Min søn er kronisk syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.995 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2023

Anonym trådstarter

Min søn har været syg i mange år med Epilepsi. Som har hæmmet ham på mange måder. Men det ikke det, det her handler om. For hi har styr på epilepsien efter mange indlæggelser og mange forskellige medicin. Men han har været til scanning hvor de har fundet ud af at han har en skæv ryg. Cirka 10% 

Det kan ikke ses på ham. Og han mærker intet til det. 
men jeg bliver alligevel bekrymret. Lægen på hospitalet har givet det et halvt år for at se om det udvikler sig. Men er der nogen der har oplevet noget lignende ? Og hvad kommer det til at betyde for min søn? Han er 12 år. 
Håber på nogen svar da jeg altid er urolig for ham.

Jeg er anonym da jeg har flere bekendte herinde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det kommer ikke nødvendigvis til at betyde noget. Man følger scoliose hos børn med røntgen hver halve/ hele år for at se om skævheden udvikler sig. Man behandler først ved langtcstørre vinkel. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Min søster havde det. Hun så lidt pukkelrygget ud og havde til tider en smule ondt, men ikke slemt. Da hun blev 17 fik hun en operation og voksede med 7 cm ��

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Jeg har et familiemedlem som også har skoliose, der blev opdaget som Tween. Vedkommende blev fulgt og da skævheden var for stor fik vedkommende en operation. Det gav aldrig rigtig smerter (men det ville komme som voksen uden operation) og vedkommende lever i dag et almindeligt liv uden gener overhovedet. Den eneste betydning det har, er at vedkommende ikke kan dyrke ekstremsport men det generer ikke vedkommende.

I mange tilfælde behandler man det også med korset og fysioterapi i en årrække for at få det rettet ind. Så der er lang vej fra diagnose til operation. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Det kommer ikke nødvendigvis til at betyde noget. Man følger scoliose hos børn med røntgen hver halve/ hele år for at se om skævheden udvikler sig. Man behandler først ved langtcstørre vinkel. 

Puha, tak for svar. Håber ikke det udvikler sig så

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søster havde det. Hun så lidt pukkelrygget ud og havde til tider en smule ondt, men ikke slemt. Da hun blev 17 fik hun en operation og voksede med 7 cm ��

Han er den laveste i hans klasse. Gad vide om det hører sammen? 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har et familiemedlem som også har skoliose, der blev opdaget som Tween. Vedkommende blev fulgt og da skævheden var for stor fik vedkommende en operation. Det gav aldrig rigtig smerter (men det ville komme som voksen uden operation) og vedkommende lever i dag et almindeligt liv uden gener overhovedet. Den eneste betydning det har, er at vedkommende ikke kan dyrke ekstremsport men det generer ikke vedkommende.

I mange tilfælde behandler man det også med korset og fysioterapi i en årrække for at få det rettet ind. Så der er lang vej fra diagnose til operation. 

Her bliver han kun fulgt. Håber fremtiden ser lidt lys ud. Og at det ikke udvikler sig til mere. Tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.