Inspo til hvad vi kan lave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2023

Cherry__

Hej hvad laver i inden sengetid?

Jeg har et barn på 2 år, som er “enebarn” indtil videre, og føler nogle gange h*n kan kede sig lidt og har brug for lidt aktiverering.  

Vi har en rutine med, at vi slapper af efter vuggestue og ser noget TV, snacker og putter. Resten af tiden ved jeg ikke helt hvad vi skal lave, men mit barn finder noget legetøj at lave med, kører med køretøjer. 

Nogle gange maler eller tegner vi lidt. Hvis der er overskud til det, går vi ud og leger på legepladsen.

Jeg synes vi mangler noget nyt, søger derfor inspo til  noget sjovt og udfordrende legetøj? Og hvad man kan lave?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

Anonym

Hvorfor tror du barnet keder sig? Og er det farligt at kede sig? Efter en lang dag i insitution med indtryk, aktivering etc har man netop som lille barn for at der ikke sker mere. Hyg, snack, tegn, kram.. ro på

Anmeld Citér

11. maj 2023

Cherry__

Anonym skriver:

Hvorfor tror du barnet keder sig? Og er det farligt at kede sig? Efter en lang dag i insitution med indtryk, aktivering etc har man netop som lille barn for at der ikke sker mere. Hyg, snack, tegn, kram.. ro på

Jeg kender mit barn, og nej der er absolut intet galt i at kede, og vi har også dage hvor det bare er leverpostej. Men det var egentligt ikke det, jeg spurgte jeg ind til

Anmeld Citér

11. maj 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Perler, spil, puslespil, dans, madlavning, Lego, BRIO togbane..?

Anmeld Citér

11. maj 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Her er modellervoks et stort hit for den 2 årige 

Anmeld Citér

12. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

I den alder plejede vi at gå en tur, bygge huler, tumlebaner, læse, synge, lege perler/krea/klodser/tog/magneter… eller bruge virkelig meget tid på at barnet “hjalp” med huslige ting eller madlavning. Vi har ikke rigtig fjernsyn i brug, og kan godt huske følelsen af lidt ”kedelige” eftermiddage dengang, og det var nok lige så meget de voksne, som var lidt restløse og trængte til at vi foretog os noget. Nu hvor der er flere og lidt større børn er følelsen som sunket i jorden

Et langt bad, invitere en gæst eller to til middag, en tur på biblioteket var også hyggelige og afslappende ting - og nu er det jo den perfekte årstid til at være ude i det hele taget - male med kridt, samle sten, hvad ved jeg …

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.