Fødslen skræmmer mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. november 2009

molle85

Hej Piger.

Syntes tiden begynder at gå meget stærkt nu, hvilket får mig til at tænke en smule på fødslen..

Der er enormt mange ting der går igennem mit hoved, som for et eksmpel.

Hvad nu hvis der er noget der går galt, at min lille pige bliver kvalt i navlestrengen, at hun ligger forkert eller ikke vil komme ordenligt ned i bækkenet så jeg er nød til at få kejsersnit.

Jeg har det enormt starmt med hensyn til hospitaler og læger i det hele taget og ser virkelig ikke frem til den dag hvor jeg ligger med stærke smerter.

Jeg glæder mig selvfølgelig rigtig meget til at vores lille pige kommer til verden, men nej hvor jeg tænker meget på hvordan det hele kommer til at gå..

Nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg kommer mig over min skræk for noget jeg aldrig har prøvet før.

Maria 24+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Mona22

molle85 skriver:

Hej Piger.

Syntes tiden begynder at gå meget stærkt nu, hvilket får mig til at tænke en smule på fødslen..

Der er enormt mange ting der går igennem mit hoved, som for et eksmpel.

Hvad nu hvis der er noget der går galt, at min lille pige bliver kvalt i navlestrengen, at hun ligger forkert eller ikke vil komme ordenligt ned i bækkenet så jeg er nød til at få kejsersnit.

Jeg har det enormt starmt med hensyn til hospitaler og læger i det hele taget og ser virkelig ikke frem til den dag hvor jeg ligger med stærke smerter.

Jeg glæder mig selvfølgelig rigtig meget til at vores lille pige kommer til verden, men nej hvor jeg tænker meget på hvordan det hele kommer til at gå..

Nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg kommer mig over min skræk for noget jeg aldrig har prøvet før.

Maria 24+2

Tror alle inderst inde er bange for at føde og om der sker noget osv.

Havde selv en masse tanker i hovedet i starten (hvilket ikke gjorde det bedre at min kærestes faster kom med en skrækhistorie hun var ude for da hun ventede sig)

Den sad længe i hovedet, men tror bare man skal tænke positivt og i det hele taget ikke tænke så meget over det. Det prøver jeg i hvert fald på.

Selvfølgelig sker der nogen gange ubehagelige ting m.h.t. graviditeter, men det er jo faktisk ikke særlig tit, så chancen for det sker for dig og mig er jo i bund og grund ikke særlig store...

M.h.t. sygehuse skal du bare tænke på at dem som vil være omkring dig ved hvad de gør og har prøvet det mange gange før, både hvis alt går som det skal, men også hvis der skulle komme komplikationer.. Og hvis man ser på statestikerne, er det jo de færreste babyer (og mødre) som dør under en graviditet/fødsel...

Er sikker på at alt nok skal gå godt, og du husker ikke at tænke for mange negative tanker, men i stedet tænke på hvad du snart får i hænderne om ikke så mange måneder...

Det gør jeg i hvert fald... Håber du kan bruge min "roman" til noget..

Knus Mona 25+6

Anmeld

1. november 2009

Mumto3

Jeps! At føde er det mest fantastiske man overhovedet kommer til at opleve hele ens liv!!! Uanset hvordan det går! Der er intet der overgår fødselsoplevelsen i intensitet. Hele en fokus er 100% rettet mod det der er ved at foregå. Derfor ligger der vildt meget potentiale i at skulle føde. Det kan blive en helt vildt storslået oplevelse (på den positive måde) og det kan også blive det modsatte. (det sidste vidner alle skrækhistorierne om). Men stort, dét er det!!!

Jeg har født 3 børn og har 3 meget forskellige fødsler bag mig. Både dem hvor man virkelig kan skræmme første gangsfødende fra vid og sans, og til dem der er mere misundelsesværdige.

Mit bedste råd til dig er at lukke ørerne for alle de dårlige historier. Du kan ikke bruge dem til noget, overhoved!!!

Dernæst vil jeg opfordre dig til at undersøge nærmere de ting du er bange for. Kan et barn overhovedet blive kvalt i navlesnoren, eller er det bare ammestue-historier? Hvor smalt er mit bækken egentlig. Kan min læge eller jordemoder ikke chekke det på forhånd? osv.

Dernæst vil jeg råde dig til at læse om fødsler. Der er ikke noget mere tryghedsskabende end at læse om hvad der sker til en fødsel. Hvad er det for nogle faser man går igennem. Jeg har engang snakket med en mand, som var ved at gå helt i gulvet da hans kone skulle føde. Alt var gået godt, barnet var kommet ud, og både mor og barn havde det godt. Troede han...., men så sket det....hun fødte moderkagen (præcis som man skal!!!) men det anede han ikke noget om! Han så bare den der store klump der kom ud af konen og han var sikker på at nu døde hun. Det gjorde hun jo selvfølgelig ikke, og både kone og jordemoder tog det da også helt stille og roligt. Men åh, hvor havde det gjort en kæmpe forskel for ham ,hvis han havde vist at der var noget der hed en moderkage, og at den kommer ud, efter barnet er født.

Derfor mener jeg at det er godt at være forberedt. -og husk så på at de aller aller aller fleste fødsler går rigtig godt!!! -der er bare mere drama i at fortælle en skræk-historie, så derfor er det altid dem man høre.

Læs eventuelt også om hjemmefødsler. Selvom du ikke selv skal føde hjemme, så synes jeg virkelig at hjemmefødselsberetninger er så dejlige stille og rolige, og viser virkelig hvordan de fleste fødsler er. Man har nogle veer, det gør ondt, så er der ve-pause og man er smertfri, så kommer næste ve, og det gør ondt igen, og tilsidst kommer barnet ud.

Glæd dig!!! Du skal føde jeres barn og det bliver SÅ stort!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.