank. Det koster ca 500 kr. Bruger i ægløsningstests? 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym

I kan søge om hjælp efter et år, det er helt normalt at det kan tage et år pr. Barn

Vi brugte 2 år på den første og 3 måneder på Nummer 2,det kan svinger super meget. Så at nummer 1 var betyder betyder desværre ikke at nummer 2 bliver det. 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Baby.mamma

15. maj 2023

Anonym

1 år som flere har skrevet. 
Men der er omkring 20% chance hver måned (afhængig af alder og mange andre ting), så ligesom ved pakkespil, kan der gå kort eller længe inden det lykkes. Hos os har vi oplevet 1 måned, 1,5 år, 2,5 år (hvorefter vi opgav) og senere 1 måned. Så super forskelligt. 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Efter 1 år og jeg ved det føles som en evighed lige nu 

I kan evt få tjekket hans sædkvalitet i en sædbank. Det koster ca 500 kr. Bruger i ægløsningstests? 

Ja okay det er da en mulighed, tak for tip, 500 kr er jo ikke så galt. Ja det gør vi, jeg kan både mærke og se det på testene.

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I kan søge om hjælp efter et år, det er helt normalt at det kan tage et år pr. Barn

Vi brugte 2 år på den første og 3 måneder på Nummer 2,det kan svinger super meget. Så at nummer 1 var betyder betyder desværre ikke at nummer 2 bliver det. 

Okay ja så må vi jo vente at se. Det føles som om der er lidt længe til, men det kan selvfølgelig skal når som helst

Havde bare læst at hvis man havde et barn i forvejen skulle det være "nemmere" men det synes jeg bestemt ikke

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

1 år som flere har skrevet. 
Men der er omkring 20% chance hver måned (afhængig af alder og mange andre ting), så ligesom ved pakkespil, kan der gå kort eller længe inden det lykkes. Hos os har vi oplevet 1 måned, 1,5 år, 2,5 år (hvorefter vi opgav) og senere 1 måned. Så super forskelligt. 

Ja okay, jeg er 26 år. 

De gange hvor i har prøvet mere end 1 år har i valgt at få hjælp der ?

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja okay, jeg er 26 år. 

De gange hvor i har prøvet mere end 1 år har i valgt at få hjælp der ?

Både - og. Vi har været til tjek for at se om der var en grund til at det ikke ville lykkes, den ene gang lykkedes det så lige efter, den anden gang opgav vi af andre årsager. 

Jeg har hørt en podcast der handler om fertilitet og mindset, og syntes faktisk den gav god mening. Man skal ændre sit negative fokus fra at man ikke kan blive gravid, og at der nok er noget galt - til sætningen ‘selvfølgelig kan jeg blive gravid - jeg er bare ikke blevet det endnu’ . Hvis man tror på sådan noget som positiv energi

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Både - og. Vi har været til tjek for at se om der var en grund til at det ikke ville lykkes, den ene gang lykkedes det så lige efter, den anden gang opgav vi af andre årsager. 

Jeg har hørt en podcast der handler om fertilitet og mindset, og syntes faktisk den gav god mening. Man skal ændre sit negative fokus fra at man ikke kan blive gravid, og at der nok er noget galt - til sætningen ‘selvfølgelig kan jeg blive gravid - jeg er bare ikke blevet det endnu’ . Hvis man tror på sådan noget som positiv energi

Det var egentlig en meget fin sætning :-)

Jeg tror på god energi og det vil jeg huske :-). Har også tænkt lidt at stoppe med ægløsningstest og graviditetsteste, synes de på en måde gør ventetiden sjovere, men nu er jeg begyndt at synes at det er hårdt at blive skuffet. Så overvejer enten at stoppe med begge dele eller måske bare nøjes med ægløsningsteste, fordi at testene gør at jeg ikke føler at man skal stresse over at have sex mange gange fordi man ikk ved hvornår ægløsning lægger:-). Ved ikke om det giver mening hehe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.