For meget jern??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. april 2008

Nadi

Jeg har lige et spørgsmål ang de der jerndråber.
Det er nemlig meget forskelligt fra dag til dag hvor meget MME Oliver får, f.eks igår fik han slet ikke noget, men så fik han en flaske i nat. Andre dage får han også en om morgenen ellers får han kun en til at falde i søvn på. Og så er det slet ikke til at finde ud af hvilke dage han skal have jern-dråber.
Jeg er så blevet enig om at han skal have de dråber hver dag, men kan han få for meget hvis han nu en dag har behov for to flasker MME og han så også får jern-dråber??

-Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2008

StineL

Jeg har også været meget i tvivl i forhold til hvor meget jern, Isabella skulle have. Hun får mellem 300 og 350 ml. MME om dagen, og da jeg spurgte SP i fredags, sagde hun, at de skal have alle 8 dråber jern, hvis de ikke får mindst 400 MM eller MME.
Jeg ved ikke, om du kunne bruge det til noget??

Stine

Anmeld

15. april 2008

Nadi

Tak for dit svar :)

Jeg tror bare jeg giver ham dråberne lige meget om han får to flasker MME eller ej. Men troede faktisk kun at det var MME børn der ikke skulle have det, hvis de fik over 400 ml. Altså at brystbørn skulle have jern ligemegt hvor meget MM de fik.

Men tak for dit svar ihvertfald.

-Nadia

Anmeld

15. april 2008

Loggidut

der er en remse, som min søster altid brugte...KED AD, og det er noget med det er de vitaminer som de kan få for mange af!
men jeg er ikke sikker, måske skulle du google det?

Anmeld

15. april 2008

Marco2

Hej Nadi. Iflg min SP kan de ikke få for meget. Altså dermed ikke sagt at de sagtens kan drikke hele flasken.... http://www.langkawi.dk/midis/72.gif D-dråberne må de ikke få for mange af, men der er ikke noget problem med jerndråberne.... AG - som glemmer at gi' Em dråberne hver dag......

Anmeld

15. april 2008

Tikki

Ej de er altså bare uenige de sundhedsplejersker :))

Iza drikker for det meste ikke mme mere eller vil tage flaske, så hun får bestemt ikke de 400 ml. Det sagde min sundhedsplejerske var ligemeget i forhold til jerndråberne, fordi så hun fik så meget andet varieret kost, der netop indeholder jern og andre vitaminer. Så hun synes ikke, jeg skulle give hende dem - hun var dækket fint ind via kosten. Det sagde hun, da Iza var 8 måneder. Men hun spiser også alt muligt forskelligt og elsker mad, så det kan da godt være derfor, at hun mener hun får nok??

Anmeld

15. april 2008

joan

Jeg har fået at vide fra min SP at jeg skal give ½mængde jern når hun får 200ml vælling hver aften. Jern er jo lidt hårdt for maven så der er ingen grund til at give for meget.
Men når det nu ikke er fast at han får erstaning så ved jeg ikke lige hvad du skal gøre, måske vente med at give jern til aftenmaden og så se om du har givet mme den dag eller ej... Eller måske skulle du bare fast give den ½mængde jern...
Ved ikke om jeg kun gjorde forvirringen større

hilsen joan

Anmeld

15. april 2008

ivfmarie

Loggidut skriver:

der er en remse, som min søster altid brugte...KED AD, og det er noget med det er de vitaminer som de kan få for mange af!

Hej Loggi
Her tror jeg din søs har misforstået noget...? "Remsen" henviser til de fedtopløselige vitaminer (k, e, d, og a), dvs vitaminer der kun kan optages i kroppen hvis de er i forbindelse med fedtstof. Der er ingen vitaminer man kan tage i ubegrænsede mængder - alt med måde ;)
I øvrigt er jern slet ikke vitamin - det er et mineral

Anmeld

15. april 2008

bette

ivfmarie skriver:

Loggidut skriver:

Hej Loggi
Her tror jeg din søs har misforstået noget...? "Remsen" henviser til de fedtopløselige vitaminer (k, e, d, og a), dvs vitaminer der kun kan optages i kroppen hvis de er i forbindelse med fedtstof. Der er ingen vitaminer man kan tage i ubegrænsede mængder - alt med måde ;)
I øvrigt er jern slet ikke vitamin - det er et mineral

ahh ikke helt rigtigt..
nogle vitaminer kan man udskille via urinen.. :P

Anmeld

15. april 2008

linemus

Nadi skriver:

Tak for dit svar :)

Jeg tror bare jeg giver ham dråberne lige meget om han får to flasker MME eller ej. Men troede faktisk kun at det var MME børn der ikke skulle have det, hvis de fik over 400 ml. Altså at brystbørn skulle have jern ligemegt hvor meget MM de fik.

Men tak for dit svar ihvertfald.

-Nadia

Det er rigtigt. Børn der får MM skal altid have de 8 dråber.

Jeg ville give ham dråberne, selvom han indimellem får MME - så er du sikret det. I hvert fald så længe det ikke er et problem for hans mave, da jern som en anden skriver, kan give hård mave.

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.